Efektivní A/B testování s Visual Website Optimizer

Slyšeli jste již několik hypotéz o tom, jak se návštěvníci chovají na webové stránce, kam se dívají, na co klikají a jaké prvky a funkce zvyšují nebo snižují konverzní poměr? Tyto hypotézy můžete vyvrátit nebo potvrdit pomocí A/B testování, heatmap a testů použitelnosti. U nás v Bestetu na tyto testy používáme software Visualwebsiteoptimizer.

O aplikaci Visual Website Optimizer

Visualwebsiteoptimizer je velmi snadný nástroj pro vytváření různých verzí internetových stránek a vstupních stránek pomocí point-and-click editoru (nepotřebujete znát HTML). Výsledky testů sledujete v přehledném reportu, je třeba správně stanovit a nastavit cíl testu.

Náhled nástroje pro A B testování

Příklad administrace Visualwebsiteoptimizer.com.

Jak vložit Visual Website Optimizer do svých stránek

Integrace nástroje do vašich internetových stránek je velmi jednoduchá, do zdrojového kódu všech stránek webu vložíte javascriptový kód, který vám software vygeneruje. Pokud používáte Google Tag Manager, lze jej využít a nasazení proběhne za pár minut.

Jak začít s A/B testováním

Na webu Visualwebsiteoptimizer.com najdete hotové případové studie, které vám pomohou odpovědět na vaše otázky. Některé z již testovaných a ověřených změn můžete nasadit na své stránky nebo e-shop, doporučujeme tyto změny nejprve testovat před provedením finální změny. V administraci se nachází IdeaFactory, kde načerpáte inspiraci k hypotézám, které velmi rychle zrealizujete a otestujete. Díky Visualwebsiteoptimizer budete mít své domněnky podloženy daty.

Kolik stojí VWO

Software si můžete vyzkoušet na 30 dní zdarma (omezení na 1 000 návštěv).

Nejnižší tarif (small business) stojí okolo 1 000 Kč za měsíc (podle kurzu dolaru) a je omezen na 10 000 návštěv v testech. V tarifu small business jsou stejné funkce jako u trial verze. Pokud máte webové stránky, které mají vyšší návštěvnost, omezte zobrazení testu jen určitému procentu návštěvníků (Percentage Traffic to include in Test).

Vyšší tarify jsou vhodné pro agentury, které spravují velké množství webů a potřebují provést více testů na velkém vzorku návštěv. Tyto tarify stojí cca od 2 500 Kč do 32 000 Kč za měsíc.

Přidat komentář