Glami zavedlo novou funkci Extended Network. Víte, jak na ni?

Glami přibližně dva měsíce zpátky, stejně jako Biano a Favi, přišlo s rozšířenou možností propagace Glami Extended Network. U Glami, narozdíl od ostatních dvou zmíněných, lze alespoň rozhodnout, zda se do této služby od Googlu chcete zapojit. 

Možnosti jsou však prozatím dost omezené a pokud chcete službu využívat, není moc způsobů jak inzerci kontrolovat. V článku se podíváme na to, kde Extended Network najít, co s ním lze dělat, jak ho vyhodnotit a jaké úpravy se zde plánují. 

Co je to Glami Extended Network?

Glami Extended Network je služba, díky které můžete produkty zasílané do Glami propagovat i v dalších sítích třetích stran. Služba je součástí programu Google CSS (Comparision Shopping Services), která umožňuje porovnávačům, jako je Glami, Biano či Favi inzerovat i v jejich systémech.

Glami uvádí možnost inzerovat v display sítích, vyhledávacích sítích a sociálních sítích. Momentálně však funguje propagace pouze skrze produktovou inzerci (Shopping Ads) a další možnosti se teprve chystají. Detailnější info o CSS najdete tady.

Produkt z Glami u shopu zapojeného do služby Extended Network

Jak službu spustit

Služba se automaticky spustí všem e‑shopům, které jsou v placeném režimu a používají Glami Pixel. Pokud tedy Extended Network využívat nechcete, je třeba jít do administrace a službu ručně vypnout. Mimo to lze službu vypnout také v Merchants Centru.  Dále jde vyloučit pouze doménu vaší značky z cílení. Největší problém je však to, že možnosti nastavení jsou prozatím dost omezené a tak nelze vybrat položky, které do systému chcete zasílat, stejně jako není možné zjistit, jaké položky se již inzerují.

Může také nastat situace, kdy e‑shop bude mít o službu Extended Network zájem, ale produktová inzerce mu stejně nepoběží. K tomu dojde v případě, že Google e‑shop nezobrazí kvůli nesplnění podmínek tohoto vyhledávače. Ve většině těchto případů je důvod zamítnutí nezabezpečený web běžící na HTTP — Glami o tom shopy informuje, snaží se situaci vyřešit a chybu odstranit.

Možnosti nastavení Extended Network naleznete pod záložkou “Nastavení CPC” na konci stránky pod nastavením CPC na kategorie

Duplicitní produkty v produktové inzerci

Při využívání produktových reklam v Adwords a Glami Extended Network může docházet k tomu, že se stejný produkt z jednoho shopu zobrazí dvakrát. Obecně je pro Glami i Google cílem zobrazovat produkt od stejného shopu pouze jednou. Pokud se tedy zboží v produktové inzerci zobrazuje dvakrát, znamená to, že systém nedokázal tyto položky automaticky rozpoznat a napárovat. Google na vylepšení tohoto algoritmu stále pracuje.

Dost také záleží na datech, které shop do systémů zasílá — výše zmíněného napárování produktů lze dosáhnout správným zasíláním identifikátorů. Ty musí být uvedeny alespoň dva — ideálně element GTINBRAND. V případě, že Google produkty napáruje, zobrazí se vždy ten s lepší nabídkou. V některých případech však může být zobrazování stejného produktu dvakrát pro daný shop výhodou, protože získává vyšší impression share a s tím spojený click share. 

Vyhodnocení Extended Network

Mimo omezené možnosti nastavení je také problém se samostatným vyhodnocením služby. V administraci je momentálně možné zjistit pouze počet prokliků a objednávek. Celkové tržby i náklady z Extended Network spadají pod Glami, a tak nelze zjistit, kolik tato služba vydělala, či jak byla nákladná. 

Glami u této služby využívá jejich statistik za delší časové období, podle kterých danému e‑shopu v Extended Network PNO automaticky optimalizuje. Pokud tedy máte na Glami dlouhodobě PNO 15 %, budou se snažit o to, aby podobného PNO dosáhli i ve službě Extended Network. 

Počet objednávek a prokliků naleznete ve statistikách po zakliknutí “GLAMI Extended network”

Závěr

Glami Extended Network, stejně jako ostatní programy zapojené do Google CSS, můžeme považovat za zajímavou možnost další propagace. Momentálně je však v první fázi, která je dost omezená a e‑shop prozatím nemá téměř žádnou kontrolu nad tím, co se zde bude inzerovat, stejně jako není schopen vyhodnotit výsledky. Glami plánuje vylepšení statistik, další možnosti nastavení a detailnější info, na které si však budeme muset chvíli počkat. 

Chcete mít přehled o tom, co je v BESTETO nového? Řekněte si o náš newsletter, rádi vám ho pošleme.

Patrick Axmann
Patrick Axmann
08. 06. 2018
Patrick je specialista vyhledávačů zboží a marketingový konzultant. Stará se o naše stávající klienty a pomáhá jim se Zboží.cz a Heurekou. 

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.