PPC tipy z PBS 2015

Z obrovského množství informací na konferenci PBS 2015 jsem si vybral následující:

  • Sledujte stavy klíčových slov - celkový počet aktivních klíčových slov v účtu, způsobilá slova a způsobilá omezeně, slova s nízkým skóre kvality, slova s nízkým objemem vyhledávání, slova s nižší nabídkou než odhad cpc pro první stránku. Všechna metrika najdete pod filtry.
  • Tipy na dimenze - podrobnosti kampaně, největší změny.
  • Pro překlad inzerce do jiného jazyka používejte Translator Toolkit.
  • 131 scriptů zdarma.
  • Bidujte na úrovni sestavy.
  • Pro TOP klíčová slova vytvořte samostatnou sestavu. Vložte klíčové slovo v přesné shodě a vyzkoušejte flexibilní nabídku na maximalizaci prokliků v rámci rozpočtu.
  • Nastavujte v kampaních eCPC.
  • Přebidovaná klíčová slova = odhad kliknutí za týden (-50% nab.) / celkový počet kliknutí -> vyfiltrovat 0 – 10%.
  • Ztracený příjem na sestavu = (počet kliků na sestavu * ztracený IS)  *  (příjem / prokliky) -> vyneste do grafu a uvidíte, ve kterých sestavách přicházíte o nejvíc peněz.
  • Při nastavování CPA ponechte cenu za konverzi nastavenou systémem nebo změňťe max +- 5%. Nechte systému čas učit se z dat. Pozor na vyhodnocování výsledků v období, kdy se systém učí.
  • V budoucnu Adwords plánuje nastavit cenu za proklik podle atribučních modelů. Bude potřeba hodně dat a krátká cesta ke konverzi.
  • Mějte pod kontrolou klíčová slova, která přináší konverze. Jejich celkový počet  je totiž velmi malý.
  • Založte DSA. Ušetříte čas, výsledky jsou slušné a navíc lze kombinovat s RLSA (remarketing ve vyhledávání). Při optimalizaci se zaměřte na meta titulky stránek.
  • Nové cílení v GDN - display select keywords.
  • Tip na publikum pro statický remarketing - uživatel byl v konkrétní kategorii, ale nepřešel na produkt.
  • Nově stačí nahrát rozměry bannerů 728x90, 300x250, 160x600. Systém provede resize na ostatní rozměry. Můžete využívat HD bannery.
  • Nastavte si publika pro remarketing přes Analytics. Mnohem více možností a lepší cílení.
  • Pro použití RLSA je potřeba nasbírat 1 000 cookies.
  • Vyzkoušejte cílení na podobná publika v GDN.
  • Ze sestav v GDN nevylučujte anonymous.google, ale přejděte do detailu umístění a vylučte jednotlivé weby. Může se jednat o prémiové weby.
  • Vytvořte report počtu konkurentů v čase. Maximální cena za proklik může být vyšší kvůli konkurenci, ale musíte tuto hypotézu vyvrátit daty.
  • Pravidelně kontrolujte XML feed pro PLA. Nastavujte maximální cenu za proklik podle štítků, které můžete přidat přes Mergado.cz.
  • Využívejte Open Refine na práci s velkými daty.
  • Budoucností je video.

Fotografie z akce najdete na Google+.

 

Komentáře

Díky za tipy, které zazněly na konferenci! Sdílím dále v seznamu článků o PPC v češtině :-)
http://www.affiliatemagazin.cz/2015/07/ppc-15-navodu-tipu-z-cervna-2015....

Přidat komentář