Jak nasadit Google Nákupy

Řekněme si to na rovinu, kdo z vás při nakupování používá Google Nákupy?  Troufnu si tvrdit, že nikdo. Ale přesto je to mocný prostředek pro získání zákazníků. Feed pro Google Nákupy totiž slouží hned několikrát, a to pro nákupy, PLA (product listing ads) a dynamický remarketing. A protože v poslední době zakládáme Merchants centra jak na běžícím páse ;-) , tak k tomu máme jednoduchý checklist, díky kterému zajistíme ty nejdůležitější věci v krátkém čase.

Jak zřídit Google Nákupy

  1. Založte XML feed + nastavte denní stahování / pokud spravujete více e-shopů doporučuji pojmenovávat feedy podle jejich názvů. Usnadníte si práci, když vám přijde hlášení o problémech. Příklad muj-eshop-mergado.
  2. Účet musí být vlastníkem webu  pokud tomu tak již není, nastavite to v Google webmaster tools.
  3. Nárokujte si web (Nastavení  Obecné).
  4. Propojte AdWords (Nastavení  AdWords).
  5. Nastavte kampaň v AdWords.
  6. Vytvořte element g:google_product_category  pokud máte hodně času, můžete vyplňovat kategorie podle Google. Pokud spěcháte, jednoduše vyplňte kategorií z e-shopu.
  7. Skryjte produkty bez obrázku, ceny atd.
  8. Zkontrolujte kvalitu dat.
  9. Zkontrolujte chyby v XML feedu (Zdroje dat).
  10. Zvažte zavedení elementu g:identifier_exists.
  11. Do názvu přidejte koncovou kategorii produktu např. Inglesina Classica - Hluboké kočárky
  12. Skryjte element g:gtin pokud nemáte správné EANy.

Další tipy pro Google Nákupy

Pro rychlé nasazení (případně otestování) Google Nákupů doporučuji využít převodník pana Mergada např. z feedu pro Heureku.

Co dělat, když vám něco nefunguje

Google Nákupy v praxi rády zlobí. My Vám je zase rádi pomůžeme zkrotit. Napište nám.

 

 

Přidat komentář