Případová studie: S jasným zadáním k 300% růstu tržeb na e-shopu Les a zahrada

Loni v červenci jsme navázali spolupráci s e-shopem Les a zahrada. Jedná se o sortiment pro myslivce, kteří milují les, velké flinty a hračky, které z těchto flint dělají postrach všech divočáků. Sám klient myslivcem je a kromě e-shopu má na starosti celé JZD. Bylo nám proto jasné, že se jedná o časově vytíženého člověka, který nemá čas starat se o reklamu, a tak inzerci předal do našich rukou. Bylo načase nabít naše vlastní zbraně. Jak přesně se nám dařilo mířit?

Zamířit a pal! Kam jsme svým hledím mířili?

Bez jasných cílů by to nešlo. Hlavním cílem byl růst tržeb s ohledem na 10% podíl nákladů na obratu. Zaměřili jsme se na prodej techniky značky Swarowski, Meopta, Pulsar apod. Jedná se o prvotřídní zaměřovací techniku pro zbraně, termovizní zařízení, fotopasti a další super vychytávky, které bohužel žádný ze známých inzertních systémů nemá rád. Tušili jsme, že to nebude snadné, ale jelikož máme výzvy rádi a zadání bylo jasné, pustili jsme se do práce.

Kdo se bojí, nesmí do lesa

Začali jsme s Google Ads a zbožovými porovnávači. Účty pro inzerci v Google Ads založeny nebyly vůbec. Začali jsme s našimi oblíbenými shopping kampaněmi a pro vyhledávací kampaně jsme zvolili pro začátek dynamické kampaně ve vyhledávání. Tím jsme rychle získali data k tomu, co zákazníci vyhledávají a z nich následně vytvořili přesnější vyhledávací kampaně na konkrétní klíčová slova.

Jako další přišla na řadu optimalizace feedu. Po prvotním nahráním do Google Merchant Centra byla většina produktu zamítnuta, případně obsahovala závažné chyby. Proto jsme začali upravovat jednotlivé elementy, abychom odstranili co nejvíce problémů a produkty šly co nejlépe dohledat. Protože sedíme v jedné budově s Mergadem, známe hromadu triků, jak takový feed vyladit během chvilky. Brzy byl feed perfektně připraven. Jako bonus jsme začínali s našim CSS programem Kvinono, díky kterému přišel opravdový zlom a e-shop začal růst.

Postupný nárůst konverzí po optimalizaci feedu a zapnutí CSS Kvinono

S Sklikem o 267 % více úlovků

Ke konci létá nám klient svěřil do rukou správu Skliku, ve kterém už bylo nastavených hned několik vyhledávacích kampaní. Jejich nastavení však bylo značně nestrukturované a odpovídal tomu i jejich výkon. Vzali jsme to tedy od základů a dali klíčovým slovům řád a pořádek. K tomu jsme přidali produktové a remarketingové kampaně. Během tří měsíců jsme tržby z Skliku zvedli o 267,4 %.

Vývoj tržeb v Skliku (srpen–⁠listopad 2020)

Tržby rostly. A jak vypadal prodej zmíněných značek?

Jedním z hlavních bodů zadání byl prodej prémiových puškohledů a termovizí. V podmínkách Google Ads i Skliku je však tato inzerce zakázaná. Ideální řešení neexistuje a inzertní podmínky porušovat nelze, alespoň ne dlouhodobě. A to je právě to. 

Skrýt, či neskrýt

Všechno nasvědčovalo tomu, že v produktových inzercích Google nemáme šanci. V Merchant Centru jsou produkty při nedodržení podmínek ihned zablokované. Ve feedu jsme proto skryli zbraně, nože a další do očí bijící nebezpečné předměty. Příslušenství jsme však ve feedu nechali. Klient má ve feedu tisíce produktů a než to Google přečte, je možné, že mnoho produktů projde. A také prošlo. Po rozjetí produktové inzerce se prodalo hned několik žádaných produktů. Netrvalo však dlouho a produkty bylo potřeba skrýt.

BESTETO vs. Google. Kdo zvítězil?

Zapojili jsme kampaně ve vyhledávání. Ať už to byly kampaně na značky, konkrétní názvy produktů nebo jiný parametr, vždy jsme měli přibližně měsíc, než Google zjistil, o co se snažíme a reklamy zamítnul. Jelikož se ale jedná o produkty za desítky tisíc korun, tak se každý nákup počítá. Tak začalo nekonečné odvolávání, přepisování inzerátů, změna cílových URL, abychom vždy alespoň na chvilku dokázali reklamy zobrazit a získat pár objednávek. Je to trnitá cesta plná překážek, ale funguje. Nicméně to chtělo vymyslet lepší řešení.

Říkali jsme si, proč donekonečna ručně měnit nadpisy reklam, když to může dělat Google sám.  Nastavili jsme DSA kampaně s obecnými popisy a zafungovalo to. Reklamy se zobrazovaly na chtěné dotazy a my i klient jsme mohli být spokojeni. Jak můžete vidět níže, většina tržeb byla právě z vybraných kategorií.

Kategorie produktů dle tržeb

A co výsledky?

Na začátku spolupráce měl klient pod 300 objednávek za měsíc. V peaku sezóny v listopadu měl 1 400 objednávek a po roce spolupráce v nesezónním období má přibližně 500 objednávek. Konverzní poměr jsme meziročně zvýšily o 22 %, v peaku sezóny o 85 %. A to už jsou slušné výsledky, co říkáte?

Celkové tržby e-shopu díky využití různých inzertních kanálů vzrostly za půl roku o 318 %. Největší podíl mělo dle očekávání Google Ads, kde jsme začínali od nuly.

Vývoj celkových tržeb e-shopu (červen - listopad)

Všechny výše zmíněné výsledky jsou velmi zajímavé, ale bez dodržení PNO by byly k ničemu. I to se nám však v průměru dařilo držet kolem stanovených 10 %.

PNO držíme kolem 10 %

Komunikace je základ úspěchu

Těchto výsledků bychom nedosáhli, kdybychom neměli jasné zadání. Klient by nám nedal svou důvěru, kdybychom se s ním pravidelně nesetkávali a neujasňovali si postupně zadání a plány. Díky tomu víme, co je nutné řešit a jaké má klient problémy. Klient naopak ví, že když nám zadá úkoly, tak je splníme a může se tak v klidu věnovat svému byznysu.

Nikdy nemůžeme zaručit 300% nárůst v tržbách, ale pokud i vy hledáte někoho, komu důvěřovat, dejte nám vědět. Rádi vytasíme naše zbraně a zabojujeme za váš byznys.

Za BESTETO

Pavel

Přidat komentář

Sledujte články v RSS