Zboží.cz, předvánoční pokles nebo růst?

V předvánočním období, kdy bývají tržby většiny e-shopů nejvyšší, jsem si u několika klientů všiml poklesu počtu přístupů a tržeb ze Zboží.cz. Posbíral jsem proto data z Google Analytics 32 e-shopů. O výsledky svého pátrání bych se s vámi rád podělil.

O vybraných e-shopech

Vybrané e-shopy prodávají nejčastěji oblečení, elektroniku, domácí potřeby, stavební materiál, kosmetiku a dětské potřeby. Pro porovnání jsem zvolil listopad a prosinec 2013 se stejnými dvěma měsíci roku 2012. Nejvíce mne zajímaly rozdíly v přístupech, obratu a v počtech objednávek za uvedená období.

Výsledky analýzy

Meziročně se snížil počet návštěv u vybraných e-shopů ze Zboží.cz o 20 %, počet objednávek o 18 % a co je nedůležitější tržby poklesly o 16 %.

zbozi.cz-porovnani-vanoc-2012-2013

Dopad referenčních feedů

Kromě celkových čísel jsem prošel data jednotlivých e-shopů. Našel jsem v nich dvě zajímavé souvislosti:

  • U e-shopů, u kterých se podařilo vytvořit referenční feedy, jsou předvánoční výsledky lepší, než před rokem až o 30 %.
  • E-shopy, kterým se celý rok dařilo a mají slušnou spárovanost (60 – 80 %), zaznamenaly pokles až o 50 %.

Význam Zboží.cz

Zboží.cz i přes pokles v předvánočním období zůstává jedním z největších zdrojů návštěvnosti a tržeb českých e-shopů. Vynikající výsledky má Zboží.cz z pohledu návratnosti investic zejména ve srovnání s většinou PPC kampaní. Pozitivní je i aktuální snaha Zboží.cz o modernizaci a doplňování nových funkcí. Pokud však chcete zvýšit příjmy vašeho e-shopu ze Zboží.cz, budete pro to asi muset něco udělat. ;-)

TIp: s optimalizací inzerce vám rádi pomůžeme. Více informací si přečtěte na stránce Optimalizace pro vyhledávače zboží.

Otázky namísto odpovědí

Podle NetMonitoru se průměrný měsíční počet uživatelů Zboží.cz zvýšil o 13 %. Pro srovnání počet uživatelů Heureky bez satelitů se zvýšil o 24 %. Takže tento článek je spíš zdrojem otázek než odpovědí. Můžete se podělit o výsledky vašich e-shopů? Napadá vás, proč má Zboží.cz více uživatelů, ale e-shopy méně přístupů a nižší tržby? A proč se výsledky zhoršily právě v předvánočním období?

Přidat komentář