PPC Restart aneb naše poznatky z konference o internetové reklamě

Hurá, hurá! Máme za sebou další offline akci, kterou jsme si nemohli nechat ujít. Ve čtvrtek 22. září 2022 se v Praze konal PPC Restart, celodenní konference o placené internetové reklamě v roce 2022. Už z programu bylo jasné, že tato akce bude nabitá informacemi. Na začátek se úvodního slova ujal Michael Koch z agentury Taste, která stála za realizací celé akce. Zajímá vás, co nás zaujalo? Tak se na to pojďme společně podívat.

BigBrother nebo spíš BigQuery?

Po úvodním slovu odstartoval konferenci Tomáš Hurt s přednáškou na téma Proč a jak využije PPC specialista BigQuery. Pokud nevíte, co to vlastně BigQuery je, pokusíme se vám to v krátkosti popsat. Jedná o cloudové úložiště, které vám pomůže s řízením a analýzou dat. Můžete jej propojit s celou řadou nástrojů. A pokud se ptáte, proč je dobré si BigQuery založit, tak oproti Universal Analytics se data v Google Analytics 4 uchovávají maximálně 14 měsíců. Proto je důležité si surová data ukládat, abyste je měli v případě potřeby kdykoliv po ruce.

Optimalizace vstupních stránek může zvýšit výkon kampaní

Další přednáška, která stojí za zmínku byla od Honzy Kvasničky. Ten mluvil o tom, jak optimalizace vstupních stránek může zvýšit výkon kampaní. Připravil si checklist, který PPC specialistům pomůže s tím, jak mají postupovat, když přijímají nového klienta a co vše je potřeba zkontrolovat.

Rovnováha mezi clickem a klikem

Radek Laci, manuální terapeut a osobní trenér, se ve své přednášce věnoval tomu, jak se vypořádat se stresem v práci. Prozradil nám, jaký pohyb je pro člověka nejzdravější a naučil nás jak (ne)správně sedět. Nakonec všechny v sále “donutil” vstát ze židle a na pár minut nás přiměl se pohybovat jako had. Jestliže si stejně jako my říkáte, co to je za nesmysl, pak byste se možná divili, jak tento jednoduchý pohyb napomáhá uvolnit napětí v těle. A to se občas fakt hodí!

Zlepšete výkon RSA

Rok 2022 byl plný změn a novinek. Jedna z významných změn pro PPC specialisty bylo ukončení ETA inzerátů v GoogleAds. Petr Bureš s Julií Kneblovou z uLabu mluvili o tom, jaký vliv měla tato změna na jejich účty. Mimo to se také věnovali tipům na optimalizaci RSA reklamy a na co nezapomenout pro zvýšení jejího výkonu a dosahu.

Jak na TikTok

TikTok patří v poslední době k nejžhavějším sociálním platformám. Je tedy víc než pochopitelné, že právě toto téma nemohlo na PPC Restartu chybět. Milan Cidilo ve své přednášce zmínil úplně vše  — od možné struktury účtu přes kreativu, optimalizaci až po vyhodnocení.

Milan a jeho pojetí moderního marketingu

Milan Formánek nás odzbrojil svými poznatky ze světa marketingu a obchodu. Mysleli jste si, že akvizice nových zákazníků je dražší, než udržení těch stávajících? Pokud ano, tak jste pravděpodobně ještě nepotkali Milana, který nám vysvětlil, proč tomu tak není. Přednáška to byla vskutku výživná a můžeme ji jenom doporučit. 

Marketing je z Marsu a SEO z Venuše.

Zboží.cz na maximum! 

Ach to zboží. Lucie Hvězdová nám na praktickém příkladu ukázala nové možnosti, které Zboží.cz nabízí a prozradila nám, jak je využít na maximum. Ve své přednášce mluvila také o důležitosti nastavení loga u jednotlivých klientů na Firmy.cz, nebo o možnosti inzerování bazarového zboží na Zboží.cz.

Share of Search — metrika, která vás bude bavit

David Janoušek nás podrobně seznámil s revoluční metrikou Share of Search. Co vlastně tato metrika říká a k čemu je dobrá? Share of Search vyjadřuje podíl hledanosti brandových výrazů jedné značky na celkovém počtu vyhledávání brandových dotazů v dané kategorii. A právě podíl vyhledávání může předpovídat vývoj podílu na trhu. David také mluvil o vývoji metriky v roce 2021 a proč je důležité ji sledovat v dlouhodobém horizontu.

Produktová analytika na sockách

Přibližně v 80 % je produktové portfolio na sociálních sítích špatně využíváno k dosažení maximálního zisku. Takto začal svoji přednášku o datové analytice Lukáš Bartošek. Dozvěděli jsme se, že rozhodující faktor pro využití produktové analytiky je nejen počet unikátních produktů, ale i rozpočet.

Performance Max aneb jedna kampaň vládne všem

Honza Janoušek si naší pozornost získal nejom díky svému dobrému vkusu na filmy, ale především díky své prezentaci o kampani Performance Max. Honza mluvil nejen o nastavení této kampaně, ale i o tom, jak se s touto kampaní vypořádali v Tastu. Zmínil, jak důležité je nastavení základních Asset Groups, sledování Insights a následná optimalizace a úprava podkladů.

Milion na Pinterestu?

Přednáška Blanky Kudrnové patří za nás k těm nejlepším na letošním PPC Restartu. Blanka nás odzbrojila především svou energií a upřímností. Její přednáška byla plná tipů ze světa inzerce na Pinterestu a podělila se s námi nejen o své know-how a úspěchy, ale i o věci, které se ji moc nepovedly.

Efektivnější B2B marketing

Poslední přednášky se zhostil Tomáš Komárek, který nám odhalil 5 tipů na efektivnější B2B marketing. Prozradil, jak si nastavit spolupráci se sales týmem a na co si dát pozor v rámci nákupního procesu.

Letošní PPC Restart byl opravdu nabitý skvělými přednáškami a my jsme si ho maximálně užili. Pokud by vás některá z uvedených přednášek zaujala, je možné si ji stáhnout na oficiálním webu konference. Ještě jednou velké díky všem řečníkům a agentuře Taste, která se o celou akci postarala a za rok zase ahoj!

Nikol Marková - BESTETO
Nikol Jakubčík
29. 09. 2022
Nikol pracuje na pozici PPC specialisty. Pod palcem má reklamy jak na Googlu, tak i na Seznamu a sociálních sítích. Nebojí se ani nových výzev — třeba inzerce na populární síti TikTok.

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.