O GLAMI na MergadoFestu: 6 postřehů, které jste možná nevěděli

Máme pro vás ještě další dávku tipů z MergadoFestu. Tentokrát to bude o GLAMI. Přednáška s názvem "Jak to neprojet na GLAMI" byla plná informací, a tak předáváme dál jen to nejzajímavější.

1. Obrázky hrají velkou roli

A to především ty hlavní, které se uvádí v tagu IMGURL. Obrázky musí být v dostatečné kvalitě, delší rozměr fotky minimálně 1000 pixelů, ideálně na průhledném či světlém jednobarevném pozadí a nejlépe bez modelek/figurín. GLAMI vám také neschválí obrázky s vodoznakem či koláže fotek.

Nezapomeňte, že obrázky z uvedené URL adresy stahuje GLAMI pouze jednou. Pokud jste vyměnili hlavní obrázek, ale jeho URL zůstala stejná, nedivte se, že na GLAMI stále vidíte již neaktuální obrázky. Při změně obrázku tedy musí dojít i ke změně jeho URL adresy. 

2. Bidding a jeho taje

Bidovat lze pouze v kategoriích, ne ve fulltextu (jako například na Zboží.cz), a to jen s GLAMI piXelem. Cenu za proklik nastavujete buď v administraci, anebo přímo ve feedu. Každá z možností má své plusy i mínusy.

Nastavit GLAMI_CPC přímo ve feedu má výhodu v tom, že můžete navýšit cenu za proklik pouze u vybraných produktů (např. produktům v akci). Bohužel nemůžete ovlivnit, v jaké kategorii se bidding uplatní, tzn. cena se navýší napříč všemi zvolenými kategoriemi.

V administračním rozhraní GLAMI zvyšujete CPC procentuálně. Sice si tu nelze vybrat, u kterých produktů cenu za proklik změníte, výhodou je nicméně možnost nastavit CPC pouze dané kategorii (či podkategorii).

Pro příklad si představme – prodáváme celkem 45 kusů dámských legín, které máme zařazené v následující kategorii:
Glami.cz | Dámské oblečení a obuv | Dámské oblečení | Dámské kalhoty | Dámské legíny | Damské sportovní legíny

  • Bidding přes feed: Navýšíme cenu za proklik u 10 vybraných sportovních legín v akci. CPC se nám pak navýší nejen v nejhlubší kategorii Dámské sportovní legíny, ale i v ostatních kategoriích, tedy kategorii Dámské legíny, Dámské kalhoty atd.
  • Bidding přes administraci: Pokud však nastavíme CPC přes administraci, nabidujeme pouze tu kategorii, kterou si vybereme, tzn. sice navýšíme cenu za proklik všem 45 sportovním legínám, ale zvýšíme ji jen pro tu nejhlubší kategorii – Dámské sportovní legíny. Obecně jsou totiž nejhlubší kategorie na GLAMI ty nejkonverznější, s nejlepším PNO.

3. Jde to i bez kreditu, ale...

Neplacený režim na GLAMI lze, ale má jistá omezení. Z feedu se vám bude zobrazovat jen 2000 produktů a nemůžete ovlivnit, které to budou. 

Free režim (bez kreditu) můžete mít ovšem jen s GLAMI piXelem. Další režimy, které můžete na GLAMI využít, je placený režim bez GLAMI piXelu, placený režim s automatickým optimalizátorem konverzí a placený režim s GLAMI piXelem.

4. Nepropisují se vám slevy na GLAMI?

GLAMI nebere v potaz elementy typu PRICE_VAT_OLD. GLAMI si samo ukládá historii cen z feedu. Je tedy důležité, pokud chcete, aby se u vašich produktů zobrazoval štítek se slevou, posílat produkty do feedu napřed s původní cenou a až poté (co si GLAMI feed stáhne) cenu snížit.

5. Vouchery nenecháme jen tak

Pokud nastavíte vouchery, nezapomeňte tyto produkty nabidovat. Je škoda nechat produkty se slevovými kódy jen tak bez toho, aniž byste je podpořili a zvýšili jejich možnost zobrazení.

6. Říká vám něco GLAMI Extended Network?

Možná ani nevíte, že tuto službu využíváte. V případě placeného režimu s GLAMI piXelem se totiž automaticky zapne. Je to stále velká novinka, o které napsal již dříve kolega Patrick zde.

GLAMI uvádí, že se díky tzv. GENu mohou produkty zobrazovat v sítích třetích stran (display, vyhledávacích a sociálních sítích). Momentálně však stále funguje pouze v Shopping kampaních a další možnosti se teprve plánují. 

Pokud chcete službu vypnout, přejděte v administraci na Nastavení CPC, sjeďte dolů a v rámečku GLAMI Extended network nastavení klikněte na Zobrazit Pokročilé nastavení a dejte Vypnout.

 

Tolik ke shrnutí nejzajímavějších GLAMI tipů z MergadoFestu. Přečtete si o GLAMI více:

Přidat komentář