Marketingové novinky: Instagram bude zavádět chronologický feed, LinkedIn chystá nový formát živého vysílání a Google aktualizuje klíčový vyhledávací algoritmus

Z marketingu u nás a ve světě

Facebook

  • Facebook ohlásil novou sadu nástrojů, které potěší především tvůrce obsahu. Těšit se můžete například na nástroje pro moderování komentářů a podporu na živém chatu. Velká novinka čeká také běžné uživatele. 
  • Češi na Facebooku nejvíce sdíleli zprávu o laboratorním původu koronaviru.
  • Facebook přidává do Creator Studia dva nové prvky. Najdete tam možnost zvýrazněného náhledu video příběhů a nový způsob náhledu obsahu v kanálu příspěvků. 
  • Facebook chce, aby lidé více používali Stories. Nyní se zaměřil na vývojáře, které nabádá, aby funkcionalitu pro sdílení do příběhů integrovali i do svých aplikací. Cílem je zvýšit jejich propagaci a zároveň dát uživatelům více možností, jak tvořit obsah. 
  • Facebook aktualizuje požadavky, které se vztahují na inzerenty z oblasti e‑commerce. Pokud chcete prodávat zboží či služby prostřednictvím Facebook a Instagram Shops prostřednictvím stránky na Facebooku, Instagramového profilu anebo přes Facebook Marketplace, doporučujeme zjistit, co je nového, abyste se vyhnuli porušení pravidel.
  • Meta (Facebook) vyvíjí etický rámec pro využívání virtuálních influencerů. 
  • Facebook začne odstraňovat videa, která mají uživatelé nahraná jako alternativu profilové fotky. Změna začne platit od 7. února. 

Instagram

  • Instagram nastínil, čemu se chce v letošním roce nejvíce věnovat. V hledáčku bude mít primárně čtyři oblasti – video, komunikaci, transparentnost a tvůrce. 
  • Novinky na Instagramu: Boomerang z každého videa nebo sdílení obrazovky. 
  • Odznaky pro živé vysílání, které umožňují divákům podpořit tvůrce, zavedl Instagram v loňském roce. Nyní je přidává do výchozího nastavení, a to ve všech regionech, kde jsou momentálně k dispozici. 
  • Instagram testuje novou funkcionalitu, která by na profilech umožnila změnit uspořádání takzvané mřížky fotografií a upravit dříve zveřejněné obrázky do libovolného pořadí. 
  • Instagram začíná znovu zavádět chronologický feed, kde se obsah zobrazí na základě časové osy. K dispozici tak budou celkem tři varianty kanálu příspěvků, které si můžete manuálně nastavit. 
  • Instagram spustil první testování nové možnosti předplatného pro tvůrce obsahu na Instagramu. Ta jim poskytne další příležitost k monetizaci a v ideálním případě je bude více motivovat k tomu, aby svůj obsah nadále zveřejňovali právě na Instagramu. 
  • Instagram začal testovat vertikální feed pro Stories. O tom, že nový design příběhů chystá, oznámil už minulý rok v únoru. Nyní již dostal konkrétní podobu. 
  • Funkcionalita Remix bude nyní k dispozici ve všech videích na Instagramu, nejen v klipech Reels. Tím se rozšiřují vaše kreativní možnosti i příležitosti k zapojení diváků. 
  • Instagram zavádí nová opatření, která proaktivně sníží dosah příspěvků ve feedu a Stories, jež „pravděpodobně“ porušují pravidla. To znamená, že obsahují šikanu, projevy nenávisti, podněcování k násilí či dezinformace. 
  • Instagram představil nové zobrazení plánovaných živých přenosů. Nově budou umístěny na profilech tvůrců, díky čemuž by se mělo zvýšit povědomí o nadcházejících vysíláních v aplikaci. 
  • Instagram aktualizoval ve Stories nálepku s anketami. Nyní můžete přidat až 4 varianty odpovědí, čímž se jejich možnosti zdvojnásobí. Cílem je především zvýšit zapojení uživatelů. 

Ostatní sociální sítě

  • LinkedIn přichází s kopií Clubhouse. Živé vysílání bude mít nový formát. 

Další zajímavosti

  • Hospodářské noviny zmenšují svůj formát, šetří papír.
  • Reklamy na auta budou muset ve Francii od 1. března 2022 doplňovat ekologické slogany.
  • Bolt spouští službu rychlého doručení potravin Bolt Market.
  • PlatformaTeads nabízí možnosti cílení bez nutnosti cookies.
  • Pětikoruna za příbor, dvanáct korun za kelímek. Německé město zavádí daň za jednorázové obaly jídla a nápojů.
  • PayPal se chce dát na kryptoměny. Platební společnost připravuje vlastní stablecoin.
  • Největší rozruch na poli módních značek, a to nejen za loňský rok, způsobil příchod značky Primark. Ta letos plánuje otevření prodejen v Brně a v Bratislavě. 
  • Hraní mobilních her sílí, trendu můžou využít i inzerenti. Z dostupných dat vyplývá, že platforma v Česku registruje 3 miliony uživatelů.
  • Rohlik.cz změní systém, jakým odměňuje kurýry. Zákazníci rozhodnou, jestli neztratí část výplaty. 
  • Žádný Amazon. COOP v Česku otevírá obchod bez prodavačů. Prodejnu chce nabízet na malých městech. 
  • Americký startup Bolt natrvalo zavádí čtyřdenní pracovní týden.
  • KFC začíná prodávat obdobu svých smažených kousků, pro kterou netrpělo žádné zvíře.
  • YouTube hlásí rekord. Baby Shark je prvním videem, které dosáhlo na 10 miliard zhlédnutí. 
  • Regulace: Hrozí Google Analytics konec v Evropě? 
  • Google aktualizuje klíčový vyhledávací algoritmus: Co to v praxi znamená pro vaše stránky? 
  • COOP: Vesnické prodejny se mění, nabízejí e‑shop i kavárny. 
  • V roce 2022 IKEA představí nový formát plánovacích kiosků v krajských městech, spustí pilotní provoz Scan&Go, začne nabízet použitý nábytek online a doručovat elektromobily. 
  • Rekordní obchod Microsoftu. Za 69 miliard dolarů koupil herní vydavatelství Activision Blizzard, tvůrce Call of Duty. 
  • Společnost Google navrhla nový systém Topics API, který má nahradit sledování souborů cookie. Místo poskytování konkrétních informací o chování a zájmech uživatelům Google umožní inzerentům a vydavatelům využívat ke sledování tzv. témata. 
  • Podle nového žebříku nejhodnotnějších světových značek se trojice Apple, Amazon a Google udržuje na prvních místech. Nejrychleji rostoucí značkou je TikTok.
  • Nemluví, jen makají. Ve skladech logistického giganta DHL budou pomáhat roboti od Boston Dynamics.

.

Ze života BESTETO

  • Pojďte se s námi v rychlosti podívat na to, co se nám v minulém roce (ne)povedlo.
  • Rok 2022 je tady! Spolu s ním se můžete těšit na nové výzvy a trendy, které nás v online marketingu čekají. Podívejte se, jaké to jsou! 
  • Máme tady další podcast! Tentokrát jsme si s Martinem Čtvrtníčkem povídali o optimalizaci webu pro vyhledávače a linkbuildingu. Pokud vás SEO zajímá, tak si tento díl nenechte ujít!
  • Chystáte se zapojit do svých marketingových aktivit i influencery? Pokud si nenastavíte spolupráci správně už na začátku, může přinést více škod než užitku. Abyste se tomu vyvarovali, doporučujeme s jednotlivými bloggery uzavřít smlouvu. Co vše by měla tato smlouva obsahovat se dozvíte v našem článku! 
  • Přemýšlíte o inzerci na TikToku? V dnešním článku vás provedeme prvními kroky při založení Tik Tok Ads účtu a dozvíte se něco víc k možnostem, které jako inzerent máte. 
  • Ať už projíždíte internetem nebo používáte různé aplikace, můžete si všimnout, že GIFY jsou úplně všude. Kromě uživatelů je často používají i firmy, které mají vytvořené vlastní personalizované GIFY. Pokud byste chtěli vlastní GIFY na Instagramu používat i vy, v článku vám ukážeme, jak na to.

Natálie Timčenková
Natálie Timčenková
03. 02. 2022
Natka pracuje v BESTETO jako obsahový specialista — píše články na blog, stará se o sociální sítě a organizuje akce pro markeťáckou komunitu a veřejnost. 

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.