Marketingové novinky: Meta podpoří tvůrce Reels, Instagram zahájil testování NFT a TikTok v Česku brzy pokoří hranici 2 miliony uživatelů

Z marketingu u nás a ve světě

Facebook

  • Meta nabídne tvůrcům rozšířené reality více nástrojů pro tvorbu v rámci aplikace Spark AR. Těšit se můžete na interaktivní zvukové nástroje, vylepšené mapování hloubky, prolínání efektů a další. 
  • Facebook odstraní podporu podcastů. Důvodem je, že se odklání od audio možností, které pro něj nepředstavují prioritu. 
  • Facebook se snaží neustále vymýšlet nové způsoby, jak uživatele v aplikaci zaujmout a udržet je v ní. Nejnovější experiment má podobu bublin v záložce Oznámení, které vás upozorní na nové příspěvky sdílené vašimi známými. 
  • Meta ve spolupráci se společností Adobe spouští nový školicí program Express Your Brand. Cílem je pomoci malým firmám vytvářet efektivnější obsah a strategie digitálního marketingu, které přinesou výsledky.
  • Přimět uživatele, aby klikli na vaši reklamu, je jedna věc. Skutečným klíčem ke konverzi je však vstupní stránka. Aby přinesla kýžený efekt, musí být správně nastavena. Nový průvodce od Mety vám poradí, co to znamená a jak z ní díky tomu vytěžit maximum. 
  • Meta chce podpořit tvůrce videí Reels pomocí co nejatraktivnějších nástrojů, díky kterým mohou zpeněžit svůj obsah. Proto nyní upravuje proces plateb v bonusovém programu Reels Play a spouští nové „výzvy“, pomocí kterých můžete dosáhnout ještě vyšších výdělků. 
  • Meta spouští několik nových nástrojů, které potěší především firmy. Díky nim bude jednodušší například zasílat zprávy nebo vytvářet reklamy ve WhatsAppu.
  • Meta vydala aktuální report za 1. kvartál roku 2022. Z něho vyplývá, že se opět zvýšil počet uživatelů Facebooku, a to jak na denní, tak měsíční bázi používání aplikace. 
  • Kulturní kódy podpoří výkon vašich kampaní na Facebooku.
  • Facebook má téměř 3 miliardy uživatelů.
  • Meta se snaží přesvědčit mediální vydavatele a zpravodajské organizace, aby do svých strategií na Facebooku a Instagramu začlenili více krátkých videí. Právě u nich zaznamenává největší nárůst zapojení uživatelů. 
  • Novinka Messengeru, která potěší firmy: budou moci lidem zasílat ‘opakovaná upozornění’.
  • Na Marka Zuckerberga padla žaloba v kauze Cambridge Analytica. Měl umožnit únik dat milionů lidí.

Instagram

  • Instagram testuje nový proces, který by výrazně usnadnil monetizaci Reels. To je skvělá zpráva pro tvůrce, kteří tím získají příjmy, stejně jako pro firmy, které budou moci v krátkých videích inzerovat. 
  • Instagram zkouší nový způsob, jak uživatelům pomoci vytvářet poutavější klipy Reels. Zároveň testuje novou možnost propagace krátkých videí v hlavním kanálu.
  • Reels videa se těší čím dál větší popularitě. Proto se Instagram rozhodl, že prodlouží jejich stopáž na 90 sekund. A nyní je zpřístupňuje více uživatelům. 
  • Dlouho vyvíjené možnosti zobrazení NFT na Instagramu nyní dostávají první verzi. Instagram zahájil testování nových funkcí NFT s vybranými tvůrci. 

Ostatní sociální sítě

  • Elon Musk koupil Twitter za zhruba 44 miliard dolarů (cca bilion korun). Twitter by měl odejít z burzy a měl by být plně v soukromém držení Muska, kterého nebudou rozptylovat očekávání akcionářů. 
  • Twitterová inzerce se může snadno ocitnout vedle příspěvků plných nenávisti a fake news, varují aktivisté. Elon Musk chce navíc od firemních profilů vybírat peníze. 
  • TikTok zlepšuje monetizaci tvůrců pomocí nového programu „Pulse”.
  • TikTok míří v Česku ke dvěma milionům, už není jen pro děti.
  • LinkedIn mění algoritmus feedu. Uvidíte v něm méně politiky a anket. 
  • LinkedIn chystá přidat k reakcím u příspěvků rozesmáté emoji. 
  • TikTok nechá vydělat autory exkluzivních živých přenosů.

Další zajímavosti

  • Evropská komise i parlament se shodly na platnosti zákona, který má občanům EU zajistit bezpečí na internetu a učinit vše, co je nelegální offline, nelegálním také v online prostředí. Jaký dopad to bude mít na technologické giganty, jako jsou Meta nebo Google? 
  • Lafluence umožňuje ověřit předchozí spolupráce influencerů.
  • Apple je neporazitelný. Opět ohlásil rekordní výsledky, varuje však před nedostatkem součástek. 
  • YouTube zkouší nasadit reklamy do své obdoby TikToku. 
  • Unilever upraví marketingové aktivity týkající se potravin a nápojů a nebude je v tradičních médiích ani na sociálních sítích cílit na děti mladší 16 let. 
  • Bezkontaktní platby Google Pay i na iPhonu? EU vyšetřuje, zda Apple Pay nepotlačuje konkurenci.
  • Oblíbený portál Airbnb oznámil zásadní změny platformy, mezi něž především patří nový způsob vyhledávání. Dříve jsme se při dovolených rozhodovali na základě lokace, nyní si na Airbnb můžete selektovat ubytování dle kategorií, jako jsou design, činnost nebo vzdálenost k zajímavým místům. 
  • Microsoft Teams nově umí přepisovat mluvenou češtinu, zvládne v ní i živé titulky. 
  • Legenda od Apple, která změnila způsob, jakým posloucháme hudbu, končí. Nové iPody se už vyrábět nebudou. 
  • Disney+ brzy vtrhne do Česka. Přinese Marvel, Star Wars i filmové klasiky.
  • Aplikace WhatsApp spouští reakce pomocí emotikonů.
  • Už žádné falešné recenze a umělé slevy. Novela zákona o ochraně spotřebitele zabolí nepoctivé e‑shopy.
  • Používáte aplikaci BeReal? Počet stažení aplikace letos vzrostl o 350 %. 
  • McDonald’s odchází nadobro z Ruska.
  • Netflix hledá cestu z krize. Propouští, zavádí reklamy a došlápne si na sdílení hesel. 
  • YouTube zvyšuje komerční potenciál živých vysílání. 
  • Srovnání bannerů: Jaké se nejvíc používají a mají nejvyšší CTR?
  • CZ.NIC odblokoval sedm dezinformačních webů, které zmizely po ruské invazi na Ukrajinu. 

.

Ze života BESTETO

  • O srovnávačích zbožích už slyšel téměř každý. Ne každý však na nich inzeruje. Pokud stále přemýšlíte nad tím, jestli jsou pro vás srovnávače zboží to pravé a zda se vám inzerce na nich vyplatí či nikoliv, připravili jsme si pro vás 5 tipů, které vám pomohou se rozhodnout.
  • Asi každý z nás už o bezpečnosti na internetu něco zaslechl. Jaká je ovšem realita? Není to tak, že používáme všude jedno heslo a přístupové údaje do e‑mailu máme stejné už 10 let? Poslechněte si nový díl podcastu Oranžáda, ve kterém téma kybernetické bezpečnosti probíráme s Ondřejem Šrámkem ze společnosti PwC Česká republika.
  • A je to venku! Už 2. června se bude konat další akce PPC na stojáka! Tentokrát bude přednášet Tomáš Sýkora o tom, jak vypadá expert na PPC reklamu. Více o akci se dozvíte na tomto odkaze.
  • Instagram má ve Stories zase spoustu novinek! V našem článku se dozvíte, jaké to jsou. 
Natálie Timčenková
Natálie Timčenková
30. 05. 2022
Natka pracuje v BESTETO jako obsahový specialista — píše články na blog, stará se o sociální sítě a organizuje akce pro markeťáckou komunitu a veřejnost. 

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.