Jak snížit nákladovost (nejen) na tematických zbožácích pomocí aplikace BFE

Optimalizace nákladovosti na GLAMI, Favi a Bianu je horkým tématem posledních měsíců. 

Všechny tři systémy totiž přináší vysokou návštěvnost, ale zároveň se umí pěkně prodražit, pokud inzerci necháte žít vlastním životem. Často teprve z faktury za inzerci zjišťujete, které produkty a kategorie vám způsobily vysoké náklady.

Zaměřte se na nejnákladnější produkty

Pokud v nějakém systému máte vysoké náklady a tržby tomu neodpovídají, nejčastěji sáhnete ke snížení ceny za proklik. Ovšem u těchto systémů se stává, že není kam snižovat, protože máte jen základní CPC, a přesto je PNO vyšší než potřebujete.

E-shopy a agentury v tomto případě nejčastěji přikročí k vypínání jednotlivých nákladných produktů (buď ve feedu nebo přímo v systémech), nebo rovnou celých kategorií. První z těchto možností je hodně časově náročná a druhá zase nepřesná, protože v rámci kategorie můžete mít 3 neúspěšné produkty, ale 10 dalších je úspěšných.

Nejlepším řešením je nechat všechny kategorie spuštěné a vypnout jen nejnákladnější produkty. S tímto nám v BESTETO poslední dobou pomáhá aplikace Bidding Fox Elements, která umí produkty dynamicky skrývat a odkrývat v závislosti na jejich úspěšnosti za poslední 1 den, 7 dní, nebo 30 dní.

Jak nastavíte strategii vypínání produktů

Příklad: Máte na Favi vypnutou celou kategorii Tenisky, protože historicky oproti ostatním vycházela příliš špatně (nejvyšší PNO). V kategorii je 100 produktů, které se navíc obměňují a není čas pravidelně kontrolovat, který produkt je úspěšný a který ne. Problémových a nákladných však byla jen menšina produktů (10). Co s tím?

Nejdříve spustíte aplikaci Bidding Fox Elements a propojíte ji v Mergadu s Google Analytics - odtud si aplikace bude brát informace o počtu prokliků na konkrétní produkt a také informaci, kolik produkt vydělal. Přímo v aplikaci nastavíte, aby se do feedu generovaly alespoň tyto elementy: Návštěvy (BFE_GA_CLICKS_SUM), Obrat (BFE_GA_SALES_SUM).

Nesmíte také zapomenout na správné nastavení zdroje a média v Mergadu (v oddílu Analytika), podle vašeho nastavení v Google Analytics. Potom následuje nejdůležitější krok z celého návodu - vytvoření podmínky.

Podmínky pro omezení produktů

Zvolíte si například podmínku, která říká: Omez všechny produkty, na které se za posledních 30 dní 20x kliklo a nic nepřinesly (obrat za produkt = 0) a zároveň omez všechny produkty, na které se kliklo více než 75x a nepřinesly tržby větší než 2000 Kč. Počet prokliků a výši tržeb si nastavíte, jak uznáte za vhodné. Můžete pracovat s časovým obdobím 1, 7 nebo 30 dní zpětně.

Velká výhoda tohoto nastavení je, že produkt nebude skrytý trvale, než si někdo vzpomene, že by ho mohl odkrýt. Dostane další šanci, až podmínku přestane splňovat a bude opět vpuštěn do inzerce (např. kdyby byl skrytý jen z důvodu anomálie). Pokud ovšem bude problémový, skryje se znovu.

Podmínka popsaná v tomto případu by vypadala například následovně: ([BFE_GA_CLICKS_SUM_30] > "20" AND [BFE_GA_SALES_SUM_30] < "1") OR ([BFE_GA_CLICKS_SUM_30] > "75" AND [BFE_GA_SALES_SUM_30] < "2000").

Důležité je pohlídat si, že tuto podmínku aplikujete na výstupní hodnoty. Ne na vstupní, jinak nebude fungovat. Dále je potřeba pohlídat si, jestli omezení zabralo a pokud ne, podmínku zpřísníte (např. nastavíte nižší počet prokliků). 

Možností je mnoho. Zkuste využít element jen pro poslední týden ([BFE_GA_CLICKS_SUM_7]), namísto posledních 30 dní, apod. 

Pokud například budete aplikaci využívat pro export Heureky, můžete také zvolit, aby se do aplikace načítaly náklady přímo z Heureky (BFE_H_TOTAL_COST) a zapojit je do podmínek třeba místo počtu prokliků.

Podělte se s námi o další možnosti strategie, které vás napadají, v komentářích pod článkem.

Tuto aplikaci využijete nejen pro tematické zbožové vyhledávače, ale pro všechny systémy, kde potřebujete omezit nákladné produkty.

Nákladovost jsme snížili až o desítky procent

Díky těmto nastavením se podařilo u našich klientů snížit nákladovost až o desítky procent a přitom zvednout, nebo alespoň udržet celkové tržby.

Vývoj inzerce na Favi.cz (spuštěno v květnu).
Vývoj nákladovosti u klienta na Biano.cz (spuštění v květnu).
Vývoj inzerce u klienta na Biano.sk (spuštění v květnu).

Pokud byste chtěli s nastavením pomoci, nebo vám něco z článku nebylo jasné, dejte vědět v komentářích pod článkem nebo se ozvěte na můj e-mail, kde se mnou případně můžete probrat vaši situaci, jestli by byla aplikace vhodná pro vás.

Za BESTETO

Filip

Přidat komentář

Sledujte články v RSS