A/B testování

Určitě už vás někdy napadlo, jestli na vašem webu budou lidé víc klikat na zelená nebo třeba modrá tlačítka. A právě k tomu slouží A/B testování. Zkoušíte, která varianta oslovuje uživatele více. Má různá využití. Zkoušet můžete nejenom odlišné barvy, ale také texty, grafiku a další. 

Postup spočívá v tom, že uživatele rozdělíte na skupiny a každé předkládáte jinou variantu (A nebo B). Na závěr vyhodnotíte, co fungovalo lépe.

A B test, ilustrace

Zajímáte se o A/B testování, obchodní účinnost webu nebo chcete zvýšit konverzní poměr e-shopu? Připravil jsem pro vás seznam zdrojů, ze kterých můžete čerpat.

06. 02. 2014
Logo Visualwebsiteoptimizer.com

Slyšeli jste již několik hypotéz o tom, jak se návštěvníci chovají na webové stránce, kam se dívají, na co klikají a jaké prvky a funkce zvyšují nebo snižují konverzní poměr? Tyto hypotézy můžete vyvrátit nebo potvrdit pomocí A/B testování, heatmap a testů použitelnosti. U nás v Bestetu na tyto testy používáme software Visualwebsiteoptimizer.

14. 10. 2013
Google Tag Manager

Google Tag Manager dokáže ušetřit čas i peníze. Navažme na parádní články Martina Šimka o Google Tag Manageru i jeho nasazení na e-shopy a ukažme si další implementace v českém prostředí.

18. 09. 2013