Zboží.cz v roce 2015 - výsledky inzerce

Zboží.cz je aktuálně druhý největší vyhledávač zboží v ČR. Pojďme se podívat, kolik stojí inzerce na Zboží.cz a jestli se inzerce na Zboží.cz e-shopům vyplatí.

Jaký podíl mají vyhledávače zboží na přístupech, objednávkách a tržbách e-shopů jsem sepsal do článku Vyhledávače zboží 2015. V článku Heureka.cz je největší, vydělá vám ale peníze? jste si mohli přečíst, kolik stojí na Heurece proklik, jaká je průměrná cena konverze a další zajímavá čísla. V tomto článku se podíváme na náklady našich největších klientů na Zboží.cz.

Výběr e-shopů a jejich náklady

Stejně jako u předchozích článků jsem vycházel z dat 18 e-shopů s největší návštěvností, u nichž máme přístup do Google Analytics. Náklady jsem získal z administrace Zboží.cz, návštěvy, objednávky a tržby jsem vzal z Analytics a všechna zbývající data jsem dopočítal.

Náklady na inzerci na Zboží.cz v roce 2015 jsou od 15 do 574 tisíc. Sledované e-shopy tak za inzerci utratí od 1.300 Kč do 48 tisíc Kč měsíčně. Celkem 8 e-shopů utratilo na Zboží.cz za rok přes 100 tisíc. Šest e-shopů se s útratou vešlo do 60 tisíc (5 tisíc měsíčně) a jeden e-shop na Zboží.cz neinzeruje vůbec.

Průměrná cena za proklik

Průměrná cena prokliku je 1,81 Kč + DPH.

Nejvyšší průměrnou cenu prokliku má e-shop, který platí za proklik 5 Kč, nejnižší CPC je očekávaná 1 Kč.

Ze sledované osmnáctky e-shopů jen 4 platí v průměru víc než 3 Kč za proklik. Sedm e-shopů se s cenou prokliku vejde pod 2 Kč.

Zboží.cz CPC

Podíl nákladů na obratu

Průměrné náklady z obratu vychází na 3,87 %.

Jediný e-shop se vešel s PNO pod 2 %. Nejvyšší PNO je přes 45 %, ale žádný jiný e-shop nemá PNO přes 20 %. Pět e-shopů má PNO přes 10 %.

Zbozi.cz PNO

Cena za konverzi

Průměrná cena za objednávku (konverzi) vychází na 56 Kč.

Sledované e-shopy zaplatily za získání objednávky ze Zboží.cz mezi 32 a 744 Kč.

Čtyři e-shopy zaplatily v průměru za konverzi ze Zboží.cz do 50 Kč, další tři tuto hranici překročily jen těsně. Deset e-shopů se s cenou konverze přehouplo přes 100 Kč. Stále je to ve většině případů méně, než e-shopy platí za konverze z PPC kampaní a dalších placených zdrojů. Na výsledky má velký vliv to, že největší 2 e-shopy mají jedny z nejnižších cen konverzí. U menších e-shopů vychází cena konverze i několikanásobně dráž.

Zbozi.cz konverze

Závěr

Vyplatí se tedy inzerce na Zboží.cz? Z dat, která jsem dal dohromady a ze znalosti marží našich klientů soudím, že inzerce na Zboží.cz se vyplatí většině vyhodnocovaným e-shopům. V případě Zboží.cz je mnohem větší rozptyl v PNO i v cenách konverzí, takže je potřeba tyto metriky hlídat a podle výsledků upravovat ceny prokliků případně některé položky vůbec na Zboží.cz neposílat. Velký vliv na výsledky nastavení cen za proklik do fulltextu. Jestlipak víte, jaký je u vašeho e-shopu rozdíl v ceně konverze z produktových karet a z fulltextu?

Pokud má váš e-shop problém s tím, aby měl inzerci na Zbží.cz ziskovou, napište mi na vladimir.prichystal@besteto.cz. Je dost pravděpodobné, že problém není ve Zboží, ale ve vašem XML, nastavení účtu či cen za proklik. Základní kontrolu vám udělám zdarma a když to bude dávat smysl, pošlu vám cenovou nabídku. Placená optimalizace se může vejít i do dvou tisíc.

Komentáře

Máte kčlánku jakékoliv dotazy či připomínky? Napište nám prosím do komentářů. Dat máme spoustu a o agregované výsledky se rádi podělíme.

Přidat komentář