Oranžáda podcast s Matezem Jindrou (Makevision): Kolik toho víte o svých zákaznících?

Na konci ledna jsme naložili do dodávky stolky, židle, oranžovou stěnu a vyrazili směr Praha na Reshoper. Abychom ten den využili na maximum, domluvili jsme si taky natáčení 15. dílu podcastu Oranžáda. Naším hostem byl Matez Jindra, spoluzakladatel výzkumné agentury Makevision.

U e‑shopu chybí každodenní kontakt se zákazníkem

O zákaznících často máme data v Google Analytics, kde se dozvíme průměrnou hodnotu jejich objednávky, ale už nezjistíme proč nakoupili zrovna u nás, co jim chybí atd. S Matezem jsme si povídali o tom, kde se k těmto informacím dostat, jak funguje metoda focus group v online prostředí nebo jaký je rozdíl mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem.

Na co jsme se ptali?

00:40     Co je ten hlavní důvod, proč firmy neznají svoje zákazníky?

01:37     Pomohlo by víc se ptát lidí ze zákaznického servisu, nebo e‑shopy potřebují výzkum?

02:33     Na co se často zapomíná a přitom je důležité o zákaznících vědět?

03:23     Dokáže průzkum obsáhnout více dotazů, nebo je lepší se zaměřit na jeden?

04:57     Existuje nějaká populární metoda sběru dat? Která se vám osvědčila?

06:50     Zvládne e‑shopař průzkum provést sám?

08:15     Dělali jste si při zakládání agentury výzkum vašeho produktu?

10:45     Co je potřeba promyslet, než se začne s průzkumem?

11:45     Je potřeba průzkum opakovat a jaký je ideální interval?

13:00     Jak vybíráte relevantní respondenty?

14:17     Překvapily vás samotné někdy výsledky výzkumu?

15:24     Potřeba řešit zákaznický průzum vycházela z vlastní zkušenosti?

Podcast

Kam dál, jestli přemýšlíte o průzkumu

Doposlouchali jste podcast až do konce a jste nažhavení se do průzkumu pustit? Tak do toho. Pomůže vám třeba seriál Jak si krok po kroku udělat vlastní online focus group. Jestli byste rádi využili nástroj Nautie, přečtěte si o něm víc. A pokud potřebujete ještě trochu přesvědčování, než se rozhoupete, můžete si přečíst pár případovek.

Baví vás poslouchat Oranžádu?

Až skončí aktuální epizoda, pusťte si nejoblíbenější díl, kde si povídáme o reklamě na Facebooku s Petrem Handlířem.

Uděláte nám radost, když nám dáte zpětnou vazbu na náš podcast, tip na zajímavého hosta nebo téma a kliknete na tlačítko Sledovat (pokud nás posloucháte přes appku).

Marie Krčková
Marie Krčková
24. 02. 2020
Maruška vytvářela pro BESTETO články a posty jako Content specialista. Nedávno ale posílila sestavu PPC týmu a svými texty láká k utrácení zákazníky v online světě. Nikdy ji neuvidíte zamračenou a bez jejího psa Morrise. 

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.