Jaké jsou možnosti zobrazení produktů ve WooCommerce

Dnešní článek se bude hodit všem, kterým e‑shop funguje na WooCommerce a potřebují vědět, jak nastavit zobrazení produktů ve WooComerce a na co si dát pozor.

Jak vypadá nastavení zobrazení produktů

V základním nastavení se nově vytvořený produkt zobrazuje na stránce obchodu, ve výpisu kategorií a ve výsledcích vyhledávání (všude). Samozřejmě má i svoji jedinečnou URL adresu.

Jak se od sebe liší jednotlivé možnosti nastavení na obrázku:

  • Obchod a vyhledávání (propisuje se do XML feedu)Nastavení viditelnosti produktu

Při vytvoření nového produktu je automaticky nastavená možnost Obchod a vyhledávání. Produkt se zobrazuje v katalogu kategorie a ve výsledcích vyhledávání. Pouze u této možnosti se produkt propisuje do XML feedu (dále jen feedu).

  • Pouze obchod (nepropisuje se do feedu)

Toto nastavení má za následek, že produkt nebude zařazen do výsledku vyhledávání, ale objeví se ve výpisu kategorií a obchodu.

  • Pouze vyhledávání (nepropisuje se do feedu)

Produkt bude zařazen, pouze do výsledku vyhledávání a nebude se vyskytovat ve výpisu kategorií ani v obchodu. Bude stále dostupný přes přímý odkaz (URL adresu).

  • Skrytý (nepropisuje se do feedu)

Produkt bude dostupný pouze přes přímý odkaz (URL adresu), nebude viditelný ve výpisu kategorií ani v obchodu.

Zobrazení zboží v návaznosti na skladové zásoby 

U vyprodaných produktů, které nechcete zobrazovat mezi ostatními produkty, máte dvě možnosti:

  1. Smazání produktu — nejjednodušší, ale zcela nevhodná varianta je smazání produktu, protože vznikne Error 404
  2. Skrytí v nastavení produktu — produkt sice nebude vidět v obchodu, nicméně se odstraní i z produktového feedu.

Na co si dát pozor?

Problém nastává ve chvíli, kdy provozujete e‑shop, který své produkty nahrává a označuje v příspěvcích na Instagramu (pomocí produktového feedu v Business Manageru). Kdybyste u vyprodaných produktů skryli produkty pomocí výše popsaných možností v nastavení viditelnosti (Skrytý, Pouze vyhledávání nebo Pouze obchod), tak se v daných systémech produkty z feedu smažou, což je pro tento případ nežádoucí. Znamenalo by to totiž odstranění označení produktů, které jsou sice vyprodané, ale vy je v příspěvku na Instagramu chcete mít. 

Pokud jsme právě popsali situaci s vaším e‑shopem, bude pro vás vhodnější níže uvedený postup. Potřebujete se dostat do karty Sklad (WooCommerce → Nastavení → Produkty → Sklad), kde najdete “Viditelnost prázdného skladu” a zatrhnete políčko “Skrýt položky v katalogu, které nejsou na skladě”.

Toto nastavení skryje všechny produkty, které nejsou skladem, ale nechá je přístupné přes přímý odkaz. Zároveň je ponechá v produktovém feedu za předpokladu, že máte nastavenou viditelnost na “Obchod a vyhledávání” u daného produktu.

Pokud budete chtít, aby se produkty po vyprodání z feedu smazaly, ale byly stále dostupné pomocí vyhledávání, tak doporučujeme zvolit nastavení “Pouze vyhledávání” .

Jestliže budete chtít vyprodané produkty odstranit i z vyhledávání a feedu, tak zatrhněte možnost produkt označit jako “Skrytý”.

 

Potřebuje váš e‑shop zásah našeho SEO týmu, který se pořádně podívá na nastavení? Napište nám.

13. 05. 2020

Témata:

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.