PPC - krůčky k ziskové inzerci

Správně nastavenou inzerci poznáte tak, že splňuje stanovený cíl nebo cíle. U e-shopu je cílem nejčastěji zisk případně tržby.

Správná data

Před vyhodnocením inzerce si ověřte, že jsou v administraci systému (Adwords, Sklik) přesná data. Inzerenti často výkon své inzerce neměří. Oproti realitě se může lišit počet konverzí (objednávek) a i jejich hodnota. Vyhodnocujte a optimalizujte vždy na základě co nejpřesnějších dat.

Příklad z praxe

Inzerent má špatně nastavené měření konverzí z Skliku. Řešení e-shopu mu nedovolí opravit měřící kódy na webu. V administraci Skliku vidíme špatná data a inzerce vychází ztrátová. V Google Analytics mámě přesnější data a víme, že je inzerce zisková. Bohužel taková reklama se velmi špatně optimalizuje. Dbejte na správné nasazení měřících kódů na webu.

Všechny možnosti cílení kampaní

Sklik i Adwords dnes nabízí spousty možností cílení reklamy. Ve vyhledávací i obsahové síti můžeme využívat nejrůznější zacílení. Máme k dispozici produktové kampaně, dynamický remarketing, PLA, DSA nebo cílení na zájmy. Můžeme využívat textové inzeráty i bannery. To je spoustu možností, jak utratit nebo vydělat peníze.

Před samotnou optimalizací vytvořte všechny možnosti kampaní. Dopředu nevíte, co bude nebo nebude fungovat.

Optimalizace inzerce

Základním pravidlem optimalizace jakékoli inzerce je hledání toho co nefunguje (utrácíte zbytečně peníze) a toho co funguje (vydělává peníze). Podle výsledků se pak utlumují nebo posilují příslušné části inzerce.

V PPC reklamě se optimalizace provádí na různých úrovních např. kampaně, reklamní sestavy, klíčová slova, vyhledávací dotazy, inzeráty, rozšíření inzerce nebo zařízení, na kterých se reklama zobrazuje.

První krok při optimalizaci ztrátové inzerce je překlopení do zisku i za cenu snížení počtu objednávek. V druhém kroku se pracuje na zvyšování zisku rozšiřováním inzerce a navyšováním rozpočtu.

Pozor na inzerci v mobilech. Z dat klientů víme, že cena za konverzi je u mobilů vyšší než u počítačů. V Adwords se dá nastavit rozdílná cena pro mobily v nastavení kampaně. V Skliku doporučujeme vytvořit dvě stejné kampaně. Jednu s cílením na počítače a tablety a druhou s cílením na mobily. U mobilní kampaně nastavte nižší ceny za proklik.

Příklad z praxe

U klientů v prvním kroku hledáme kampaně, které jsou ztrátové a ty pozastavíme, nebo snížíme ceny za proklik. Případně předěláme nastavení, strukturu, cílení a inzeráty. Tak se jednoduše zbavíme toho, co nefunguje.

V druhém kroku hledáme způsob jak zvýšit zisk či tržby u kampaní, které fungují dobře a vydělávají peníze.

S chutí do toho...

Ať už vaše kampaně běží jakkoliv dlouho, zkuste se podívat na aktuální výsledky a najít, které části inzerce jsou ztrátové, a ty pozastavit nebo aspoň utlumit nastavením nižší ceny za proklik. V další fázi posilte inzerci nejlepších kampaní zvýšení nabízené ceny za proklik nebo jejich rozšířením. Uvidíte, že se dají výrazně zlepšit výsledky kampaní.

Nemáte čas na optimalizaci svých kampaní, nebo vás jednoduše pépécéčka nebaví? Ozvěte se Láďovi Přichystalovi (vladimir.prichystal@besteto.cz, tel. 775 927 988), rád pro vás připraví nabídku na optimalizaci a správu kampaní. Nebo se podívejte do kontaktů a objednejte se k Láďovi na kafe.

Přidat komentář