Proč je SEO důležité a proč dobré agentury neřeší pozice ve vyhledávačích

Na ohlášení vzniku Besteta reagovala Terezka Venerová otázkou, zda není uvádění SEO mezi službami, natož na předním místě, přežitek. Není. Tedy u nás se tak domníváme. SEO patří mezi klíčové části marketingu na internetu. Pojďme si ukázat proč.

Není SEO jako SEO

Pozice na několik TOP slov na Seznamu či Google řešit nebudeme. Cílem e-shopu je dlouhodobě udržitelný prodej, cíli B2B webů je pak, obvykle, dlouhodobě udržitelnému prodeji pomoci. Kvalitní návštěvnost např. internetových stránek pak bývá mezistupněm na cestě k těmto cílům. Kde je ale to SEO? Ukažme si pár příkladů.

SEO a informační architektura internetových stránek

Správná informační architektura internetových stránek je klíčová. Jak pro SEO, tak pro koncového uživatele i tržby prodejce. Představte si, že váš e-shop třídí zboží do kategorií podle materiálu, ze kterého je vyrobeno. A co když uživatel hledá v drtivé většině případů, zboží nejprve podle rozměrů? Např. ložní prádlo hledá dle velikosti své postele? Jak pro něj vytvoříte vstupní stránky? Jak mu nabídnete výběr zboží, které hledá? Takový problém je řešitelný stěží. Jak na internetu, tak při osobním prodeji. S chybnou informační architekturou stránek získáte zákazníka jen náhodou.

Analýza klíčových slov a potřeby zákazníků

Analýza klíčových slov odpovídá na otázku: „…Jak se potenciální zákazníci ptají na mou nabídku?…“. Co tedy znamená, když na stránkách webu používáte jiná slova, než jak hovoří uživatelé? Mluvíte jiným jazykem. Ne na darmo se přitom říká „…Mluvte jazykem zákazníka a on vám bude rozumět…“. Představte si zákazníka, který hledá čerpací stanici s motorovou naftou. Přijede na stanoviště, kde budou mluvit o "SMN 30". Jak se bude cítit? Jistý, že našel co potřebuje a nakoupí dobře? Stěží. Fakt, že SMN 30 je jiný název pro naftu jako argument obchodníků prodejce neobstojí. V praxi pak jde o častý důsledek provozní slepoty prodejců.

Lokální odkazy na lokální služby

Na závěr si, jako příklad, uveďme lokální podnikání. Např. kadeřnictví. Analýza zpětných odkazů zjistila, že se o našem kadeřnictví nemluví na žádné z lokálních internetových stránek. Proč? Existují takové stránky? Proč se na nich nemluví právě o našem kadeřnictví? Proč, když se o nás mluví, nemají uživatelé jednoduchou cestu, jak náš web, kliknutím na hypertextový odkaz, navštívit?

A tak bychom mohli pokračovat dále.

Proč je tedy SEO důležité

Dobře udělané SEO obsahuje soubor metod, jak nalézt problémy v komunikaci podniku a jeho fungování. Fakt, že se projevují v pozicích na stránkách vyhledávačů je druhořadý. A to i přesto, že právě ten obvykle přivádí zájemce na stránky marketingových agentur.

Komentáře

Výborný článok Michal. Obzvlášť predposlednou vetou si trafil klinec po hlavičke.

Přidat komentář