5 tipů, jak vytěžit ze srovnávačů zboží maximum

Pravděpodobně každý, kdo někdy nakupoval na internetu, už na srovnávače zboží narazil. Jedná se o nákupní portály, kam e‑shopy nahrávají svoje produkty a zákazníci si z nich vybírají nejlepší nabídky. Díky nim zákazník na jednom místě přehledně vidí, kdo všechno a za jakou cenu nabízí produkt, který právě hledá. Pro e‑shopy jsou tak důležitým zdrojem tržeb a návštěv. Připravili jsme si pro vás 5 tipů, díky kterým ze srovnávačů zboží vytěžíte maximum.

1. Párujte, je to cesta k úspěchu

Spousta e‑shopařů slyší na zázračné slovo “bidding”. Je ale potřeba si uvědomit, že jsou daleko důležitější věci, které biddingu předchází. Bidding je na Heurece určitě jednou z nejzásadnějších funkcí, ale bude vám k ničemu, pokud se nejdřív nezaměříte na vyladění názvů a kategorií — tedy k navýšení spárovanosti. Předtím, než se vrhnete na nastavování cen za proklik a zapínání cenových automatů, doporučujeme strávit nějaký čas nad kontrolou spárovanosti a úpravou názvů a kategorií.

Produktová karta na Heurece

TIP: Pokud si nevíte rady s párováním, sepsali jsme pro vás článek Jak zlepšit spárovanost zboží na Heurece.

Pokud máte spárovanost vyřešenou a chcete začít řešit ceny za proklik, doporučujeme nejprve zjistit, jaké procento produktů lze reálně biddovat. To zjistíte stažením sortiment reportu z administrace Heureky, který u každého spárovaného produktu informuje o počtu konkurentů v produktové kartě. Na Zboží.cz je výhoda biddingu na fulltextové vyhledávání. V případě Heureky můžete biddovat pouze za předpokladu, že máte na produktové kartě dostatečný počet konkurentů a jste vlastníkem certifikátu „Ověřeno zákazníky“. A jestli už teď víte, že konkurence u vašeho sortimentu neexistuje, je bidding na Heurece zbytečný.

2. Dejte si pozor na dobu doručení a recenze zákazníků

Často se stává, že e‑shopy prezentují nereálnou dostupnost zboží kvůli tomu, aby předběhli konkurenci a získali zákazníka. Jindy se zase můžete setkat s tím, že je špatná dostupnost zboží způsobena pouze nepozorností nebo systémovou chybou. V obou případech se ale můžete dostat do nepříjemné situace. Neuvádějte tedy dobu dodání, kterou nejste schopni splnit. Ptáte se proč? Pokusíme se vám to vysvětlit.

U dodací doby zboží hraje důležitou roli certifikát Heureky „Ověřeno zákazníky“, který souvisí s recenzemi. To znamená, že pokud nebudete dodržovat dodací dobu, zákazníci vám budou psát negativní recenze. A právě větší počet těchto negativních recenzí vás může o certifikát připravit a ovlivnit počet objednávek na celém e‑shopu. Na první pohled se může zdát, že se tato funkce týká jen srovnávačů. Reálně má ale velký vliv i na zákazníky, kteří k vám přicházejí z jiných zdrojů. Certifikát pro ně slouží jako garance kvality, kterou si po návštěvě e‑shopu často ověřují.

TIP: Ujistěte se, že zasíláte do systému dobu doručení správně. O to více v době pandemie, kdy je celý proces od naskladnění zboží až po jeho doručení daleko komplikovanější než dříve.

3. Věnujte pozornost aplikacím

Často se setkáváme s problémem, kdy e‑shop využívá Mergado, ale bojí se investovat do dalších aplikací. Tyto aplikace sice něco stojí, ale ve velké části případů je jejich návratnost rychlá. V BESTETO často využíváme nástroje, které pomohou zviditelnit a párovat produkty či snížit náklady. Zajímá vás, jaké to jsou? Tak se na ně pojďme podívat.

  1. Bidding Fox Elements se vám bude hodit v případě, že chcete ukočírovat nákladné produkty, které se neprodávají. Díky aplikaci můžete automatizovat skrývání produktů, které proklikávají hodně peněz, ale nepřináší žádné objednávky, což oceníte hlavně u Favi, GLAMI a Biana. Více si můžete přečíst v našem článku.
  2. Pokud chcete zvýšit spárovanost na Heurece, bude dobrým pomocníkem aplikace Pairing Bear. Není sice úplně pro každého, ale pokud máte EAN kódy a víte, že vaše konkurence stejné produkty na Heurece nabízí, může vám velice rychle zvýšit spárovanost.
  3. Nechcete ztrácet čas úpravou cen za proklik a kontrolou pozic vašich produktů? Zkuste aplikaci Bidding Fox. Bude stačit nastavení základních podmínek a výběrů produktů. O zbytek se už postará cenový automat. Aplikace je dostupná na Heureku i Zboží.
Párování produktů v aplikaci Pairing Bear

TIP: Pokud máte agenturu, která se vám stará o srovnávače zboží, dejte si pozor. V případě, že spolupráci ukončíte, budou aplikace běžet bez kontroly dále. Raději si průběžně zkontrolujte, zda vše funguje jak má a případně proveďte menší revizi.

4. Hledejte další cesty pro zlepšení a odlište se od konkurence

  • Pokud máte vlastní značku nebo jste výhradním dodavatelem, koukněte na ProductAds — je to reklamní systém Heureky, který vám může pomoci zviditelnit vaše produkty ve výsledcích vyhledávání a ve výpisu kategorií.
  • Vyzkoušejte Heureka Marketplace, může vám pomoci navýšit obrat.
  • Zaměřte se na parametry.
  • Doplňte si vedlejší tagy, mezi které patří například GIFT, EXTENDED_WARRANTY, SPECIAL_SERVICE a odlište se od konkurence. Více najdete ve specifikaci HeurekyZboží.
  • Zkuste se zaměřit na cenotvorbu. Pomoci vám může aplikace Pricing Fox.

5. Sledujte novinky

Důležitou součástí úspěchu na srovnávačích zboží je také přizpůsobování se novinkám. Je dobré předem vědět o větších změnách nebo o sezonních akcích, jako je například GLAMI days, doručení do Vánoc nebo navýšení sezonních CPC. Aby vám žádná novinka neunikla, doporučujeme sledovat blog HeurekyZboží.

Nevíte si rady se srovnávači zboží? Neváhejte nás kontaktovat.

Patrick Axmann
Patrick Axmann
23. 11. 2021
Patrick je specialista vyhledávačů zboží a marketingový konzultant. Stará se o naše stávající klienty a pomáhá jim se Zboží.cz a Heurekou. 

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.