BESTETO univerzita: Poznejte, jak funguje inzerce na módní virtuální galerii Glami

O Glami už jste určitě slyšeli — vyhledávač pro všechny e‑shopy, které nabízejí zejména módu. Pokud s inzercí v této virtuální galerii stále otálíte, je načase pustit se do čtení. Provedeme vás základy.

V dnešním díle BESTETO univerzity najdete tyto kapitoly:

Co je Glami

Vyhledávač zboží, který o sobě mluví jako o módní virtuální galerii. Lidé sem chodí nakupovat módu a různé módní doplňky.

Kdo může na Glami inzerovat a za kolik

Jakýkoliv e‑shopař, který nabízí vhodné zboží a splní podmínky pro inzerci na tomto zbožáku. Na Glami existuje jak placená, tak i neplacená verze inzerce. V případě neplacené se ale vaše produkty propadnou na poslední pozice a nepřinesou vám tolik návštěv.

Abyste mohli mít na Glami neplacenou verzi, musíte mít na vašem e‑shopu nainstalovaný Glami pixel — viz níže.

Registrace obchodu a kredit

Pokud chcete na Glami inzerovat, musíte se nejdříve zaregistrovat. Pokud je váš XML feed v pořádku (o feedu se dočtete níže), Glami vám povolí inzerci do dvou pracovních dnů.

Pokud chcete využít placeného režimu, musíte si nabít kredit a to v administraci v části Platba

Cena za proklik (CPC)

Jako inzerenti platíte Glami ve chvíli, kdy se někdo proklikne z tohoto zbožáku na váš e‑shop (tedy pokud nemáte režim zdarma, v tom případě neplatíte nic). Cena za proklik (CPC) se liší podle toho, v jaké kategorii prodáváte a podle zařízení, ze kterého se lidé na váš e‑shop prokliknou (zda z mobilu nebo počítačetabletu, viz obrázek 1).

Obr. 1: Cena prokliků se liší podle kategorie a také podle zařízení, ze kterého lidé na váš e‑shop přijdou. Někde tak může být cena u mobilu 6 Kč, jinde například 5,6 Kč. Zdroj: Glami

Bidding

Co je bidding a jak funguje, si můžete přečíst v našem článku věnovanému Zboží.cz. Ve zkratce jde o to, že díky bidování zvýšíte CPC a vaše produkty se tak zobrazí v kategorii na předních pozicích. Nejdříve je potřeba, abyste si bidding aktivovali v administraci — sekce Nastavení CPC.

XML feed

Skrze XML feed posíláte na Glami informace o vašich produktech. Vyhledávač zboží si ho automaticky stahuje z vámi zadané URL adresy a to každé dvě hodiny. Obecné informace o tom, jak XML feed funguje, se dočtete v našem článku o Zboží.cz.

Pro Glami můžete použít stejný feed jako pro Heureku, ale je otázka, jak ho Glami zpracuje. Nedávno totiž vydalo svůj vlastní strom kategorií. O tom, jak pracovat s feedem pro Glami, si řekneme podrobněji v dalším článku, který pro vás chystáme.

Glami pracuje s těmito kategoriemi, přičemž první tři jsou nejobsáhlejší:

  • Dámské oblečení a obuv,
  • Pánské oblečení a obuv,
  • Dětské oblečení a obuv,
  • Sport a outdoor,
  • Unisex.

Bližší informace o XML feedu na Glami najdete v článku Jak na vyšší tržby z Glami.cz

To, jak by měl XML feed pro Glami přesně vypadat, najdete tady.

Glami pixel

Řazení vašich produktů na Glami tedy ovlivňuje jak správně vyplněný XML feed, tak bidding. Kromě toho je tu ještě další možnost, tzv. Glami pixel. Glami pixel se vlastně přizpůsobí každému zákazníkovi zvlášť. Pokud má váš e‑shop nainstalovaný Glami pixel a zákazník u vás nakoupí (nebo vás aspoň navštíví), při jeho další návštěvě se mu zobrazíte přednostně. Stejně tak hrají roli ostatní preference zákazníka, například jaké má oblíbené značky, barvy, styly apod.

Více informací o Glami pixelu najdete tady.

Co je dobré vědět

  • Na Glami se dají během jednoho dne velmi jednoduše proklikat tisíce korun. U tohoto zbožáku nejde nastavit denní limit kreditu, je proto třeba pravidelně kontrolovat, jak jste na tom.
  • CPC se na Glami zvyšuje percentuálně a to u obou variant zároveň. To znamená, že pokud zvýšíte CPC u desktopu o 50 %, automaticky se zvedne o 50 % i u mobilu.
  • Důležité jsou na rozdíl od jiných zbožáků alternativní obrázky, aby si lidé mohli prohlédnout produkt z více stran. Stejně tak pokud nabízíte produkt ve více barvách, ke každé variantě musíte mít obrázek dané barvy. Nestačí pouze jedna obecná fotografia platná pro všechny varianty produktu.
  • Hlavní obrázek produktu nahrávejte v co nejlepší kvalitě. Glami vyžaduje na rozdíl od ostatních zbožáků opravdu dobré fotky — minimální velikost je 1 000 px na kratší straně produktu.
  • U obrázků Glami doporučuje používat bílé pozadí.
  • U některých e‑shopů nemusí dávat smysl využívat bidding. Jak už jsme psali výše, na Glami se dají proklikat velké peníze za jeden den. Například tedy u menších e‑shopů by kombinace s biddingem mohla být až prodělečná.
  • Pokud se rozhodnete inzerovat na Glami, váš e‑shop by měl být přizpůsobený pro návštěvy z mobilů. Cena prokliku z mobilu je na Glami asi 5x větší než z desktopu a pokud váš e‑shop není pro nákupy z mobilu optimalizovaný, zbytečně plýtváte penězi a připravujete se o zákazníky.
  • Pamatujte na to, že pokud máte pouze neplacený režim, musíte mít aktivovaný Glami pixel, jinak není možné na tomto vyhledávači inzerovat.

Nezapomeňte si přečíst

O zbožácích píšeme často, takže pokud vám tento souhrn nestačil, mrkněte ještě na tyto články:

Zdroje

Při psaní tohoto článku jsem jako autor vycházela z informací přímo od Glami a také ze zkušeností svých kolegů. Tímto jim děkuji za spolupráci. 

Chcete mít přehled o tom, co je v BESTETO nového? Řekněte si o náš newsletter, rádi vám ho pošleme.

22. 03. 2018

Témata:

Komentáře (2)

Eshopar26. 7. 2020, 6:29

Inzerce na Glami.cz ano, ale určitě se ZDALEKA VYHNOUT POUŽÍVÁNÍ PLACENÉ VERZE. Prokliky se sice zvýší 10x — 15x, ale objednávky zůstanou stejné, nebo se zvýši naprosto minimálně. Dnes je neděle, na Heurece proklikáno do 15:00 za celý den cca 60 Kč, na Glami již téměř 2000 Kč s 1, nebo 2 konverzemi. Asi by to chtělo článek spíš upravit a majitele eshopů varovat, než tady Glami dělat reklamu. V ČR už je eshopy prokoukly a neplatí, tak museli urychlit expanzi do ostatních zemí.

Filip Vašíček27. 7. 2020, 9:47

Dobrý den,

je pravda, že inzerce na Glami umí být drahá. Právě proto je zapotřebí mít správně inzerci nastavenou, posílat například jen ty produkty, které fungují a ne třeba ty, které zvyšují celkovou nákladovost, kontrolovat pravidelně vývoj inzerce a tak dále.

Z praxe známe samozřejmě i případy, kde inzerce vychází dobře, přesto, že je shop v placené verzi Glami. Neuvádíte Váš shop ani sortiment, tak Vám neumím odpovědět konkrétněji, ale co se týče některých segmentů a kategorií, tak máte pravdu, že z Glami mají kolikrát eshopy větší návštěvnost než z Heureky. A pak už je na každém e‑shopaři, jestli mu to za ty konkrétní náklady stojí. Chce to potom více rozklíčovat konkrétní situaci a zkontrolovat nastavení inzerce.

Díky za Vaši reakci a přejeme, ať se Vám v podnikání nadále daří.

Odpovědět

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.