O registraci a založení Glami.cz pro e-shopy, které prodávají hlavně oblečení a módní doplňky jsme Vám již psali, ale to se v té době ještě Glami jmenovalo Domodi.cz. V tomto článku se budeme více zabývat optimalizací dat v XML feedu pro Glami. Můžete samozřejmě použít feed pro Heureku nebo Google Nákupy, které tento zvláštní módní porovnávač podporuje, ale ne všechna data, co jsou vhodná pro tyto 2 porovnáče, jsou vhodná i pro Glami.
Používejte kvalitní data v XML feedu
Glami není klasický porovnávač zboží. Je to módní virtuální galerie, a proto má vyšší nároky na kvalitu dat. Čím přesnější a kvalitnější data ve feedu uvedete, tím kvalitnější návštěvnost dostanete. Základní požadavky na data jsou:
- Do feedu uvádějte pouze produkty skladem.
- Do feedu uvádějte pouze produkty ze sekce Móda (vyjímku má bydlení).
- Feed udržujte aktuální (min. 4× denně).
Obrázky prodávají
Obrázky jsou na Glami skutečně to nejdůležitější. Pokud vaše produkty obrázky neobsahují, doplňte je, nebo je ve feedu vůbec neuvádějte. Obrázky posílejte bez vodoznaku a v co nejvyšší možné kvalitě - minimálně 500 px u delší strany obrázku. Každá varianta produktu musí mít svůj obrázek, není možné použít jeden pro všechny varianty (vzor, barva, provedení). Používejte obrázky s bílým nebo světlým pozadím a bez modelek. Dobře to vypadá a jsou vhodné pro další práci v editoru pro tvorbu módních setů. Obrázky s modelkami jsou vhodné jako další alternativní obrázky (element ve feedu: IMGURL_ALTERNATIVE).
Obr.: náhled módního setu
Obr.: náhled výpisu produktů v kategorii
Správné kategorie
Glami má 4 základní kategorie (ženy, muži, děti, bydlení), proto nejlepší jak rozdělovat kategorie je mít jako první uvedené pohlaví (výjimkou je kategorie bydlení), pak název zboží, o jaké se jedná, a případně nějaký detail.
Příklad:
- Ženy | Džíny | V klučičím střihu
- Ženy | Kalhoty | Tříčtvrteční
- Muži | Trička | Krátký rukáv
Z příkladu je vidět, že struktura Glami je jiná než na Heurece, proto není vhodné používat strom kategorií dle Heureky. E-shopy mají obvykle podobnou strukturu jako Glami, proto je lepší vycházet ze struktury kategorií e-shopu.
Uvádějte všechny své kategorie a celou jejich cestu od hlavní kategorie až po koncové sekce.
Příklad:
- Dámská móda | Kalhoty | Legíny
Glami zatím nemá vlastní strom kategorií ke stažení, proto je dobré vycházet z výše uvedených pravidel.
Parametry
Použití parametrů ve feedu na Glami funguje stejně jako u Heureky, tedy pro filtrování produktů v kategoriích. Když parametry nepoužijete, nebude možno vaše produkty v kategorii zobrazit a to je velká škoda.
Obr.: parametry -> filtry
Parametry mají ve feedu tuto podobu:
<PARAM>
<PARAM_NAME>velikost</PARAM_NAME>
<VAL>41;42;43</VAL>
</PARAM>
Pokud máte barevné varianty o různých velikostech, rozdělte parametry tak, že každý produkt bude mít 1 parametr s dominantní barvou. K tomuto produktu uveďte všechny jeho velikosti do jednoho elementu.
Čím více parametrů uvedete, tím snáze budete na Glami dohledatelní se svou nabídkou.
Přehled nejčastějších parametrů:
- Střih
- Délka
- Materiál
- Příležitost
- Vzor
- Sezóna
- Styl
- Trend
- Typ
Název produktu
Názvy uvádějte do elementu <PRODUCTNAME> a pište je bez variant (velikost, barva, provedení apod.) a bez reklamních sdělení a benefitů (+ doprava zdarma, 2+1 kus zdarma apod).
Příklad špatného názvu:
- Ombre Clothing Košile Tyler tmavě modrá L + ponožky Ombre Clothing ZDARMA
Příklad správného názvu:
- Ombre Clothing Tyler
Hrajte si
Po přípravě kvalitních dat v XML feedu se zaměřte na práci s vašimi produkty a vytvářejte módní sety, kolekce a vlastní looky. Na Glami se chovejte jako uživatel a ne e-shop, vystupujte za svůj blog, komentujte, hodnoťte ostatní a sbírejte vlastní fanoušky.
Módní sety
Pomocí vlastního editoru Glami vytvářejte profesionálně vypadající sety, výsledek může vypadat například takto:
Obr.: módní set
Kolekce
Podobným způsobem tvořte i módní kolekce vlastních produktů.
Obr.: módní kolekce
Looky
Dávejte dohromady svůj styl složený z vlastních produktů a inspirujte ostatní.
Obr.: look
Výsledky se dostaví
Není pochyb, že pro e-shopy s módou je Glami důležitým zdrojem kvalitní návštěvnosti. Vyčištěním dat v XML feedu, zařazením produktů do kategorií a aktivní prací s produkty na Glami je možné dosáhnout navýšení tržeb a posunutí Glami na jeden z hlavních zdrojů návštěvnosti i objednávek.
Obr.: průběh optimalizace Glami.cz
V uvedeném příkladu po optimalizaci má Glami pro e-shop 42% podíl z celkové návštěvnosti a 33% podíl z celkového obratu.
Rádi vám s inzercí na Glami pomůžeme
Přijde vám optimalizace dat a další práce s inzercí na Glami.cz složitá? Nebo jen nemáte dost času se o všechno sami postarat? Obraťte se na nás, rádi vám pomůžeme.
Přidat komentář