PPC tipy přímo z Google summitu PBS 2017

I letos máme pro všechny PPC nadšence postřehy z Google summitu PBS 2017 v Praze, který se letos točil okolo automatizace, komunity a komplexity. 

Jedná se o PPC tipy přímo z první ruky, protože jsme si tuto akci samozřejmě nemohli nechat ujít. Tak se inspirujte!

Novinky v autobidingu (Dalibor Klíč, Jakub Fiala)

Nová eCPC:

  • Zatím v Adwords účtu není. V celé ČR mají pouze 2 účty. Úplné nasazení se plánuje v druhé polovině června pro všechny účty. Více o novinkách v eCPC si můžete přečíst tady.
  • Maximalizace počtu konverzí při zachování CPA platí pro search kampaně.
  • Maximalizace počtu konverzí při zachování investic platí pro Shopping Ads kampaně.
  • Neprochází fází učení, ale čerpá z historických dat.

Další novinky:

  • U kampaní je vhodné nastavit způsob zobrazení reklamy na konverze (systém upřednostní reklamu s větším počtem konverzí).
  • Při zapnutí eCPC nenastavujte modifikátory publik, času, oblasti ani demografie. Nastavujte pouze modifikátor na zařízení.
  • Automatické strategie spravujte v portfoliu strategií, ne v nastavení kampaně. Můžete sledovat lépe výsledky a čas učení strategie.
  • U Shopping Ads kampaní funguje automatický biding na návratnost investic (tROAS), který biduje na úrovni produktů. Data tedy nebere na úrovni sestav ani kampaní. Více o strategii najdete tady.
  • Případová studie: Notinu s novým eCPC stoupl počet konverzí a snížilo se PNO.

Rychlejším webem k vyšší výkonnosti mobilních kampaní (David Kolesa)

  • Rychlost načítání webové stránky ovlivňuje řazení inzerátů. Když se vám web pomalu načítá, může se stát, že inzerát nebude vysoko.
  • Pro testování rychlosti vyzkoušejte PageSpeed Insight a Mobile Friendly Test.
  • AMP Project je software, který jde propojit s Adwords a pomocít něj lze optimailzovat stránku pro mobily a následně propojit s Adwords. Poté lze novou stránku testovat s původní a zjistit, jaké jsou výsledky.
  • Pamatuj si! Dobrý web se načte do 5 vteřin.

Cílení dynamických reklam ve vyhledávání pomocí feedu (Eliška Kubátová)

  • DSA nově podporují ETA inzeráty.
  • DSA se spouští ve chvíli, když není v účtu žádné klíčové slovo v přesné shodě.
  • Ve feedu můžete používat vlastní štítky. Vhodné pro segmentaci kampaně.
  • U feedu lze nastavit pravidelnou aktualizaci.
  • Do feedu lze nahrát stránky, u kterých nechcete, aby se na ně zobrazovaly inzeráty. Např. recenze, kontakt, obsahové stránky, zboží co není skladem atd.
  • Do feedu neposílejte pouze produkty, ale i stránky kategorií.
  • Případová studie: Slevomat začal používat feedy a díky tomu ušetřil čas, do inzerce se dostala aktuální nabídka na webu mnohem dřív.

Testování a personalizace (Eliška Kubátová)

  • Personalizujte reklamy, má to smysl.
  • Pokud potřebujete v personalizovaných reklamách něco měnit, data se vám nevynulují.
  • Lze nahrávat datový feed pro personalizátory. Importujte v záložce firemní údaje. V inzerátu např. informace o počtu poboček nebo otevírací doba.
  • Nastavte pravidelnou aktualizaci feedu.
  • Vyzkoušejte personalizátor na lokaci. Do inzerátu se propíše město, ze kterého uživatel zadává dotaz, např. výdejní místa.
  • Personalizované reklamy pro publika se zadávají pomocí funkce IF.  Pomocí funkce IF můžete mít rozdílné inzeráty pro desktop a mobily.

3 nejčastější otázky ke Google nákupům reklam (Dalibor Klíč, Michal Voskar)

  • V Google Merchant Centru probíhá automatická i manuální kontrola inzerce.
  • Promo v obrázku: zůstává pouze logo výrobce, vlastní logo vkládat nelze.
  • Nově je možné inzerovat některé léky.
  • Strukturujte své Shopping Ads kampaně podle PNO (KPI).
  • Používejte strategii nabídek tROAS (vyšší objem objednávek a ušetří spoustu času). Začínejte vždy s doporučením systému a nechte ho, aby se učil.
  • Ideální počet konverzí pro strategii ROAS je 200 konverzí. Dochází pak k malé fluktuaci CPA.

Youtube

  • Došlo k meziročnímu růstu zásahu a to nejvíce v cílovce lidí 15 - 24 let.
  • 50 % zhlédnutí je na mobilu.
  • Pozor na nastavení zrychleného zobrazení u kampaně. Může dojít k tomu, že se vám rozpočet vyčerpá během jednoho dopoledne.
  • Návštěvníky z youtube je možné remarketingovat v GDN i search.
  • Formát Bumper je vhodné spouštět s bannerovou reklamou.
  • Používejte infokarty, které jsou vhodné pro interakci s videem (např. výzva k registraci).
  • Metrika Reach je nejdůležitější při budování brandu.

Chytré obsahové kampaně (Anna Petrová)

  • Kampaň sama volí cílení a používá automatický bidding.
  • Možné jsou miliardy kombinací reklam.
  • Při 50 konverzích je vhodný display a při 100 konverzích search (hodně dat na naučení).
  • Volte vysoký rozpočet.
  • Nastavení CPA volte o 20 % vyšší než u remarketingových kampaní a o 50 % vyšší než u search kampaní. Následně optimalizujte.

Používání vlastních dat (Jan Tichý)

  • Jen díky datům z CRM cílíte správně napříč zařízením.
  • Testujte chování zákazníků bez bidingu.

Prezentace z jednotlivých přednášek jsou ke stažení zde.

Foto z akce si můžete prohlédnout tady.

Chtěli byste, aby vám žádný článek z našeho blogu neutekl? Řekněte si o Besteto newsletter, rádi vám ho pošleme.

PBS 2017
PBS 2017
PBS 2017
PBS 2017
PBS 2017
PBS 2017
PBS 2017

Komentáře

Jak se tématu "Chytré obsahové kampaně" týká search? Viz ...při 100 konverzích search (hodně dat na naučení). Díky :)

Obecně automaty v Adwords berou víc signálů k optimalizaci než má specialista možnost nastavovat a ovlivnit v administraci např. operační systém, prohlížeč nebo jazyk. Myslím, že systém hledá tyto signály i další v search kampaních. Prostě hledá data v search i GDN kampaních pro to, aby správně a efektivně cílil reklamu.

Přidat komentář