GLAMI: Přivezli jsme pro e‑shopaře odpovědi na 4 nejčastější otázky

V polovině listopadu jsme se vydali do Prahy na návštěvu GLAMI a přinášíme vám z ní dávku informací. Pokud máte e‑shop na GLAMI, udělejte si chvilku času a pozorně čtěte.

1. Jak na parametry?

S parametry si můžeme poradit hned několika způsoby. Jednou z možností je stejně jako na Heurece uvádět do tagu PARAM. Vezměme si příklad (viz obrázek č. 1): máme džínovou košili. V Mergado vytvoříme vnořený parametr PARAM|Materiál a naplníme ho u této košile slovem “Džínovina”.

Další možnost je uvádět samotný materiál v názvu či v popisku. GLAMI má svůj systém, který dokáže podle klíčových slov rozpoznat a sám rozřadit do parametrů.

TIP: Čím vícekrát se daný parametr objeví v SHOPITEM, tím rychleji a přesněji se zařadí.

Obrázek č.1: Parametry na GLAMI

Urychlit zařazení do filtrů můžete také tím, že parametr naplníte přesnou shodou tak, jako se jmenuje parametr, tzn. pokud se jedná o Pruhy, dopište Pruhy, ne Proužky.

2. Co s UNISEX produkty?

Na GLAMI neexistují unisex kategorie. Současně nemůžete posílat u jednoho SHOPITEM více kategorií v CATEGORYTEXT. Řešením je do CATEGORYTEXT přidat za lomítko unisex. GLAMI pak produkt (ručně) zařadí do dámské i pánské kategorie.

3. Jak funguje fulltext?

Fulltext na GLAMI funguje jinak než na Heurece, návštěvníci ho totiž nepoužívají tak často. Nicméně je dobré vědět, jak to s fulltextem je. Při vyhledávání ve fulltextu se neberou v potaz jen klíčová slova v názvech, ale ve všech elementech (včetně DESCRIPTION, PARAM atd.). Z toho vyplývá, že čím vícekrát budete mít určité klíčové slovo v SHOPITEM, zvýší se šance, že se ve fulltextu zobrazíte co nejvýš.

4. Placený nebo neplacený režim?

Placený režim má spoustu výhod. Například to, že řazení co se týče kategorií i parametrů probíhá prvotně u účtů s placeným režimem. Mít nepřetržitě dobitý kredit se také vyplácí — uchovávají se informace (například o oblíbenosti produktů).

Pokud často vypadáváte z placeného do neplaceného, snižuje se vám tzv. rank (tedy něco jako bodové hodnocení e‑shopu, které bere v potaz například dostupnost zboží, kvalitu obrázku atd.) Tyto ranky pak mají vliv na vaši viditelnost na GLAMI. Funguje to podobně jako řazení produktů na Heurece nebo na Zboží.cz.

O GLAMI jsme napsali i další články. Mrkněte třeba na:

Veronika Ševelová
Veronika Ševelová
11. 12. 2018
Verča je marketingová konzultantka a kromě toho řeší i zbožáky. Dívá se, jestli všechno funguje tak, jak má, případně navrhuje, co by se dalo zlepšit.

Komentáře (4)

Tomáš Šuverík11. 12. 2018, 2:41

Dobrý den, je možné někde vidět náš “rank”? Respektive, je možné ho nějak vynulovat?

Veronika Ševelová11. 12. 2018, 4:28

Dobrý den, ten vidět nikde nelze. O žádném způsobu, jak vynulovat rank, nevíme. Pěkný den

Veronika Ševelová12. 12. 2018, 12:53

Dobrý den, GLAMI se na základě několika faktorů rozhoduje, jak produkt zobrazit, a vstupuje do toho i právě dobíjení kreditu, které oblíbenost položky a její zobrazování ovlivňuje. Tato data vidět nikde nemůžete. Pěkný den.

Odpovědět
Michal11. 12. 2018, 11:17

Dobrý den,
co konkrétně myslíte u bodu 4 tím uchováním informace např. o oblíbenosti produktů? A kde tato data mohu vidět? Díky.

Odpovědět

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.