Novinka na GLAMI: Zákazníci najdou nové kousky nahráním fotky. Zeptali jsme se GLAMI, jak to funguje

Hledání oblečení podle fotky

Módní vyhledávač GLAMI přišel se zajímavou novinkou — zákazník nahraje fotku oblečení (ale funguje to i na boty, pásky, brýle), které shání, a GLAMI mu ukáže modely, co se obrázku nejvíce podobají. Tato funkce zatím jde pouze na mobilu nebo tabletu.

Česko není jedinou zemí, kde GLAMI novinku spustilo. Stejně tak funguje i na Slovensku, v Maďarsku a Rumunsku. Funkce by měla být dostupná přímo ve webovém rozhraní do konce roku 2019 a to ve všech zemích,  kde GLAMI běží.

Využíváme umělou inteligenci. Dokáže na téměř jakékoliv fotografii rozpoznat jeden nebo více produktů a ke každému dohledat ty nejvíc podobné kousky z našeho katalogu. — Produktový manažer GLAMI Oskar Stierand

Jak to přesně funguje

Jak to celé funguje? Mrkněte na video. V BESTETO jsme to už zkoušeli a potvrzujeme, že na mobilu to opravdu frčí.

Zeptali jsme se GLAMI za vás

Protože jsme měli ohledně této novinky otázky, zejména tedy o tom, co to znamená pro e‑shopaře, zeptali jsme se přímo produktového manažera GLAMI Oskara Stieranda.

Oskare, jak funguje u této novinky vyhledávací algoritmus?

Je to vlastně takový Shazam na módu. Využíváme umělou inteligenci, která je trénovaná na rozpoznávání fashion produktů z obrázků. Dokáže na téměř jakékoliv fotografii rozpoznat jeden nebo více produktů a ke každému dohledat ty nejvíc podobné kousky z našeho katalogu. A to všechno během milisekund. Velmi často se samozřejmě bude stávat, že náš vyhledávač najde přesně ten samý kousek, který hledáte. Preference barev nebo střihů je samozřejmě součástí ladění celého systému a zároveň není stejná pro všechny kategorie a podle mého názoru by v budoucnu nemělo být nastavení preferencí stejné ani pro různé zákazníky.

Promítne se to nějak do statistik? Může e‑shopař sledovat, kolik lidí se skrze tuto funkci prokliklo k němu na web/​nakoupilo?

Ve statistikách partnerů zatím nic neměníme. Předpokládáme, že traffic z vizuálního vyhledávání k partnerům bude mít vyšší konverzní poměr, samozřejmě v závislosti na kvalitě výsledků. Předpokládáme totiž, že pokud má zákazník přesnou představu o tom, co hledá a za co chce utrácet své peníze, odhodlání dokončit nákup je vyšší.

Co to znamená pro e‑shopaře? Musí například nějak zásadně měnit fotky (způsob focení, kvalita atd.)?

Je pravda, že kvalita analýzy obrázků a fotografií je závislá jak na rozlišení, tak na pozadí fotografie, vzorech, světelnosti atd. Stejně tak je kvalita i obsah fotek důležitá pro zákazníky, protože módu nakupujeme hlavně očima. Znamená to, že nově nejen kvůli zákazníkům, ale i kvůli kvalitnějším výsledkům vyhledávání, budeme apelovat na naše partnery, aby nám poskytovali kromě kvalitních produktových fotografi i jejich alternativy z různých úhlů, s modelkami nebo rovnou kompletní outfity.

Co na to říkáme v BESTETO

Patrick Axmann, specialista vyhledávačů zboží

Zákazníkům to určitě zjednoduší a zpříjemní nákup. GLAMI dlouhodobě dbá na to, aby fotky produktů byly co nejkvalitnější. S touto funkcí mají e‑shopaři o důvod víc, proč si dát na obrázcích opravdu záležet. 

Veronika Ševelová, marketingová konzultantka

Pro zákazníky je to určitě příjemná novinka. Jsem zvědavá, jak se to odrazí na nákladech e‑shopu. Může se například stát, že zákazníci začnou více “proklikávat” jednotlivé nabídky, které mezi sebou pouze porovnají. Ke zvýšení prodejů to ale ve výsledku vést nemusí.

A co na tuto novinku říkáte vy? Dejte nám vědět do komentářů.

Přečtěte si, co píšeme o GLAMI

O módním vyhledávači GLAMI máme na blogu několik článků. Přečtěte si třeba:

Potřebujete s inzercí na GLAMI nebo jiném vyhledávači pomoct? Ozvěte se nám a společně mrkneme na to, co bychom mohli zlepšit. Konkrétní aktivity, které na vyhledávačích zboží děláme, najdete tady.

24. 09. 2019

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.