Facebook testuje novou desktopovou verzi a Instagram končí s IGTV

Z marketingu u nás a ve světě

Facebook

  • Facebook testuje nový způsob upozornění na odstranění obsahu. Notifikace nyní poskytnou více souvislostí o tom, proč byl váš příspěvek odstraněn prostřednictvím automatického procesu detekce. 
  • Facebook se podělil o nejnovější poznatky v automatické identifikaci objektů na obrázcích. To představuje klíčový pokrok v oblasti rozšířené reality (AR).
  • Facebook začal testovat nové rozvržení v desktopové verzi aplikace. Navigační menu, které se aktuálně nachází v horní části obrazovky, se přesouvá doleva. 
  • Facebook testuje nový způsob upozornění na odstranění obsahu. Notifikace nyní poskytnou více souvislostí o tom, proč byl váš příspěvek odstraněn prostřednictvím automatického procesu detekce. 
  • V rámci pokračujícího boje proti dezinformacím na internetu chystá Facebook několik nových funkcionalit pro skupiny. Ty mají správcům pomoci omezit dezinformace v komunitách a zároveň zajistit bezpečnost členů. Novinky přidává Facebook také v rámci podpory růstu komunit. 
  • Facebook umožní reagovat na krátká videa Reels dalším způsobem. Reactions by tak mohly pomoci zvýšit engagement publika a získat zpětnou vazbu na váš video obsah. 
  • Meta je dle ruského soudu extremistickou organizací. Na WhatsApp se to ale nevztahuje. 

Instagram

  • Instagram spouští automatické titulky pro videa ve feedu. 
  • Instagram co nevidět ukončí provoz samostatné platformy IGTV a stejně tak přestane podporovat in-streamové video reklamy. 
  • Instagram zavedl nový typ tagů, který tvůrcům umožní označit spoluautory nebo influencery na základě jejich přínosu. Ve štítku se zobrazí i jejich vlastní profilová kategorie. 
  • Instagram se snaží pomoci tvůrcům, aby lépe porozuměli osvědčeným postupům, díky kterým vytěží ze své práce maximum. Pro tyto účely zavádí novou platformu Creator Lab, která obsahuje videa a tipy řady úspěšných tvůrců. 
  • Instagram rozšiřuje možnosti správy živého vysílání v aplikaci. Nově v rámci videa umožní přidělit funkci moderátora, který se postará o bezproblémový chod přenosu. 
  • Instagram spouští chronologický feed pro všechny uživatele. 
  • Instagram dál rozšiřuje nabídku e‑commerce nástrojů. Nyní umožní, aby všichni uživatelé mohli označovat produkty ve svých příspěvcích ve feedu. 
  • Instagram začal testovat novou samolepku ve Stories. Pomocí ní budete moci jednodušeji propagovat nadcházející akce, které pořádáte. 

Ostatní sociální sítě

  • TikTok zakázal v Rusku živé vysílání a publikování nových příspěvků. 
  • TikTok rapidně zvýšil časový limit pro videa nahrávaná uživateli. Ta nyní mohou mít až 10 minut. Stane se z rychlé sociální sítě, která se proslavila krátkými videi, nakonec další videoslužba? 
  • Twitter chce označovat tweety s odkazy na provládní ruská média. 
  • TwitterInstagram se snaží různorodými způsoby zůstat dostupnými ruskému a ukrajinskému publiku. Deklarují i důraz na soukromí uživatelů.
  • TikTok se brzy zařadí mezi řadu sociálních sítí nabízejících uživatelům také Stories.

Další zajímavosti

  • Z ruské zmrzliny bude ukrajinská aneb značky nechtějí mít s Ruskem společný ani název. 
  • Apple, Ikea, Nike či BMW a spousta dalších. Značky zastavují podnikání v Rusku. 
  • V Rusku přerušují své podnikání McDonald’s, Coca-Cola, PepsiCo i Starbucks.
  • Pro sportovní marketing je čím dál důležitější TikTok a Twitch.
  • Srovnávač Geizhals je jeden z největších zbožáků v Rakousku a Německu. Kromě toho funguje v dalších dvou zemích Evropy a provozuje i mezinárodní doménu. Aktuálně na jeho rakouské a německé doméně najdete přes 2 miliony produktů a přes 13 milionů návštěv měsíčně. 
  • Samsung má první českou kampaň v herní platformě Roblox.
  • Upravené slogany značek volají po podpoře Ukrajiny. 
  • Google oznámil konec Universal Analytics. Připravte se na Google Analytics 4. 
  • Ruský regulátor médií Roskomnadzor obvinil GoogleYouTube z teroristických aktivit. Platformy údajně umožňují, aby reklamy byly využívány k zastrašování ruských občanů. 
  • Google přidává další kontextovou reklamu.
  • David Beckham předal svůj Instagram ukrajinské doktorce. Ta sledujícím ukazuje děsivé podmínky, ve kterých v Charkově rodí ženy. 
  • Netflix reaguje na sdílení hesel. Testuje navýšení předplatného pro ty, jejichž účet používá i někdo jiný. 
  • Ukrajina legalizuje kryptoměny. Na pomoc jí přes bitcoiny a další přišlo už přes 100 milionů dolarů.
  • Vzniká chytrá komunikační síť Munipolis. Přinese ověřené informace od obecních úřadů, magistrátů, firem, klubů i spolků. 
  • Dr.Max začne testovat vlastní samoobslužné boxy.
  • Diváci v USA mohou poprvé sledovat celé série televizních pořadů na YouTube. Platforma je tam umísťuje zdarma výměnou za to, že obsahují reklamy. 

.

Ze života marketingové agentury BESTETO

  • TikTok je sociální síť, která nabízí řadu zajímavých reklamních kampaní. Patří mezi ně například Hashtag Challenge, TopView, Takeover Brand a mnoho dalších. Pokud vás zajímá, jak jednotlivé formáty vypadají, pak si nenchte ujít náš nový článek.
  • Vit Janda z TikTokuj.cz je dalším hostem našeho podcastu Oranžáda. S Vítkem jsme si povídali o sociální síti TikTok, která bývá často považována za sociální síť pro mladé. Není to ale úplně pravda! Takže pokud vás zajímá, jaká cílová skupina se na této sociální síti pohybuje a jak na ni vyniknout, nenechte si ujít náš nový díl.
  • Slyšeli jste už o službě Moje firma, kterou nabízí společnost Google? Díky ní můžete napřímo prezentovat svou firmu ve Vyhledávání a v Google mapách a umožnit zákazníkům objevit vaše produkty a služby, najít vaši firmu na mapě, nebo vás napřímo kontaktovat. A to zcela zdarma. 
  • Zajímá vás inzerce na Mall.cz, ale nevíte, jak na to? Připravili jsme pro vás článek, ve kterém se dozvíte, jak funguje tento inzertní systém, jaké existují varianty napojení produktů a na jaké parametry ve feedu si dát pozor.
31. 03. 2022

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.