PPC tipy přímo z Google summitu PBS 2017

I letos máme pro všechny PPC nadšence postřehy z Google summitu PBS 2017 v Praze, který se letos točil okolo automatizace, komunity a komplexity. 

Jedná se o PPC tipy přímo z první ruky, protože jsme si tuto akci samozřejmě nemohli nechat ujít. Tak se inspirujte!

Novinky v autobidingu (Dalibor Klíč, Jakub Fiala)

Nová eCPC:

  • Zatím v Adwords účtu není. V celé ČR mají pouze 2 účty. Úplné nasazení se plánuje v druhé polovině června pro všechny účty. Více o novinkách v eCPC si můžete přečíst tady.
  • Maximalizace počtu konverzí při zachování CPA platí pro search kampaně.
  • Maximalizace počtu konverzí při zachování investic platí pro Shopping Ads kampaně.
  • Neprochází fází učení, ale čerpá z historických dat.

Další novinky:

  • U kampaní je vhodné nastavit způsob zobrazení reklamy na konverze (systém upřednostní reklamu s větším počtem konverzí).
  • Při zapnutí eCPC nenastavujte modifikátory publik, času, oblasti ani demografie. Nastavujte pouze modifikátor na zařízení.
  • Automatické strategie spravujte v portfoliu strategií, ne v nastavení kampaně. Můžete sledovat lépe výsledky a čas učení strategie.
  • U Shopping Ads kampaní funguje automatický biding na návratnost investic (tROAS), který biduje na úrovni produktů. Data tedy nebere na úrovni sestav ani kampaní. Více o strategii najdete tady.
  • Případová studie: Notinu s novým eCPC stoupl počet konverzí a snížilo se PNO.

Rychlejším webem k vyšší výkonnosti mobilních kampaní (David Kolesa)

  • Rychlost načítání webové stránky ovlivňuje řazení inzerátů. Když se vám web pomalu načítá, může se stát, že inzerát nebude vysoko.
  • Pro testování rychlosti vyzkoušejte PageSpeed Insight a Mobile Friendly Test.
  • AMP Project je software, který jde propojit s Adwords a pomocít něj lze optimailzovat stránku pro mobily a následně propojit s Adwords. Poté lze novou stránku testovat s původní a zjistit, jaké jsou výsledky.
  • Pamatuj si! Dobrý web se načte do 5 vteřin.

Cílení dynamických reklam ve vyhledávání pomocí feedu (Eliška Kubátová)

  • DSA nově podporují ETA inzeráty.
  • DSA se spouští ve chvíli, když není v účtu žádné klíčové slovo v přesné shodě.
  • Ve feedu můžete používat vlastní štítky. Vhodné pro segmentaci kampaně.
  • U feedu lze nastavit pravidelnou aktualizaci.
  • Do feedu lze nahrát stránky, u kterých nechcete, aby se na ně zobrazovaly inzeráty. Např. recenze, kontakt, obsahové stránky, zboží co není skladem atd.
  • Do feedu neposílejte pouze produkty, ale i stránky kategorií.
  • Případová studie: Slevomat začal používat feedy a díky tomu ušetřil čas, do inzerce se dostala aktuální nabídka na webu mnohem dřív.

Testování a personalizace (Eliška Kubátová)

  • Personalizujte reklamy, má to smysl.
  • Pokud potřebujete v personalizovaných reklamách něco měnit, data se vám nevynulují.
  • Lze nahrávat datový feed pro personalizátory. Importujte v záložce firemní údaje. V inzerátu např. informace o počtu poboček nebo otevírací doba.
  • Nastavte pravidelnou aktualizaci feedu.
  • Vyzkoušejte personalizátor na lokaci. Do inzerátu se propíše město, ze kterého uživatel zadává dotaz, např. výdejní místa.
  • Personalizované reklamy pro publika se zadávají pomocí funkce IF.  Pomocí funkce IF můžete mít rozdílné inzeráty pro desktop a mobily.

3 nejčastější otázky ke Google nákupům reklam (Dalibor Klíč, Michal Voskar)

  • V Google Merchant Centru probíhá automatická i manuální kontrola inzerce.
  • Promo v obrázku: zůstává pouze logo výrobce, vlastní logo vkládat nelze.
  • Nově je možné inzerovat některé léky.
  • Strukturujte své Shopping Ads kampaně podle PNO (KPI).
  • Používejte strategii nabídek tROAS (vyšší objem objednávek a ušetří spoustu času). Začínejte vždy s doporučením systému a nechte ho, aby se učil.
  • Ideální počet konverzí pro strategii ROAS je 200 konverzí. Dochází pak k malé fluktuaci CPA.

Youtube

  • Došlo k meziročnímu růstu zásahu a to nejvíce v cílovce lidí 15 - 24 let.
  • 50 % zhlédnutí je na mobilu.
  • Pozor na nastavení zrychleného zobrazení u kampaně. Může dojít k tomu, že se vám rozpočet vyčerpá během jednoho dopoledne.
  • Návštěvníky z youtube je možné remarketingovat v GDN i search.
  • Formát Bumper je vhodné spouštět s bannerovou reklamou.
  • Používejte infokarty, které jsou vhodné pro interakci s videem (např. výzva k registraci).
  • Metrika Reach je nejdůležitější při budování brandu.

Chytré obsahové kampaně (Anna Petrová)

  • Kampaň sama volí cílení a používá automatický bidding.
  • Možné jsou miliardy kombinací reklam.
  • Při 50 konverzích je vhodný display a při 100 konverzích search (hodně dat na naučení).
  • Volte vysoký rozpočet.
  • Nastavení CPA volte o 20 % vyšší než u remarketingových kampaní a o 50 % vyšší než u search kampaní. Následně optimalizujte.

Používání vlastních dat (Jan Tichý)

  • Jen díky datům z CRM cílíte správně napříč zařízením.
  • Testujte chování zákazníků bez bidingu.

Prezentace z jednotlivých přednášek jsou ke stažení zde.

Foto z akce si můžete prohlédnout tady.

Chtěli byste, aby vám žádný článek z našeho blogu neutekl? Řekněte si o Besteto newsletter, rádi vám ho pošleme.

Komentáře

Jak se tématu "Chytré obsahové kampaně" týká search? Viz ...při 100 konverzích search (hodně dat na naučení). Díky :)

Obecně automaty v Adwords berou víc signálů k optimalizaci než má specialista možnost nastavovat a ovlivnit v administraci např. operační systém, prohlížeč nebo jazyk. Myslím, že systém hledá tyto signály i další v search kampaních. Prostě hledá data v search i GDN kampaních pro to, aby správně a efektivně cílil reklamu.

Přidat komentář

Sledujte články v RSS