Vyhledávače zboží 2018: Kdo vám vydělá na Ferrari a kdo ani na chleba s vodou

Každá pátá koruna, kterou české e-shopy utrží, je z návštěvnosti vyhledávačů zboží. To je víc než z neplaceného vyhledávání, přímých přístupů, mailingu nebo sociálních sítí. Pojďme se podívat, který z vyhledávačů zboží e-shopům dokáže vydělat na luxusní fáro a ze kterého nezískáte zákazníka, i kdybyste se na hlavu postavili.

První čtvrtletí roku 2018 máme za sebou. Výsledky 63 e-shopů s tržbami skoro 200 miliónů za leden až březen 2018 krásně ukazují, na co vám který zbožák může vydělat.

Na Ferrari vám vydělají

Heureka.cz a satelity

  • Heureka je několik let největší vyhledávač zboží.
  • Tržby 20,54 milionu jsou více než polovinou tržeb ze všech českých vyhledávačů zboží.
  • Meziroční růst tržeb o 3,6 milionu (+ 21 %).
  • Aspoň jednu objednávku z Heureky má 59 z 63 zapojených e-shopů.
  • Vzhledem k velmi dobrému PNO by se ze zisku inzerce na Heurece dalo pořídit Ferrari California r. v. 2009.

Zboží.cz

  • Zboží.cz je dlouhodobě česká dvojka mezi srovnávači zboží.
  • Tržby 12,23 milionu, což je přes 30 % tržeb ze zbožáků.
  • Meziroční růst tržeb o 5,3 milionu (+ 76 %), což je víc než u Heureky.
  • Aspoň jednu objednávku ze Zboží.cz zaznamenalo 58 z 63 zapojených e-shopů.
  • Opět velmi dobré PNO, ale také nižší tržby = možnost pořídit si maximálně Ferrari 360 r. v. 2001.

Na Ferrari vám vydělá Heureka a Zboží.cz

Ferrari to nebude, ale pořád se dá koupit auto

Favi.cz

  • Favi získává titul Skokan roku. I díky televizní reklamě nová trojka mezi zbožovými srovnávači.
  • Tržby 4,67 milionu, což je skoro 12 % tržeb ze zbožáků.
  • Meziroční růst tržeb o 4,3 milionu (více než desetinásobek loňských tržeb), což je větší nárůst než u Heureky.
  • Aspoň jednu objednávku z Favi.cz zaznamenalo 11 z 63 zapojených e-shopů. Při přepočtu tržeb na 1 e-shop je Favi absolutní jedničkou s tržbami přes 420 tisíc Kč na e-shop.
  • Bohužel mnohem vyšší PNO, ale pořád se z vydělaných peněz dá pořídit třeba nová Škoda Superb.

Biano.cz

  • Biano boduje s podobným zaměřením jako Favi.
  • Tržby 1,31 milionu, což jsou 3,3 % tržeb ze zbožáků.
  • Meziroční růst tržeb o 884 tisíc (asi trojnásobně).
  • Aspoň jednu objednávku z Biano.cz zaznamenalo 12 z 63 zapojených e-shopů, takže vychází přes 100 tisíc Kč na e-shop.
  • PNO podobně vysoké jako u Favi. Na Superb můžete zapomenout, ale pěknou červenou Škodu Fabii r. v. 2013 byste stále pořídili.

Glami.cz

  • Glami se zaměřením na módu, obuv a doplňky po raketovém růstu stagnuje. Nechalo se předběhnout od Favi i Biano.
  • Tržby 1,22 milionu, což jsou 3 % tržeb ze zbožáků.
  • Meziroční pokles o 73 tisíc (- 6 %).
  • Aspoň jednu objednávku z Glami.cz zaznamenalo 10 z 63 zapojených e-shopů, takže vychází stejně jako u Biano přes 100 tisíc Kč na e-shop.
  • PNO také vyšší než u Heureky a u Zboží. Pokud by se vám nelíbila červená Fabia, za podobnou cenu byste si pořídili Ford Fusion r. v. 2012. Ve starším modelu jsem se něco najezdil.

Auto si nepořídíte, ale angličáků několik

  • Hledejceny.cz a satelity - tržby 145 tisíc jsou o 83 % nižší než před rokem. Samotné Hledejceny.cz se propadly o 68 %, Sleviste.cz dokonce o 93 % a tak jedinou pozitivní zprávou jsou pětadvacetitisícové tržby 6 e-shopů ze satelitu Nejrychlejsi.cz.
  • Srovnáme.cz a satelity - tržby 95 tisíc jsou podobné jako před rokem. Aspoň jednu objednávku má 16 e-shopů, což je nejvíc po Heurece a Zboží.cz.
  • Shopalike.cz - tržby 69 tisíc a nárůst o 170 %.
  • Najduzbozi.cz - tržby 20 tisíc, ale jediný e-shop, který získal aspoň jednu objednávku.
  • Hledejlevne.cz - tržby 11 tisíc a opět jediný e-shop s objednávkami.

Uvedené srovnávače cen a zboží by vám mohly vydělat třeba na pěkný model Ferrari.

Ferrari tak leda na obrázku

  • Direto.cz - tržby 5,8 tisíc a obdobné tržby jako loni.
  • Hyperzbozi.cz - tržby 2,5 tisíce a tradiční propad. Pomalu a jistě se blížíme k nule.
  • Cochces.cz - tržby 2,4 tisíce (- 98 %) a propadák roku společně se Slevištěm.
  • Cenovyradce.cz - tržby 1,3 tisíce u jediného e-shopu.
  • Artikul.cz - tržby 9 set u jediného e-shopu.

Milovníky Ferrari potěší, že by si mohli pořídit samolepku, i když s křivýma kolama.

Kdo vám nevydělá ani Ň

63 e-shopů, tržby skoro 200 miliónů a ani jedna objednávka. U těchto zbožáků opravdu nemá cenu plýtvat časem:

  • Monitor.cz - 96 přístupů ale jinak ani koruna.
  • Evilia.cz.
  • Sledujcenu.cz.
  • Shop-mania.cz.
  • Zbozi-pro.cz.
  • Pricemania.cz - jediná nula nejen v tržbách, ale i v přístupech. Projekt je pozastavený na neurčito.

Výsledky v tabulkách a grafech

Kolik e-shopů využívá který zbožák

Naprostá většina e-shopů má objednávky z Heureky a ze Zboží. Přes 20 % e-shopů má objednávky ze Srovnáme a z Hledejceny. Biano, Favi a Glami jsou skvělým zdrojem objednávek pouze pro e-shopy, které mají vhodné kategorie pro zařazení prodávaného zboží.

Jak si zbožáky rozdělily tržby

Heureka se svými satelity přináší e-shopům víc než polovinu tržeb, které získají ze zbožáků. Zboží se blíží třetině, Favi překročilo 10 %, Biano a Glami 3 % tržeb ze zbožáků. Všechny ostatní vyhledávače zboží dohromady nepřinesly ani 1 %. 

Meziroční změna v tržbách ze zbožáků

Zboží.cz zaznamenalo největší meziroční růst tržeb ze všech cenových srovnávačů. Před Heureku se poměrně překvapivě dostalo Favi, z něhož mají e-shopy více než dvanáctinásobné tržby oproti roku 2017. Tržby z Heureky vzrostly o 21 % a výrazný růst evidujeme i u Biano.

Totálním propadákem je pokles v tržbách u Hledejceny (o víc než dvě třetiny) a u Cochceš (o 98 %). Překvapivě poklesly i tržby z Glami (o 6 %).

Závěr rychlý jako Ferrari

Chcete zvýšit tržby vašeho e-shopu? Zaměřte se na zdroje, které opravdu fungují a které ideálně ještě rostou. ;-) A když budete chtít pomoct, napište nebo zavolejte.

Chcete mít přehled o tom, co je v BESTETO nového? Řekněte si o náš newsletter, rádi vám ho pošleme.

Přidat komentář