Oranžáda podcast s Davidem Poláškem II: O spolupráci klienta s agenturou a o profesi markeťáka

Původně jsme s Davidem plánovali popsat rozdíly mezi agenturním markeťákem a inhouse markeťákem, který s agenturou spolupracuje, probrat správnou a efektivní komunikaci. Jenže David má za sebou taky studium na VŠ zaměřené na marketing, na které přišla řeč a jako asi každý markeťák trpí profesní deformací. Takže z toho vyšel díl, kde je od každého něco a přiblíží vám profesi markeťáka

Sprint v polobotkách

Někdy vám k vytoužené práci pomůže náhoda. U Davida to byl e‑mail o přijetí na Digisemestr, který mu u pohovoru v agentuře vyžehlil zpoždění vlaku, sprint z nádraží a košili, která se dala po tomhle sportovním výkonu ždímat. Každopádně pak už šlo všechno hladce a pokud jste začínající markeťák, představuje agentura ideální start.

Člověk se posune znalostně hodně nahoru, mnohem rychleji než jako junior na marketingové pozici někde jinde. Výhodou jsou školení, na která agentury svoje zaměstnance posílají a zkušenosti s různými klienty.

Vzdělávání je dnes alfa a omega, hlavně v marketingu, který se rychle vyvíjí. Sehnat kvalitní kurzy a workshopy není probém. Jak je to ale se studiem na vysoké škole? Vyplatí se vůbec?

Během práce v agentuře dojížděl David do Zlína, kde studoval marketing na Fakultě multimediálních komunikací. Pokud přemýšlíte o studiu marketingu, prý ji může doporučit všemi deseti. :)

Tajemství dobré spolupráce

Když se David rozloučil s agenturou a šel do Pošty bez hranic, slíbil si, že bude při spolupráci s agenturou ten nejlepší klient, kterého kdy měli! Jak toho dosáhnout?

Základem je rychlá, jasná a přehledná komunikace. Jak ze strany agentury, tak ze strany klienta. Vytvořte si hned na začátku férový vztah a nastavte komunikační pravidla

Je důležité si říct CO chci, ale také PROČ to chci.

Stane se, že motivace může být scestná. Nebo může existovat lepší způsob, jak něco měřit. Když spolu obě strany komunikují, zvýší se šance na vyřešení problému dřív, než se projeví.

Víc už toho prozrazovat nebudeme, poslechněte si to přímo od Davida v podcastu. Všechny díly najdete i na Spotify, Apple podcastech a dalších platformách.

Na co jsme se ptali?

00:35   Můžeš popsat, jaká byla tvoje cesta k marketingu?

05:38   Nelákalo tě zaměření na konkrétní směr online marketingu?

07:04  Jak ses dostal k internímu marketingu?

09:03   Teď, když už nepracuješ v agentuře, nechybí ti mít kolem ten tým?

11:31   Neměl jsi chuť se studiem skončit, když už jsi měl praxi?

15:09   Jak ses dostal do Pošty bez hranic?

19:03   Pokud někdo váhá mezi prací v agentuře a inhouse marketingem, co bys mu poradil?

24:21   Jaký jsi jako klient při spolupráci s agenturou?

27:02   Kde se nejčastěji dělají chyby v komunikaci?

31:47   Cítíš na sobě profesní deformaci?

34:51   Pro kterou značku (jakoukoliv) bys rád dělal marketing?

Podcast

Kdo doposlouchá do konce a zatouží slyšet i zbytek našeho rozhovoru, může si pustit druhou část o logistice.

Máte nápad na další téma nebo hosta? Napište nám.

Marie Krčková
Marie Krčková
02. 07. 2020
Maruška vytvářela pro BESTETO články a posty jako Content specialista. Nedávno ale posílila sestavu PPC týmu a svými texty láká k utrácení zákazníky v online světě. Nikdy ji neuvidíte zamračenou a bez jejího psa Morrise. 

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.