Jak předběhnout konkurenci? Používejte parametry na Heurece

Proč jsou parametry na Heurece důležité a jak na ně? Tentokrát poradí náš marketingový konzultant Filip Vašíček.

Podceňovat parametry na Heurece se nevyplácí. A to hlavně tehdy, pokud prodáváte zboží, které není úplně běžné. Pojďme se na ně podívat zblízka. 

K čemu jsou parametry dobré

Článek volně navazuje na předchozí doporučení jak párovat na Heurece. Jak jsou parametry důležité, vysvětlím na jednoduchém příkladu.

Představte si, že zákazník shání kancelářskou židli. Ať už hledá přímo na Heurece, nebo třeba napíše klíčové slovo “kancelářská židle” do Googlu (kde je i v neplaceném vyhledávání odkaz do kategorie Heureky Kancelářská křesla na jedné z prvních příček), dostane se na tuto stránku: https://kancelarska-kresla.heureka.cz/.

Celkově je ke 18. říjnu 2017 na této stránce zařazeno 8 420 kancelářských židlí. Na první stránce je prvních 20 TOP produktů. Zákazník má ovšem na židli konkrétní požadavky.

Na liště vlevo (obrázek 1) začne zatrhávat filtry a tím se zmenšuje počet produktů, které pro něj připadají v úvahu.

Obrázek 1

Poté co si zvolí maximální cenu, nastaví například to, že židle má mít područky. Jen těmito dvěma filtry se celkový počet kancelářských židlí zmenšil na 224 produktů

Až si zákazník navolí další požadavky jako nosnost, barvu nebo hloubku sedáku, zobrazí se na Heurece jen 15 produktů (viz obrázek 2 — zákazník zadal své požadavky a vyfiltrovalo se pouze 15 produktů).

Obrázek 2

  

Správným používáním parametrů je tedy možné “předběhnout” konkurenci. Spousta e‑shopů totiž s parametry vůbec nepracuje, případně je nepoužívá přesně tak, jak by se mělo.

Nastavení parametrů ve feedu

Jak ale pracovat s parametry ve feedu? Ukážeme vám to na příkladu kancelářských křesel.

První 3 filtry se berou z povinných elementů pro dostupnost <DELIVERY_DATE>, cenu <PRICE_VAT> a výrobce <MANUFACTURER>. To má většina obchodů. Zbytek parametrů je nutné mít u každého SHOPITEM podle tohoto formátu.



<PARAM>

  <PARAM_NAME>Nosnost</PARAM_NAME>

  <VAL>100 kg</VAL>

</PARAM>

<PARAM>

  <PARAM_NAME>Barva opěráku</PARAM_NAME>

  <VAL>modrá</VAL>

</PARAM>

<PARAM>

  <PARAM_NAME>Mechanika</PARAM_NAME>

  <VAL>houpací</VAL>

</PARAM>

A tak podobně.

Zaměřte se na filtr “Požadované vlastnosti”. Není to totiž název parametru, kde se do elementu VAL doplní hodnota. V kategorii kancelářských křesel tento filtr najdete v požadovaných vlastnostech “s opěrkou hlavy”. Takto to bude i v názvu parametru a v elementu VAL bude hodnota “ANO”.

<PARAM>

  <PARAM_NAME>S opěrkou hlavy</PARAM_NAME>

  <VAL>ANO</VAL>

</PARAM>

Pokud vás zajímá, na které další parametry se používá hodnota ano/​ne, přečtěte si tento článek. Najdete v něm návod, jak správně zadávat parametry do feedu a čemu se vyhnout. Některé kategorie mají parametry povinné, o těch se dozvíte tady.

Pokud tedy máte eshop, který prodává unikátní zboží, správné používání parametrů je základ.

Jak postupovat

Už víte, proč jsou parametry důležité a jak s nimi pracovat. Jak přesně postupovat dál?

1) Zkontrolujte si, do kterých kategorií na Heurece jsou vaše produkty zařazené.

2) Projděte si, jaké parametry Heureka v těchto kategoriích používá.

3) Pokud parametry nepoužíváte správně, opravte si je nebo doplňte.

4) Pokud byste nevěděli, jak na parametry vyzrát, obraťte se na nás. Rádi pomůžeme.

Chcete mít přehled o tom, co je v Bestetu nového? Řekněte si o náš newsletter, rádi vám ho pošleme.

Filip Vašíček
Filip Vašíček
24. 10. 2017
Filip je specialista na vyhledávače zboží a SEO. Ve volném čase se věnuje taiči, hraní na kytaru a poslechu hudby.

Komentáře (5)

Vladimír Přichystal30. 10. 2017, 10:56

Peti, děkuji za doplnění.

Odpovědět
Petra Mikulášková30. 10. 2017, 9:47

K těm parametrům je potřeba přištupovat s rozmyslem a ne je určitě ve 100% případů zadávat tak, jak je Heureka má v kategorii zobrazeny. Objevují se tam i na oko duplicitní hodnoty parametrů (př. kuřecí maso, kuřecí, kuřecí + krůtí, kuřecí a krůtí), někdy tam jsou tak nešťastně zvoleny, že žádám Heureku o smazání, protože míchají jablka s hruškami (zrnková káva vedena jako hodnota v parametru druh kávy a typ kávy — tipuji, že často i důsledek inzerentů s přístupným rozhraním pro editaci produktů). Poslední věc, viz. i dotaz přede mnou — někdy už produktová karta parametry má a je zbytečné, abych je používala — ale je nutno ověřit, jestli se nejedná o sekci s povinně definovaným variantním parametrem — př. u módy velikost — zde pak je nutné parametry vždy do XML posílat). Jinak ohledně barev, pokud shopy posílají různé hodnoty parametru barvy k produktové kartě, Heureka si je přiřadí a pomocí ranku počítá, který z nich nakonec zvítězí, tj, čím více shopů pošle modrou a pak menší část hnědou, bude zobrazovat modrou a na ni produktovou kartu při filtraci v sekci. Ale inzerenta s azurovou si přiřadí, dělají to ručně v sekci móda a oblečení. Takže poslat nějaký šílený název, co odpovídá nějaké výchozí barvě, není zásadní chyba právě kvůli ruční editaci ze strany adminů sekce oblečení a móda. V jiných sekcích to už ale neplatí! Problém ale dělají vícebarevné názvy (modrožlutá) — ty nezařadí, je nutné poslat 1 převažující.

Odpovědět
Vladimír Přichystal25. 10. 2017, 9:08

Dobrý den, Michale, zodpovím vám postupně všechny tři dotazy:

1) Pokud neposíláte správně parametry, dostanou se vaše produkty do vyfiltrovaných v kategorii, pokud tyto parametry posílá správně aspoň jeden spárovaný e‑shop. Parametry slouží ale i pro filtrování varianty např. velikosti uvnitř stránky produktu. A tam se po vyfiltrování vypíší jen e‑shopy, které posílají parametry správně.

2) Heureka u spousty barev dokáže barvě v XML feedu přiřadit jednu ze základních barev, což by mělo platit i pro azurovou barvu. Takže v tomto případě by se váš produkt při filtrování vypsal.

3) Každý produkt má od Heureky přiřazenou jen jednu barvu. Myslím si, že to bude barva, kterou Heureka dostala nejdříve. Ověřit to můžete na podpoře Heureky.

Michal25. 10. 2017, 11:00

Díky za odpovědi. M.

Odpovědět
Michal25. 10. 2017, 6:16

Zdravím,
1) když jsem s produktem spárovaný (pomohl jsem si categorytextem a productnamem), ale nemám vyplněné parametry — při vyfiltrování se zobrazím?
Např. prodávám modrá třička L, jsem spárovaný k detailu produkty, ale nemám parametry barva modrá a velikost L. Zákazník bude v kategorii triček a vyfiltruje barvu a velikost.

2) Jsem spárovaný a používám parametry, ale jejich hodnota je nesprávná. Místo abych posílal barva modrá — posílám barva azurová. Zobrazím se při filtrování?

3) Heureka si sama zadá hodnotu parametru? filtr barva — modrá. 10 prodejců posílá modrou barvu a 2 prodejci posílají azurová. Heureka se rozhodne, která barva je správná? Nebo to můžou ovlivnit prodejci?

Díky za odpověď. M.

Odpovědět

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.