PPC reklama v číslech: Podívejte se, jak na tom byla inzerce našich klientů v prosinci 2021

Zajímá vás, jak na tom byla naše inzerce v prosinci 2021, tedy v hlavní vánoční sezoně? Pokud máte e‑shop, tak určitě víte, že Vánoce představují nejnáročnější část roku, kdy počty objednávek rostou neuvěřitelným tempem. Rozhodli jsme se, že se na jednotlivé výsledky z tohoto období podíváme pěkně zblízka.

1. Vybrali jsme klienty, kteří splnili dvě podmínky

Při sbírání dat jsme se zaměřili na klienty a jejich výsledky z inzertního systému Google Ads, které byly doplněny a ověřeny pomocí dalších analytických nástrojů. Jelikož máme velké množství klientů, rozhodli jsme se, že do vyhodnocení zahrneme pouze ty klienty, kteří splní dvě podmínky:

  1. Tržby (hodnota konverzí) za daný měsíc musely být vyšší než 50 tisíc korun.
  2. Nastavenou CZK měnu v Google Ads účtu.

Tyto podmínky splnilo 61 klientských účtů. S nimi jsme následně pracovali dále.

2. Klienty jsme rozdělili do kategorií dle sortimentu

Pro lepší práci s daty a následné vyhodnocení, jsme klienty rozdělili do kategorií podle sortimentu zboží. Celkem jsme tedy pracovali se 7 kategoriemi — Dům a zahrada, Zdraví, móda a šperky, Elektro a auto-moto, Sportovní vybavení, Papírnictví a hračky, Potraviny a Ostatní. 

Rozdělení klientů dle sortimentu

Jak můžete vidět v tabulce, největšího klientského zastoupení se získala kategorie Sportovní vybavení (24,6 %) a hned v těsném závěsu byla kategorie Dům a zahrada (21,3 %). Nejméně klientů bylo v kategorii Ostatní (4,9 %).

3. Zjišťovali jsme, jaké bylo průměrné PNO

Poté, co jsme si klienty rozdělili do jednotlivých kategorií, jsme zjišťovali, s jakým celkovým průměrným PNO jsme v dané kategorii pracovali.

Zkratka PNO vyjadřuje podíl nákladů na obratu. Tedy kolik % z obratu, který jsme získali díky reklamě, bylo potřeba za reklamu zaplatit.

Průměrné PNO u jednotlivých kategorií

V tabulce můžete vidět, že s nejnižší hodnotou PNO jsme pracovali v kategorii Potraviny a Papírnictví a hračky. Nejvyšší hodnota PNO byla u kategorie Zdraví, móda a šperky. Samozřejmě se jedná o průměrnou hodnotu pro danou kategorii. Provozovatel e‑shopu při stanovení cílové hodnoty PNO musí brát v potaz své zisky, náklady i marži. Průměrná hodnota dané kategorie může sloužit pouze jako inspirace pro stanovení vlastního PNO.

4. Zákazníci nejčastěji nakupovali v úterý

V rámci našeho “průzkumu” jsme také zjišťovali, ve kterém týdnu ze zmíněného měsíce zákazníci konkrétní kategorie nejvíce nakupovali. Většina e‑shopů zaznamenala nejvyšší tržby v týdnu od 13.12.2021 do 19.12.2021, tedy třetí prosincový týden. 

Přehled nejsilnějších týdnů a dnů

Dále nás zajímalo, který den z daného týdne bylo dosaženo nejvyšších tržeb. Jak můžete vidět, ve většině kategoriích bylo nejsilnějším dnem z hlediska tržeb úterý (13.12.2021). Výjimkou byly pouze kategorie Sportovní vybavení, Potraviny a Ostatní. V těchto kategoriích byla nejsilnějším dnem středa (14.12.2021), čtvrtek (2.12.2021) a pátek (3.12.2021).

A jak to dopadlo?

V prosinci 2021 celkové tržby našich klientů z inzertního systému Google Ads přesáhly 45 mil. korun s celkovým PNO 12,1 % (počítáno z celkových nákladů a tržeb, aby bylo možné porovnat výsledky s předchozím rokem). Hodnota tržeb je téměř o 10 mil. korun vyšší než v prosinci 2020 (PNO 10,3 %).

Jak můžete vidět, tržby klientů se i po zohlednění hodnoty PNO oproti roku 2020 zvýšily. Z výsledku máme o to větší radost, jelikož v prosinci 2020 byly kamenné prodejny uzavřené nebo byl jejich provoz byl omezen kvůli pandemii koronaviru. Nákupy se tak z velké části přesunuly právě do onlinu. Uvedené vyhodnocení je velmi zjednodušené, jelikož při práci vždy zohledňujeme celkové náklady, zisk i marži u jednotlivých klientů.

Toto malé ohlédnutí nás utvrdilo v tom, že naše práce má smysl. Každý den se snažíme zlepšovat, navštěvujeme semináře, školení a kurzy zaměřené na online marketing. Pořádáme PPC na stojáka, vydáváme vlastní podcast a pomáháme klientům na jejich cestě v podnikání. Odměnou nám jsou dlouhodobí klienti, kteří i díky naší práci rok od roku rostou. Pokud by i vás lákala spolupráce s námi, neváhejte nás kontaktovat.

Nikol Marková - BESTETO
Nikol Marková
10. 02. 2022
Nikol je nejnovější člen našeho PPC týmu. 

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.