Trendy v marketingu 2022: Autenticita a influenceři

Rok 2022 je tady! Spolu s ním se můžete těšit na nové výzvy a trendy, které nás v online marketingu čekají. Digitální marketing se neustále mění a vyvíjí, proto je potřeba jít s dobou a držet krok s aktuálními trendy. Sepsali jsme pro vás 5 trendů, které nás v roce 2022 čekají. Tak se na ně pojďme společně podívat.

1. Ochrana osobních údajů ovlivní výkon reklamních kampaní

Konec roku byl náročný. Pokud máte e‑shop, určitě jste se pomalu připravovali na nový zákon o elektronických komunikacích, který platí v České republice od 1. ledna 2022. Na základě tohoto zákona se může každý uživatel rozhodnout s jakými cookies bude na webu souhlasit a s jakými ne. Pokud jste lištu stihli nasadit, určitě jste se setkali s menšími výkyvy ve výsledcích inzerce a návštěvnosti webu.

Bohužel to není jediná “rána”, kterou marketéři dostali.

  • Společnost Apple vyžaduje, aby aplikace, které provádějí “sledování”, zobrazovaly na zařízeních se systémem iOS 14.5 výzvu v souladu s AppTrackingTransparency Framework. To znamená, že Apple výslovně zakazuje shromažďovat a sdílet určitá data, pokud to uživatelé sami nedovolí.
  • Safari a Firefox již ve svém výchozím nastavení blokují soubory třetích stran.
  • Společnost Google měla v plánu přestat podporovat soubory cookies třetích stran v prohlížeči do roku 2022. Tuto změnu následně odložila na rok 2023.

Ochrana osobních údajů uživatelů je zkrátka na prvním místě. Z pohledu uživatele je to určitě super krok. Marketéři až tak nejásají. Díky těmto změnám bude cílení na potenciální klienty mnohem složitější.

Statistiky - ochrana osobních údajů
Statistiky — ochrana osobních údajů

2. Omnichannel marketing bude nutností

Zákazníky budete muset zaujmout. S tím vám může pomoci omnichannel marketing, který se zaměřuje na komunikaci se zákazníkem jako na jeden komplexní a konzistentní zážitek, který se odehrává na více kanálech současně (e‑mailing, tištěná reklama, webové stránky, sociální sítě a e‑shop). Než dojde zákazník do bodu koupě, projde různými kanály, aby se dozvěděl o produktu co nejvíce informací.

Omnichannel marketing
Omnichannel marketing

Skvělou ukázkou může být například IKEA. Ta umožňuje všem uživatelům objednávat produkty prostřednictvím internetového obchodu, mobilní aplikace, telefonního hovoru nebo návštěvy místního obchodu. A co víc, IKEA nabízí všechny možné možnosti kontaktu, včetně chatu s podporou.

3. Video bude sázka na jistotu

Chtěli jste se minulý rok zaměřit na video, ale z nějakého důvodu vám to nevyšlo? Teď máte jedinečnou šanci to dotáhnout do konce — i v roce 2022 bude hrát video důležitou roli. Navíc nepotřebujete žádné drahé profi vybavení. Stačí dobrý mobilní telefon, trochu kreativity a skvělé video může být na světě.

  • 79 % uživatelů uvedlo, že po zhlédnutí videa byli přesvědčeni o koupi produktu nebo stažení aplikace.
  • YouTube je druhý nejnavštěvovanější web v USA podle organické návštěvnosti.
  • 91 % marketérů je přesvědčeno, že díky pandemii je pro firmy video marketing mnohem zajímavější než před ní. 

4. Influencer marketing

Spolupráce, spolupráce a zase ta spolupráce. Tak schválně, kolikrát jste se přistihli, že jste si na základě něčího názoru pořídili produkt, o kterém dotyčný mluvil? Minimálně jednou to určitě bylo. Na tom ale není vůbec nic špatného, protože ne nadarmo se říká, že influencer marketing hýbe světem. A ani letos tomu nebude jinak.

A proč se toho nebát a zkusit to?

  • 63 % spotřebitelů důvěřuje názorům influencerů.
  • 58 % uživatelů si koupilo za posledních 6 měsíců produkt na základě doporučení od influencera.
  • Instagram není sociální síť jen pro mladé.
  • TikTok se stal nejnavštěvovanější stránkou na světě.

5. Nezapomínejte na autenticitu

Marketing se v posledních letech výrazně proměnil. Uživatelé už nereagují na dokonalé a vyškatulkované fotky, videa či jiný obsah. Oceňují především autenticitu. Jedním z nejlepších způsobů, jak toho docílit, je vytvářet skutečný obsah. Živé rozhovory, streamování a fotky bez retušování a dalších úprav. Nevadí, když to nebude dokonalé a budete dělat chyby, protože o tom ta autenticita právě je. Uvidíte, že vaši fanoušci tento typ obsahu ocení. 

Co říkáte na online marketingové trendy pro rok 2022? Pustíte se do nich nebo zůstanete u staré “osvědčené” klasiky? Dejte nám vědět do komentářů!

Natálie Timčenková
Natálie Timčenková
11. 01. 2022
Natka pracuje v BESTETO jako obsahový specialista — píše články na blog, stará se o sociální sítě a organizuje akce pro markeťáckou komunitu a veřejnost. 

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.