Jak na vyšší tržby z Glami.cz

O registraci a založení Glami.cz pro e-shopy, které prodávají hlavně oblečení a módní doplňky jsme Vám již psali, ale to se v té době ještě Glami jmenovalo Domodi.cz. V tomto článku se budeme více zabývat optimalizací dat v XML feedu pro Glami. Můžete samozřejmě použít feed pro Heureku nebo Google Nákupy, které tento zvláštní módní porovnávač podporuje, ale ne všechna data, co jsou vhodná pro tyto 2 porovnáče, jsou vhodná i pro Glami.

Používejte kvalitní data v XML feedu

Glami není klasický porovnávač zboží. Je to módní virtuální galerie, a proto má vyšší nároky na kvalitu dat. Čím přesnější a kvalitnější data ve feedu uvedete, tím kvalitnější návštěvnost dostanete. Základní požadavky na data jsou:

  • Do feedu uvádějte pouze produkty skladem.
  • Do feedu uvádějte pouze produkty ze sekce Móda (vyjímku má bydlení).
  • Feed udržujte aktuální (min. 4× denně).

Obrázky prodávají

Obrázky jsou na Glami skutečně to nejdůležitější. Pokud vaše produkty obrázky neobsahují, doplňte je, nebo je ve feedu vůbec neuvádějte. Obrázky posílejte bez vodoznaku a v co nejvyšší možné kvalitě - minimálně 500 px u delší strany obrázku. Každá varianta produktu musí mít svůj obrázek, není možné použít jeden pro všechny varianty (vzor, barva, provedení). Používejte obrázky s bílým nebo světlým pozadím a bez modelek. Dobře to vypadá a jsou vhodné pro další práci v editoru pro tvorbu módních setů. Obrázky s modelkami jsou vhodné jako další alternativní obrázky (element ve feedu: IMGURL_ALTERNATIVE).

Glami bíle pozadí

Obr.: náhled módního setu

Glami výpis produktů

Obr.: náhled výpisu produktů v kategorii

Správné kategorie

Glami má 4 základní kategorie (ženy, muži, děti, bydlení), proto nejlepší jak rozdělovat kategorie je mít jako první uvedené pohlaví (výjimkou je kategorie bydlení), pak název zboží, o jaké se jedná, a případně nějaký detail.

Příklad:

  • Ženy | Džíny | V klučičím střihu
  • Ženy | Kalhoty | Tříčtvrteční 
  • Muži | Trička | Krátký rukáv

Z příkladu je vidět, že struktura Glami je jiná než na Heurece, proto není vhodné používat strom kategorií dle Heureky. E-shopy mají obvykle podobnou strukturu jako Glami, proto je lepší vycházet ze struktury kategorií e-shopu.
Uvádějte všechny své kategorie a celou jejich cestu od hlavní kategorie až po koncové sekce. 

Příklad:

  • Dámská móda | Kalhoty | Legíny

Glami zatím nemá vlastní strom kategorií ke stažení, proto je dobré vycházet z výše uvedených pravidel.

Parametry

Použití parametrů ve feedu na Glami funguje stejně jako u Heureky, tedy pro filtrování produktů v kategoriích. Když parametry nepoužijete, nebude možno vaše produkty v kategorii zobrazit a to je velká škoda.

Glami parametry

Obr.: parametry -> filtry

Parametry mají ve feedu tuto podobu:

<PARAM>

<PARAM_NAME>velikost</PARAM_NAME>

<VAL>41;42;43</VAL> 

</PARAM>

Pokud máte barevné varianty o různých velikostech, rozdělte parametry tak, že každý produkt bude mít 1 parametr s dominantní barvou. K tomuto produktu uveďte všechny jeho velikosti do jednoho elementu. 

Čím více parametrů uvedete, tím snáze budete na Glami dohledatelní se svou nabídkou.

Přehled nejčastějších parametrů:

  • Střih
  • Délka
  • Materiál
  • Příležitost
  • Vzor
  • Sezóna
  • Styl
  • Trend
  • Typ

Název produktu

Názvy uvádějte do elementu <PRODUCTNAME> a pište je bez variant (velikost, barva, provedení apod.) a bez reklamních sdělení a benefitů (+ doprava zdarma, 2+1 kus zdarma apod).

Příklad špatného názvu:

  • Ombre Clothing Košile Tyler tmavě modrá L + ponožky Ombre Clothing ZDARMA

Příklad správného názvu:

  • Ombre Clothing Tyler

Hrajte si

Po přípravě kvalitních dat v XML feedu se zaměřte na práci s vašimi produkty a vytvářejte módní sety, kolekce a vlastní looky. Na Glami se chovejte jako uživatel a ne e-shop, vystupujte za svůj blog, komentujte, hodnoťte ostatní a sbírejte vlastní fanoušky.

Módní sety

Pomocí vlastního editoru Glami vytvářejte profesionálně vypadající sety, výsledek může vypadat například takto:
Glami módní set

Obr.: módní set

Kolekce

Podobným způsobem tvořte i módní kolekce vlastních produktů.

Glami  kolekce

Obr.: módní kolekce

Looky

Dávejte dohromady svůj styl složený z vlastních produktů a inspirujte ostatní.

Glami look

Obr.: look

Výsledky se dostaví

Není pochyb, že pro e-shopy s módou je Glami důležitým zdrojem kvalitní návštěvnosti. Vyčištěním dat v XML feedu, zařazením produktů do kategorií a aktivní prací s produkty na Glami je možné dosáhnout navýšení tržeb a posunutí Glami na jeden z hlavních zdrojů návštěvnosti i objednávek.

Obr.: průběh optimalizace Glami.cz

V uvedeném příkladu po optimalizaci má Glami pro e-shop 42% podíl z celkové návštěvnosti a 33% podíl z celkového obratu.


Rádi vám s inzercí na Glami pomůžeme

Přijde vám optimalizace dat a další práce s inzercí na Glami.cz složitá? Nebo jen nemáte dost času se o všechno sami postarat? Obraťte se na nás, rádi vám pomůžeme. Stačí, když napíšete na vladimir.prichystal@besteto.cz, nebo zavoláte na 775 927 988. Vladimír vám pošle nabídku, domluvíte se na rozsahu a ceně prací a do týdne můžete začít sklízet výsledky optimalizace.

 

Přidat komentář