Průvodce TikTok Ads Managerem pro začátečníky: Založení reklamního účtu, publika, reklama a TikTok Pixel

Když jsme pro vás v roce 2020 psali první článek o TikToku, inzerování bylo zpřístupněno pouze ve vybraných zemích a Česko na první kampaň teprve čekalo. V lednu 2021 už jsme si mohli přečíst o úspěšné TikTok kampani, kterou spustilo O2, ale inzerce stále nebyla přístupná všem. Dobrá zpráva je, že si v roce 2022 konečně můžete nastavit reklamu i bez toho, abyste měli kontaktní osobu v TikToku a milionové rozpočty. V dnešním článku vás provedeme prvními kroky při založení TikTok Ads účtu a dozvíte se něco víc k možnostem, které jako inzerent máte.

1. TikTok Ads účet

Založení reklamního účtu je snadné a nepotřebujete k němu mít založený profil v aplikaci Tik Tok. Stačí jít na web ads.tiktok.com, kliknout na tlačítko Create (rozhraní je celé v angličtině, s češtinou tady neuspějete) a projít úvodním nastavením.

Tak a formality jsou úspěšně za vámi. Teď se můžete začít seznamovat s TikTok Ads Managerem. V pravém horním rohu vidíte nápovědu (?), notifikace (zvoneček), Business účet (aktovka), ikonu vašeho účtu a jazyk. Následuje lišta s vaším přiřazeným uživatelským jménem a pod ním ID reklamního účtu.

Účet na TikToku

V levé části najdete Dashboard (tabulku s přehledem kampaní, které vám v účtu aktuálně běží), Campaing (pro zakládání nových kampaní), Assets (pro nastavení pixelu, založení publik, katalogu, tvorby videa a další funkce) a nakonec Reporting (pro vytváření vlastních reportů).

Ve chvíli, kdy má vaše kampaně na starost agentura nebo freelancer, máte hotovo — stačí poslat svoje ID účtu, aby si vás napojili na agenturní Business účet. 

Plánujete-li kampaně řídit sami, začnete s nastavením pixelu a první kampaní.

2. Kampaně na TikToku

Přestože ke spuštění kampaní nepotřebujete mít profil na TikToku, doporučujeme vám na této platformě nějaký čas strávit. Je totiž hodně odlišná od toho, co známe z Facebooku nebo Instagramu. Video je to, o co tady běží! Prozkoumejte, jaká videa se vám ukazují a nezapomeňte si všímat, jak vypadá reklama. Pokud potřebujete inspiraci, navštivte Creative Center, kde uvidíte trendující videa, vybrané top reklamy a audio knihovnu. Dokážete nabídnout inzerci, která sem zapadne? Pokud je odpověď ano, čtěte dál.

Cíle kampaní

Struktura v účtu je stejná, jako v ostatních rekl. systémech – kampaň > sada > reklama.

Na výběr máte aktuálně ze 7 cílů roztříděných do 3 velkých skupin. Pro e‑shopy využijete nejčastěji následující:

  • Povědomí (Awareness)
  • Dosah (Reach): Zasáhněte co největší počet uživatelů z vaší cílové skupiny
  • Zvažování (Consideration)
  • Návštěvnost (Traffic): Přiveďte nové návštěvníky na váš web nebo do aplikace
  • Zhlédnutí videa (Video views): Získejte co nejvíce pozornosti pro svoje video
  • Konverze (Conversions): Najděte nové zákazníky, kteří nakoupí (můžete cílit i na košík a další události)

3. Publika

Na úrovni sady reklam je zajímavé vidět, jaká publika se vám nabízí. Nechybí klasická vlastní publika, demografie a zájmy, ale oproti Facebooku tady je navíc možnost cílit konkrétněji na uživatele podle zařízení, interakce s určitými typy videí a tvůrci.

TikTok publika

4. Katalog produktů

Pro vytvoření katalogu klikněte na Assets — Catalogs – Create Catalog.

Pozor, pro jednu zemi můžete vytvořit pouze jeden katalog.

Poté, co vyplníte veškeré potřebné údaje, nahrajte do katalogu své produkty (Catalog Manager — Products — Add products). Ty můžete nahrát 2 způsoby:

  • manuálně pomocí souboru
  • prostřednictvím feedu

Doporučujeme produkty nahrávat prostřednictvím feedu ať máte jistotu, že budou produkty v katalogu vždy aktuální. Nezapomeňte také vyplnit volitelná a povinná pole — jaká to jsou se dozvíte na tomto odkaze.

Poté, co nahrajete produkty si nezapomeňte feed pojmenovat a klikněte na políčko Import. Tak a teď už jen musíte počkat na schválení, které může trvat i několik dní.

Pokud inzerujete na Facebooku, tak určítě víte, že si můžete vytvořit i různé sady pomocí filtrů (Product sets — Create product set) nebo šablony pro dynamické video (Event sources — TikTok pixel ‑Videos).

5. Reklama

Dostáváme se do finále, tedy k tvorbě samotné reklamy. TikTok vám nabízí nahrát hotové video, nebo si vytvořit nové v reklamním účtu. Kromě kreativy si upravíte identitu (logo a váš brand), doplníte text a přidáte interaktivní prvky (jsou nepovinné a aktuálně máte na výběr přidat nálepku se slevovým kódem, odpočet nebo anketu). Nakonec nastavíte landing page a možnosti trackování.

Bojíte se náročnosti tvorby videa? TikTok má zabudovaný nástroj hotových šablon, které můžete zdarma použít — stačí si jednu vybrat, nahrát vlastní fotky a hudbu ani efekty už nemusíte řešit.

5. TikTok Pixel

Pro cílení na konverze je nutné nastavit na webu TikTok pixel. Přejděte v Ads účtu do záložky Assets — Events — Web Events. Pokud využíváte Google Tag Manager, nasazení je velice snadné. Klikněte na tlačítko Create Pixel, vyberte TikTok Pixel, z nabídky zvolte druhou možnost (Set Up Web Events via Partner Platforms) a hned uvidíte logo Google Tag Manageru (GTM). Přihlaste se do Google účtu a systém vše nastaví za vás. Kromě GTM jsou na výběr další partnerské platformy. Pokud ani jedna možnost není pro vaše stránky vhodná, vyberte manuální instalaci pixelu a nasaďte si pixel sami, nebo ho pošlete vašemu programátorovi. 

TikTok Pixel Helper

Zkontrolovat funkčnost pixelu zvládnete pomocí rozšíření TikTok Pixel Helper v prohlížeči Google Chrome. 

TikTok pixel

Následuje nastavení samotných událostí (opět velice podobné jako u Facebooku).

Pár tipů na závěr

Není se čeho bát. Nastavení kampaní i celé rozhraní je podobné jako v Business Manageru, proto se v něm rychle rozkoukáte. My už jsme si nastavení trochu proklikali, a tak pro vás máme pár důležitých informací, které by se vám mohly hodit:

  • Minimální rozpočet kampaně je 500 Kč/​den (na úrovni sady reklam 200 Kč/​den). To není úplně málo, ale myslíme si, že pokud za tuto cenu získáte mnohonásobně větší dosah, počet návštěv atd., není důvod kvůli budgetu TikTok zavrhnout. Možná zkuste spustit test jen na krátké období a uvidíte sami, jestli vám reklama přináší výsledky.
  • TikTok doporučuje testovat minimálně 5 reklam v sadě a počkat, až doběhne učící fáze (50 konverzí), než je vyměníte. Reklama by se neměla okoukat, proto byste ji měli každých 7 dní obměnit.
  • Ne všechny typy reklam jsou pro Česko dostupné — například na dynamické reklamy z katalogu, nebo carousel si budeme muset ještě počkat.
  • Spoustu dalších užitečných tipů a informací najdete v Centru nápovědy.

V případě dalších dotazů nás neváhejte kontaktovat.

Marie Krčková
Marie Krčková
21. 04. 2022
Maruška vytvářela pro BESTETO články a posty jako Content specialista. Nedávno ale posílila sestavu PPC týmu a svými texty láká k utrácení zákazníky v online světě. Nikdy ji neuvidíte zamračenou a bez jejího psa Morrise. 

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.