Marketingové novinky: Facebook testuje newsletterovou platformu Bulletin a Jeff Bezos dobyl vesmír

Z marketingu u nás a ve světě

Facebook

  • Facebook prozatím vyhrál antimonopolní soud. Jeho tržní hodnota díky tomu poprvé překonala jeden bilion dolarů.
  • Facebook oznámil beta test své newsletterové platformy Bulletin.
  • Facebook chce významně posílit viditelnost a využívání Instagram Reels, a proto tato videa integruje přímo do své aplikace. Novinku zařazuje do horního panelu feedu, kde se nyní nacházejí Stories. V něm se nově objeví také Audio Rooms.
  • Facebook začal testovat novou funkcionalitu Threads. Díky ní můžete ke svým příspěvkům přidávat nové posty, které s daným tématem souvisí, tím rozšiřovat kontext a udržovat pozornost publika na delší dobu.
  • Facebook přichází s Creative Guidance Navigator. Inspiruje k lepším reklamám.
  • Facebook spouští ve skupinách několik nových funkcionalit. Těšit se můžete na speciální odznaky pro odborníky, automatické pozvánky pro fanoušky stránek a další.
  • Facebook a Instagram testují novinky ve Stories. Facebook nově zobrazí veřejné komentáře v rámci příběhů, Instagram zase nabídne speciální “uzavřené” Stories s exkluzivním obsahem a také nové tagy.
  • Messenger spouští novou variantu reakcí. Nově budou k dispozici zvukové smajlíky, takzvané soundmojis, které přehrají krátký audio klip. Představují tak nový způsob interaktivních reakcí.

Instagram

  • Instagram umožní každému sdílet odkazy ve Stories. Doteď měly tuto možnost pouze ověřené účty nebo účty s více než 10 tisíci sledujícími.
  • Instragram pracuje na nové technologii vizuálního vyhledávání produktů na platformě. Chce tím rozšířit nákupní možnosti, které jsou tu již dostupné.
  • Instagram přestává být sociální sítí pro sdílení fotek. Facebook jej chce proměnit na video platformu, která se více přiblíží konkurenčnímu TikToku. Ve feedu uživatelů tak začne primárně nabízet doporučená videa.
  • Instagram testuje nové tlačítko “More Like This”, které se objeví, když uživatelé kliknou na reklamy v kanálu příspěvků. Nově se jim zobrazí horizontální feed s doporučenými reklamami, které jsou relevantní s tou, o kterou se zajímali.
  • Instagram plánuje zavést automatické titulky pro video příspěvky ve feedu.
  • Instagram spustil testování funkce „Collab“, která by uživatelům umožnila zveřejňovat společné příspěvky ve feedu i v rámci Reels. Tato funkce může navýšit dosah i engagement a benefitovat z ní mohou i značky.
  • Instagram přichází s další novinkou ve Stories. Nově přidává možnost automatického překladu textů. To je velmi užitečné zejména pro firmy, které chtějí oslovit i zahraniční uživatele, a rozšířit tak své publikum.
  • Instagram ve svých analytických přehledech zdvojnásobuje délku období, za která můžete sledovat metriky. Místo 30 dnů je prodlužuje na 60.
  • Instagram zpřístupnil koncepty Stories všem uživatelům. Novou možnost uložit příběhy a zveřejnit je v čas, v který potřebujete, najdete přímo v aplikaci.

Ostatní sociální sítě

  • Všichni uživatelé TikToku budou mít možnost dát si na čas. Nově se jejich videa budou moci natáhnout až na 3 minuty — tedy trojnásobek dosavadního minutového maxima.
  • Sociální síť TikTok se experimentálně pouští do oblasti, kde by mohla konkurovat LinkedInu. Navíc představila i nový zdroj příjmů pro influencery.
  • Od 3. srpna 2021 přijdou uživatelé Twitteru o možnost vkládat takzvané fleety, tedy multimediálně zaměřené příspěvky, které po 24 hodinách samy zmizí.
  • TikTok uvádí platformu TikTok Resumes. Chce s tímto HR projektem oslovit generaci Z s pracovními nabídkami.
  • 3 miliardy instalací! TikTok se dostal do klubu výjimečných mobilních aplikací. Byl navíc nejstahovanější a nejvýdělečnější neherní aplikací první poloviny roku 2021.

Další zajímavosti

  • Česká pošta i další logistické firmy mají ještě silnější konkurenci. Zásilkovna bude již od července doručovat až domů, nově s vlastními kurýry. Slibuje tím zákazníkům zvýšení kvality, komfortu a rychlosti doručení zásilek.
  • Apple otevřel nový obchod v historickém centru Los Angeles. Umístil ho do filmového paláce ze zlaté éry Hollywoodu.
  • Nafouklé rty, bezchybná pleť, nepřirozeně vyrýsované svaly nebo úzký pas, to vše jde docílit s pomocí různých grafických editorů a filtrů. Influenceři v Norsku budou muset podobné úpravy u svých reklamních fotografií či videí zveřejněných na sociálních sítích přiznávat. Má to jejich sledujícím pomoci s uvědoměním si toho, jak vypadá reálné lidské tělo.
  • Čech vytvořil novou virtuální měnu. Smažete s ní svou uhlíkovou stopu.
  • Poskytovatel videohovorů Zoom kupuje provozovatele cloudových call center Five9 a vyhlíží další růst.
  • Audi vytváří první tiskovou reklamu bez inkoustu.
  • Jeff Bezos dobyl vesmír. Po deseti minutách letu bezpečně přistál.

Ze života BESTETO

  • Nový díl Oranžády je venku. Tentokrát jsme vyzpovídali Tomáše Pajonka z firmy SolverTech, která se zabývá optimalizací rozvozních plánů. Za dobu svého působení získala už spoustu klientů — od Rohlíku, přes Košík.cz až po firmy, které rozváží například stavební materiál.
  • Máme tady další případovku! U klienta Les a zahrada, který nabízí sortiment pro myslivce se nám povedlo zvýšit tržby o 300 %. A to i přesto, že Google s tímto sortimentem v inzerci moc nekámoší. Přečtěte si, jak jsme postupovali.
  • Facebook, Instagram, LinkedIn a Twitter je takový must have každé firmy. Ať už nabízíte fitness doplňky, nábytek nebo jste majitelem restaurace. Víte, jaký obsah se nejvíc hodí na tyto sociální sítě? Sepsali jsme vám souhrn toho, co u nás (ne)funguje.
  • Další článek plný užitečných nástrojů a appek je na světě! Tentokrát se dozvíte, v čem můžete během chvilky vytvořit grafiku nebo si zkontrolovat pravopis v češtině, angličtině a dalších jazycích.
  • Programů na střih videí najdete na internetu nespočet, ale né každý je ideální pro ty, co se střihem teprve začínají. Sepsali jsme výhody a nevýhody nástrojů, které jsou k dispozici zdarma a online.

Natálie Timčenková
Natálie Timčenková
30. 07. 2021
Natka pracuje v BESTETO jako obsahový specialista — píše články na blog, stará se o sociální sítě a organizuje akce pro markeťáckou komunitu a veřejnost. 

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.