Novinka na GLAMI: Zákazníci najdou nové kousky nahráním fotky. Zeptali jsme se GLAMI, jak to funguje
Hledání oblečení podle fotky
Módní vyhledávač GLAMI přišel se zajímavou novinkou - zákazník nahraje fotku oblečení (ale funguje to i na boty, pásky, brýle), které shání, a GLAMI mu ukáže modely, co se obrázku nejvíce podobají. Tato funkce zatím jde pouze na mobilu nebo tabletu.
Česko není jedinou zemí, kde GLAMI novinku spustilo. Stejně tak funguje i na Slovensku, v Maďarsku a Rumunsku. Funkce by měla být dostupná přímo ve webovém rozhraní do konce roku 2019 a to ve všech zemích, kde GLAMI běží.
Využíváme umělou inteligenci. Dokáže na téměř jakékoliv fotografii rozpoznat jeden nebo více produktů a ke každému dohledat ty nejvíc podobné kousky z našeho katalogu. - Produktový manažer GLAMI Oskar Stierand
Jak to přesně funguje
Jak to celé funguje? Mrkněte na video. V BESTETO jsme to už zkoušeli a potvrzujeme, že na mobilu to opravdu frčí.
Zeptali jsme se GLAMI za vás
Protože jsme měli ohledně této novinky otázky, zejména tedy o tom, co to znamená pro e-shopaře, zeptali jsme se přímo produktového manažera GLAMI Oskara Stieranda.
Oskare, jak funguje u této novinky vyhledávací algoritmus?
Je to vlastně takový Shazam na módu. Využíváme umělou inteligenci, která je trénovaná na rozpoznávání fashion produktů z obrázků. Dokáže na téměř jakékoliv fotografii rozpoznat jeden nebo více produktů a ke každému dohledat ty nejvíc podobné kousky z našeho katalogu. A to všechno během milisekund. Velmi často se samozřejmě bude stávat, že náš vyhledávač najde přesně ten samý kousek, který hledáte. Preference barev nebo střihů je samozřejmě součástí ladění celého systému a zároveň není stejná pro všechny kategorie a podle mého názoru by v budoucnu nemělo být nastavení preferencí stejné ani pro různé zákazníky.
Promítne se to nějak do statistik? Může e-shopař sledovat, kolik lidí se skrze tuto funkci prokliklo k němu na web/nakoupilo?
Ve statistikách partnerů zatím nic neměníme. Předpokládáme, že traffic z vizuálního vyhledávání k partnerům bude mít vyšší konverzní poměr, samozřejmě v závislosti na kvalitě výsledků. Předpokládáme totiž, že pokud má zákazník přesnou představu o tom, co hledá a za co chce utrácet své peníze, odhodlání dokončit nákup je vyšší.
Co to znamená pro e-shopaře? Musí například nějak zásadně měnit fotky (způsob focení, kvalita atd.)?
Je pravda, že kvalita analýzy obrázků a fotografií je závislá jak na rozlišení, tak na pozadí fotografie, vzorech, světelnosti atd. Stejně tak je kvalita i obsah fotek důležitá pro zákazníky, protože módu nakupujeme hlavně očima. Znamená to, že nově nejen kvůli zákazníkům, ale i kvůli kvalitnějším výsledkům vyhledávání, budeme apelovat na naše partnery, aby nám poskytovali kromě kvalitních produktových fotografi i jejich alternativy z různých úhlů, s modelkami nebo rovnou kompletní outfity.
Co na to říkáme v BESTETO
Patrick Axmann, specialista vyhledávačů zboží

Zákazníkům to určitě zjednoduší a zpříjemní nákup. GLAMI dlouhodobě dbá na to, aby fotky produktů byly co nejkvalitnější. S touto funkcí mají e-shopaři o důvod víc, proč si dát na obrázcích opravdu záležet.
Veronika Ševelová, marketingová konzultantka

Pro zákazníky je to určitě příjemná novinka. Jsem zvědavá, jak se to odrazí na nákladech e-shopu. Může se například stát, že zákazníci začnou více "proklikávat" jednotlivé nabídky, které mezi sebou pouze porovnají. Ke zvýšení prodejů to ale ve výsledku vést nemusí.
A co na tuto novinku říkáte vy? Dejte nám vědět do komentářů.
Přečtěte si, co píšeme o GLAMI
O módním vyhledávači GLAMI máme na blogu několik článků. Přečtěte si třeba:
- Změna na Glami: nově musíte informovat o materiálu produktu
- Co byste měli vědět o inzerci na Favi, Glami a Bianu
- GLAMI: Přivezli jsme odpovědi na 4 nejčastější otázky
- O GLAMI na MergadoFestu: 6 postřehů, které jste možná nevěděli
Potřebujete s inzercí na GLAMI nebo jiném vyhledávači pomoct? Ozvěte se nám a společně mrkneme na to, co bychom mohli zlepšit. Konkrétní aktivity, které na vyhledávačích zboží děláme, najdete tady.
Přidat komentář