Plausible.io, změřte návštěvnost webu i bez cookie lišty

Začátek roku 2022 byl šok téměř pro každého. Cookies skončily a začala éra experimentů. Většina e‑shopařů tápala a stále tápe, jak správně nasadit cookie lištu, aby splňovala vše potřebné a ztráta na datech byla co nejmenší. V Google Analytics tak zmizely návštěvy a v inzertních systémech chyběly konverze. To se pak projevilo na chytrých strategiích, které postupně začaly upadat a ztrácet výkon. Způsobů, jak se s tím poprat existuje hned několik, o těch si ale povíme jindy. Dneska vám ukážeme, že měřit návštěvnost webu lze i bez pomoci Google nástrojů a sběru cookies — a to pomoci nástroje Plausible.io.

GA: Cookies? PL: Ne, já sladké nejím.

Plausible je open source analytický nástroj, který měří dění na vašich stránkách bez sběru osobních informací. To znamená, že veškeré měření probíhá zcela anonymně. Plausible tak dbá na soukromí uživatelů a zároveň poskytuje přesné informace o trafficu na daném webu.

Pageviews, míra opuštění a další statistiky

Nástroj dokáže změřit většinu základních metrik, stejně jako Google Analytics. Ze statistik se dozvíte například počet unikátních uživatelů, pageviews, míru okamžitého opuštění nebo čas strávený na webu. 

Základní metriky se dají rozšířit o nastavení cílů:

  • Navštívení konkrétní stránky — navštívení stránky košík
  • Vlastní události — kliknutí na tlačítko přihlasit k newslleteru
  • Odchozí kliky — měření kliků na externí odkazy
  • Stáhnutí souboru — stáhnutí e‑booku či jiného dokumentu
  • Chyba 404 — změří vám chyby “stránka nelze najít”
Statistiky v nástroji Plausible

Plausible není náhrada za Google Analytics

I když se Plausible tváří jako plnohodnotný nástroj, který dokáže plně nahradit Google Analytics, není tomu tak. Nástroj je stále ve vývoji a na jeho vylepšení se neustále pracuje. Aktuálně mu chybí například elektronický obchod, což v praxi znamená, že v systému neuvidíte, jaké produkty se prodaly a jaké z nich byly tržby. Stejně tak se nedozvíte informace o uživatelích (věk, pohlaví, zájmy) a nevytvoříte ani remarketingová publika.

Informace o uživatelích

Získejte část ztracených dat zpět

Plausible je opravdu velmi jednoduchý nástroj, který chrání soukromí uživatelů. Nevyžaduje souhlas k měření a poskytuje základní přehled o návštěvnosti webových stránek. My Plausible používáme už pár měsíců k porovnání návštěv s Google Analytics. Dokážeme tak přibližně zjistit, jaké procento návštěv neudělilo souhlas s novou cookie lištou a díky tomuto nástroji získáme alespoň část ztracených dat zpět. 

Vzhledem k tomu, že nástroj dbá na soukromí uživatelů, zůstávají veškerá data v nástroji. V případě Google Analytics to funguje přesně naopak — ten využívá data i v dalších svých nástrojích a nedávné kauzy o zamítnutí GA ve Francii a Rakousku jen potvrzují, že soukromí uživatelů není dodržováno tak, jak by mělo být. 

Máte nějaké jiné osvědčené metody, jak získat data zpět? Dejte nám vědět do komentářů!

Pavel Novák
Pavel Novák
22. 06. 2022
Pavel patří do našeho PPC týmu. Dřív pracoval jako záchranář, teď místo životů zachraňuje vaši inzerci.

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.