Jak na zamítnuté produkty v Google Merchant Centru z důvodu dostupnosti

V posledních dnech začal Google zamítat čím dál více položek u různých účtů z důvodu Mismatched value (page crawl) [availability] neboli neshodující se dostupnosti na webu s tím, co máte uvedeno ve feedu. V článku se dozvíte, jak tyto chyby odstranit.

Dřív stačilo ve feedu nastavit dostupnost (availability) na in stock a produkt do Google Nákupů prošel i když jste měli na webu uvedeno skladem u dodavatele. Nyní jsou pravidla přísnější a je zapotřebí uvádět přesné informace, protože příliš mnoho produktů s nesprávnou dostupností může být důvodem k pozastavení celého účtu.

Element AVAILABILITY_DATE jako vstupenka do Google Shopping

Pokud jste schopni přímo ze systému vašeho e‑shopu posílat hodnotu AVAILABILITY_DATE, tak máte vyhráno. Stačí nastavit element AVAILABILITY na hodnotu preorder. Podmínkou použití hodnot preorder je ale doplnění elementu AVAILABILITY_DATE. Tento element musí obsahovat datum dostupnosti ve formátu YYYY-MM-DDThh:mm[±hhmm] nebo YYYY-MM-DDThh:mmZ. Volitelně můžete nastavit také časové pásmo.

Co dělat, když tento element ve vstupních datech nemáte

Ani to nemusí být problém. Díky nástroji na úpravu feedů MERGADO a Google Sheets si můžete tento element vytvořit v několika krocích. Pojďme se podívat, jak na to.

1. Vytvořte si Google Sheet s názvy sloupců

Vytvořte si Google Sheet s názvy sloupců PAIRING, IMPORT_TIME, DOSTUPNOST3, DOSTUPNOST5, DOSTUPNOST14 atd. v závislosti na tom, kolik máte variant dostupností. Do sloupce PAIRING uveďte 1. Tento element se použije ke spárování importovaných dat. Do sloupce IMPORT_TIME zadáte =NYNÍ(), čímž vložíte dnešní den a čas. Sloupce DOSTUPNOST3, 5, 14 a 30 naplníte výpočtem buňky IMPORT_TIME + 3, 5, 14 a 30.

Důležité je, abyste měli vložené datum ve správném formátu. To nastavíte přes Formát — Číslo — Vlastní datum a čas. Měl by vypadat takto:

2. Odkaz použijte při importu do MERGADA

Klikněte na Soubor — Sdílet — Publikovat na web a nastavíte List1 a Hodnoty oddělené čárkou (.csv) a kliknete na publikovat. Tak získáte odkaz, který použijete při importu do MERGADA.

3. Vytvořte si v MERGADO vlastní elementy

V MERGADO si vytvořte vlastní elementy PAIRING, DOSTUPNOST3, DOSTUPNOST5, DOSTUPNOST 14 a DOSTUPNOST 30 a G:AVAILABILITY_DATE.

4. Nastavte pravidlo pro naplnění elementu

Nastavte pravidlo pro naplnění elementu PAIRING s hodnotou 1.

5. Nastavte pravidlo pro import datového souboru z URL

Nastavte pravidlo pro import datového souboru z URL, kterou jste získali z Google Sheetu publikováním na web.

6. Nastavte pravidlo pro vyplnění

Nastavte pravidlo pro naplnění G:AVAILABILITY_DATE pro výběry podle data dostupnosti.

Pak už stačí nastavit u všech výběru dostupnost na preorder a kochat se pohledem v Merchant Centru, jak postupně mizí počet zamítnutých produktů.

Zdá se vám nastavení příliš složité? Obraťte se na nás, rádi vám nejen s doplněním elementu AVAILABILITY_DATE pomůžeme!

Aneta Matyášová
27. 07. 2023
Aneta je vedoucí PPC týmu, která ma na starost taky CSS program Kvinono. Úkoly vždycky dotáhne do konce, má talent pro PPCčka a na texty ke kampaním, je prostě nejlepší! 

Témata:

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.