Slovenská e-commerce očima Pricemania.sk

„Ako postupuje pri nákupe slovenský spotrebitel“, tak pojmenoval svůj příspěvek na Vyhledávačích zboží CEO Pricemania.sk Michal Král. Prohlédněte si prezentaci a přečtěte si víc!

Stručná historie Pricemanie

Michal Král založil vyhledávač zboží Pricemania.sk před 6 lety. V současné době tým čítá 13 lidí na plné úvazky + 2 částečné úvazky. Kromě Pricemanie se tým stará také o Bazarmania.sk, a nově vzdělává slovenskou e-commerce komunitu v programu Pricemania Academy.

Jak se rozhoduje slovenský spotřebitel

Na příkladu zákaznice Mišky představil Michal TOP hráče Slovenského mediálního trhu - časopisy, rádia, TV stanice i weby. Internetové portály zasadil do kontextu včetně návštěvnosti a jejich tržní síly.

Tržní podíly TOP e-shopů

Podle Michalových slov je prodej zboží na internetu na Slovensku značně koncentrován. Dominují TOP e-shopy Nay.sk, Alza.sk, Mall.sk, Datart.sk či Hey.sk – sourozenec českého Kasa.cz.

Specifika trhu

Pozornost vzbudil Michalův odhad porovnání velikosti české a slovenské e-commerce, kdy českou odhadl na cca 43 mld. Kč za rok 2012, slovenskou pak na cca 8 mld. Kč za rok 2012. Na to později navázal Vlasta Vávrů, který kontroval v tom smyslu, že rozdíl vidí jako menší, ale hlavně na Slovensku je v jeho segmentu výrazně méně konkurentů.

Dále přišla řeč např. na vyšší podíl návštěvnosti z mobilních zařízení na Slovensku než v ČR, časté chyby slovenských e-shopů, pravděpodobný prodej Datartu či výhoda ČR v kratší vzdálenosti při importu zboží ze sousedního Německa.

Diskuse s Heurekou

Při závěrečné panelové diskusi přišla řeč na mnoho zajímavých témat. Slovenska se týkal například fakt, že zde jak Pricemania, tak Heureka.sk i NajNakup.sk, posílají zákazníkům každý vlastní dotazník pro hodnocení kvality e-shopu.

Kam dál

Přečtěte si zápisy z příspěvků HLEDEJCENY.cz a HyperZboží.cz.

Přidat komentář