Trendy v (online) marketingu pro rok 2022: Omnichannel marketing, autenticita a influenceři

Rok 2022 je tady! Spolu s ním se můžete těšit na nové výzvy a trendy, které nás v online marketingu čekají. Digitální marketing se neustále mění a vyvíjí, proto je potřeba jít s dobou a držet krok s aktuálními trendy. Sepsali jsme pro vás 5 trendů, které nás v roce 2022 čekají. Tak se na ně pojďme společně podívat.

1. Ochrana osobních údajů bude na prvním místě a ovlivní výkon reklamních kampaní

Konec roku byl náročný. Pokud máte e‑shop, určitě jste se pomalu připravovali na nový zákon o elektronických komunikacích, který platí v České republice od 1. ledna 2022. Na základě tohoto zákona se může každý uživatel rozhodnout s jakými cookies bude na webu souhlasit a s jakými ne. Pokud jste lištu stihli nasadit, určitě jste se setkali s menšími výkyvy ve výsledcích inzerce a návštěvnosti webu.

Bohužel to není jediná “rána”, kterou marketéři dostali.

  • Společnost Apple vyžaduje, aby aplikace, které provádějí “sledování”, zobrazovaly na zařízeních se systémem iOS 14.5 výzvu v souladu s AppTrackingTransparency Framework. To znamená, že Apple výslovně zakazuje shromažďovat a sdílet určitá data, pokud to uživatelé sami nedovolí.
  • Safari a Firefox již ve svém výchozím nastavení blokují soubory třetích stran.
  • Společnost Google měla v plánu přestat podporovat soubory cookies třetích stran v prohlížeči do roku 2022. Tuto změnu následně odložila na rok 2023.

Ochrana osobních údajů uživatelů je zkrátka na prvním místě. Z pohledu uživatele je to určitě super krok. Marketéři až tak nejásají. Díky těmto změnám bude cílení na potenciální klienty mnohem složitější.

Zdroj: Epsilon

2. Omnichannel marketing bude nutností

Zákazníky budete muset zaujmout. S tím vám může pomoci omnichannel marketing, který se zaměřuje na komunikaci se zákazníkem jako na jeden komplexní a konzistentní zážitek, který se odehrává na více kanálech současně (e‑mailing, tištěná reklama, webové stránky, sociální sítě a e‑shop). Než dojde zákazník do bodu koupě, projde různými kanály, aby se dozvěděl o produktu co nejvíce informací.

Skvělou ukázkou může být například IKEA. Ta umožňuje všem uživatelům objednávat produkty prostřednictvím internetového obchodu, mobilní aplikace, telefonního hovoru nebo návštěvy místního obchodu. A co víc, IKEA nabízí všechny možné možnosti kontaktu, včetně chatu s podporou.

3. Video bude sázka na jistotu

Chtěli jste se minulý rok zaměřit na video, ale z nějakého důvodu vám to nevyšlo? Teď máte jedinečnou šanci to dotáhnout do konce — i v roce 2022 bude hrát video důležitou roli. Navíc nepotřebujete žádné drahé profi vybavení. Stačí dobrý mobilní telefon, trochu kreativity a skvělé video může být na světě.

  • 79 % uživatelů uvedlo, že po zhlédnutí videa byli přesvědčeni o koupi produktu nebo stažení aplikace.
  • YouTube je druhý nejnavštěvovanější web v USA podle organické návštěvnosti.
  • 91 % marketérů je přesvědčeno, že díky pandemii je pro firmy video marketing mnohem zajímavější než před ní. 

4. Influencer marketing

Spolupráce, spolupráce a zase ta spolupráce. Tak schválně, kolikrát jste se přistihli, že jste si na základě něčího názoru pořídili produkt, o kterém dotyčný mluvil? Minimálně jednou to určitě bylo. Na tom ale není vůbec nic špatného, protože ne nadarmo se říká, že influencer marketing hýbe světem. A ani letos tomu nebude jinak.

A proč se toho nebát a zkusit to?

  • 63 % spotřebitelů důvěřuje názorům influencerů.
  • 58 % uživatelů si koupilo za posledních 6 měsíců produkt na základě doporučení od influencera.
  • Instagram není sociální síť jen pro mladé.
  • TikTok se stal nejnavštěvovanější stránkou na světě.

5. Nezapomínejte na autenticitu

Marketing se v posledních letech výrazně proměnil. Uživatelé už nereagují na dokonalé a vyškatulkované fotky, videa či jiný obsah. Oceňují především autenticitu. Jedním z nejlepších způsobů, jak toho docílit, je vytvářet skutečný obsah. Živé rozhovory, streamování a fotky bez retušování a dalších úprav. Nevadí, když to nebude dokonalé a budete dělat chyby, protože o tom ta autenticita právě je. Uvidíte, že vaši fanoušci tento typ obsahu ocení. 

Co říkáte na online marketingové trendy pro rok 2022? Pustíte se do nich nebo zůstanete u staré “osvědčené” klasiky? Dejte nám vědět do komentářů!

Natálie Timčenková
Natálie Timčenková
11. 01. 2022
Natka pracuje v BESTETO jako obsahový specialista — píše články na blog, stará se o sociální sítě a organizuje akce pro markeťáckou komunitu a veřejnost. 

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.