V polovině listopadu jsme se vydali do Prahy na návštěvu GLAMI a přinášíme vám z ní dávku informací. Pokud máte e-shop na GLAMI, udělejte si chvilku času a pozorně čtěte.
1. Jak na parametry?
S parametry si můžeme poradit hned několika způsoby. Jednou z možností je stejně jako na Heurece uvádět do tagu PARAM. Vezměme si příklad (viz obrázek č. 1): máme džínovou košili. V Mergado vytvoříme vnořený parametr PARAM|Materiál a naplníme ho u této košile slovem “Džínovina”.
Další možnost je uvádět samotný materiál v názvu či v popisku. GLAMI má svůj systém, který dokáže podle klíčových slov rozpoznat a sám rozřadit do parametrů.
TIP: Čím vícekrát se daný parametr objeví v SHOPITEM, tím rychleji a přesněji se zařadí.
Obrázek č.1: Parametry na GLAMI
Urychlit zařazení do filtrů můžete také tím, že parametr naplníte přesnou shodou tak, jako se jmenuje parametr, tzn. pokud se jedná o Pruhy, dopište Pruhy, ne Proužky.
2. Co s UNISEX produkty?
Na GLAMI neexistují unisex kategorie. Současně nemůžete posílat u jednoho SHOPITEM více kategorií v CATEGORYTEXT. Řešením je do CATEGORYTEXT přidat za lomítko unisex. GLAMI pak produkt (ručně) zařadí do dámské i pánské kategorie.
3. Jak funguje fulltext?
Fulltext na GLAMI funguje jinak než na Heurece, návštěvníci ho totiž nepoužívají tak často. Nicméně je dobré vědět, jak to s fulltextem je. Při vyhledávání ve fulltextu se neberou v potaz jen klíčová slova v názvech, ale ve všech elementech (včetně DESCRIPTION, PARAM atd.). Z toho vyplývá, že čím vícekrát budete mít určité klíčové slovo v SHOPITEM, zvýší se šance, že se ve fulltextu zobrazíte co nejvýš.
4. Placený nebo neplacený režim?
Placený režim má spoustu výhod. Například to, že řazení co se týče kategorií i parametrů probíhá prvotně u účtů s placeným režimem. Mít nepřetržitě dobitý kredit se také vyplácí - uchovávají se informace (například o oblíbenosti produktů).
Pokud často vypadáváte z placeného do neplaceného, snižuje se vám tzv. rank (tedy něco jako bodové hodnocení e-shopu, které bere v potaz například dostupnost zboží, kvalitu obrázku atd.) Tyto ranky pak mají vliv na vaši viditelnost na GLAMI. Funguje to podobně jako řazení produktů na Heurece nebo na Zboží.cz.
O GLAMI jsme napsali i další články. Mrkněte třeba na:
Komentáře
Dobrý den,
Dobrý den,
co konkrétně myslíte u bodu 4 tím uchováním informace např. o oblíbenosti produktů? A kde tato data mohu vidět? Díky.
Dobrý den, je možné někde
Dobrý den, je možné někde vidět náš "rank"? Respektive, je možné ho nějak vynulovat?
Dobrý den, ten vidět nikde
Dobrý den, ten vidět nikde nelze. O žádném způsobu, jak vynulovat rank, nevíme. Pěkný den
Dobrý den, GLAMI se na
Dobrý den, GLAMI se na základě několika faktorů rozhoduje, jak produkt zobrazit, a vstupuje do toho i právě dobíjení kreditu, které oblíbenost položky a její zobrazování ovlivňuje. Tato data vidět nikde nemůžete. Pěkný den.
Přidat komentář