Produktové inzeráty Skliku jsou nahrazovány inzercí Zboží.cz

Sjednocení produktové inzerce na Seznamu v systémech Sklik a Zbozi.cz je poslední měsíc velkým tématem, které řeší většina markeťáků napříč celým internetem. Dle autorů se tyto změny dějí hlavně proto, aby se produktové inzeráty ovládaly přes jednu platformu. V tomto článku najdete několik tipů, které vám pomohou se na tuto změnu připravit, případně získáte odpovědi na některé otázky.

Co se v článku dozvíte?

Jak jsme zmínili v úvodu, produktové inzeráty Skliku budou již brzy kompletně nahrazeny inzercí Zbozi.cz. Na následujícím grafu můžete vidět, jak by se poměr zobrazení PI a ZI měl měnit v čase.

Sklik - změny produktových inzerátů
Sklik — změny produktových inzerátů

1. Propojení Skliku a Zbozi.cz

Propojení Skliku a Zbozi.cz není úplně nutné, pokud ale chcete, aby se vám propisovaly statistiky do Skliku, měli byste tento krok udělat. To samé platí i v případě, že budete chtít produktovou inzerci řešit přes administraci v Skliku.

Jak propojit Sklik a Zbozi.cz najdete v tomto článku.

V případě, že budete chtít řešit produktovou inzerci kompletně v Skliku, tak v administraci Zbozi.cz v záložce KampaněNastavení aukce na jednotlivé položky zatrhněte možnost „přes reklamní systém Sklik“. V Skliku potom uvidíte novou kampaň s logem Z — Zbozi.cz na všechny produkty s nastaveným plošným základním CPC ve výši 5 Kč. S touto kampaní pak můžete dále pracovat.

Kampaň v systému Sklik
Kampaně v Skliku uvidíte s logem Z — Zboží.cz

Pokud propojení Skliku a Zbozi.cz nenastavíte, neuvidíte v Skliku statistiky za Zbozi.cz, nové ZI inzeráty a produktová inzerce se bude dále řídit podle toho, co máte nastavené v administraci Zbozi.cz.

2. Finanční limit kampaní na Zbozi.cz

Aktuálně vám mohou jet současně produktové inzeráty (PI) v Skliku a produktové inzeráty (ZI) na Zbozi.cz. Až dojde k plánovanému vypnutí PI, bude nově produktová inzerce sahat ve větší míře pro kredit do Zbozi.cz a ne do Skliku. To znamená, že náklady na Zbozi.cz narostou. 

Finanční limit navýšíte v administraci Zbozi.cz v záložce Kampaně. Spočítejte si, kolik vás průměrně stála produktová inzerce PI v Skliku, a minimálně o tuto částku limit navyšte.

Finanční limit na Zbozi.cz
Nastavte si na Zbozi.cz finanční limit

3. Co ovlivňuje MAX_CPC a MAX_CPC_SEARCH v produktových inzerátech ZI

MAX_CPC se používá pro Detail produktu – TOP neboli „produktovou upoutávku“. Toto se zatím zobrazuje pouze na mobilních zařízeních na Seznam.cz. MAX_CPC_SEARCH se pak využívá u výpisu a vyhledávání nabídek. Jde hlavně o zobrazení ZI na Seznam.cz, ale také na Obrazky.cz nebo Sbazar.cz

4. Inzeráty ZI už fungují

Ano, ZI vám už fungují. Pravděpodobně fungují paralelně s již dosluhujícími PI. Je jen otázkou času, kdy vám PI přestanou fungovat úplně — odhaduje se, že to bude na konci srpna nebo začátkem září 2022.

5. Porovnání výkonu Zbozi.cz a produktových inzerátů ZI

Kredit se bere z jednoho „rozpočtu“ a souhrnné statistiky v administraci Zbozi.cz jsou syntézou obou těchto zdrojů. Pro další data musíte sáhnout hlouběji, a to v administraci Zbozi.cz do záložky ProvozovnaStatistiky provozovny → Podrobné statistiky → Statistiky zdroje a zařízení.

Porovnání výkonu Zbozi.cz a produktových inzerátů ZI

V této záložce zvolíte typ, období a stáhnete si CSV soubor, ve které zatím najdete počet konverzí z jednotlivých zdrojů a zařízení a počet prokliků. Není to mnoho, ale časem do souboru přibydou kolonky, které budou přesněji ukazovat i výkon jednotlivých zdrojů a zařízení. Podle toho pak můžete dále pracovat s výší CPC.

7. Jak řídit inzerci, když jedna hodnota v elementu MAX_CPC_SEARCH se zároveň používá pro oba zmíněné zdroje

Toto je velice dobrá otázka. Pokud máte bidding nastavený přes feed a vše necháte jako doposud, stejná výše CPC z elementu MAX_CPC_SEARCH bude použitá i pro inzeráty ZI. Že nebude výkon naprosto totožný u obou zdrojů, je asi jasné. Osobně doporučujeme vyhodnocovat zdroje zvlášť (zdroje i zařízení) a následně přidávat nebo ubírat procentuálně v multiplikátoru, který je k dispozici v administraci Zbozi.cz. 

V záložce KampaněNastavení aukce → Úprava max. CPC si můžete jednotlivě zdroje a zařízení procentuálně posílit nebo naopak.

Nastavení aukce
Zdroje a zařízení můžete procentuálně posílit nebo naopak

Problém ale může nastat, když budete mít spuštěný biddovací automat. Nastavíte si procentuální rozdíl pro ZI, ale pak se vám stejně bude výše tohoto CPC měnit dle toho, jak bude biddovací automat upravovat CPC pro Zbozi.cz. To se může dít a rychlé řešení na to nemáme. Aktuálně tuto situaci řeší mnoho agentur i samotní tvůrci biddovacích nástrojů. Pokud vás více zajímá, co který biddovací element dělá a chcete se dozvědět o možnostech nastavení, nenechte si ujít článek od Seznamu.

8. Kdo bude nově spravovat Zbozi.cz a ZI inzeráty

Možná i vy řešíte, kdo se nově bude starat o spojenou inzerci. U nás to doposud fungovalo tak, že jeden člověk měl na starost srovnávače zboží a druhý produktovou inzerci. Za nás nejvíce dává smysl, aby se o to nyní staral jeden člověk, případně jedna agentura. 

My jsme se v BESTETO rozhodli řešit situaci tak, že pokud se nastavení CPC doposud řešilo přes feed, nezapínáme nastavení přes administrační rozhraní Skliku, ale pokračujeme jako doposud akorát s tím rozdílem, že nově specialistům na zbožové srovnávače přibyde starost o výkon produktové inzerce ZI. To je samozřejmě ideální v případech, kdy má e‑shop strukturovaná nastavení CPC už ve feedu na jednotlivé položky nebo využívá biddovací automat. Pokud měl e‑shop nastavený bidding v administraci, může se mu naopak hodit nové strukturování inzerce v Skliku, které administrace Zbozi.cz neumožňuje. Případ od případu je tedy na vás, komu inzerci svěříte.

9. Doporučení UTM parametrů

Pokud to ještě neděláte, zkuste začít používat UTM parametry v URL adresách. Existuje možnost, že se vám výsledky z produktových inzerátu ZI v Google Analytics přičítají k výsledkům z Skliku. ZI jsou přitom placené z kreditu pro Zbozi.cz. Při vyhodnoćování výsledků Zbozi.cz je dobré si ověřit, jestli se vám toto neděje. Pak by inzerce na Zbozi.cz vypadala dražší než třeba ve skutečnosti může být.

Vzhledem k tomu, že se jedná o poměrně čerstvé téma, může se stát, že data a informace v článku se budou v průběhu měnit a nebudou tedy aktuální. Článek budeme průběžně aktualizovat.

Není vám něco jasné? Chcete k produktové inzerci na něco zeptat? Napište Filipovi na e‑mail filip.vasicek@besteto.cz

Filip Vašíček
Filip Vašíček
10. 08. 2022
Filip je specialista na vyhledávače zboží a SEO. Ve volném čase se věnuje taiči, hraní na kytaru a poslechu hudby.

Komentáře (6)

Michal Flídr9. 9. 2022, 12:30
Zdravím, jak řešíte optimalizaci ZI? Po sloučení PI a Zboží.cz do Zboží nákupů, vidím zvýšení PNO. Návštěvnost ZI je docela vysoká (určitě převyšuje PI). Vím, že ZI si mohu upravit modifikátorem CPC ze Zboží.cz, ale ve Statistikách podle zdroje/​zařízení z adminu Zboží nejsou vidět tržby (nedopočítám si PNO). Takže si tržby beru z GA — ale to není úplně ono. Nemáte nějaký lepší postup nebo nápad? Díky.
Filip Vašíček12. 9. 2022, 3:46
Ahoj Michale, jestli máš nasazené UTM parametry s dynamickými proměnnými (bod 9), můžeš vidět v GA rozpad zdroje na inzerci ve Zboží a ZI inzeráty (Kampaně) To už ti pak poskytne lepší vodítko k výkonu obou typů kampaní. Měj se fajn, Filip
Odpovědět
Filip V.22. 8. 2022, 9:19
Ahoj Liduš, potvrzuje to vlastně to, co jsem psal nakonci článku v posledním odstavci. Data a informace jsme měli od Seznamu k nějakému dni a vůbec nepochypuji, že za pár dní, může být informací neaktuálních více :D Díky za upozornění, aktualizuji informaci o MAX_CPC co nejdříve 👌 Za Besteto Filip
Odpovědět
Lída Svitálková17. 8. 2022, 2:25
Jen upřesním, že podle mých informací ze Seznamu, není úplně pravda tvrzení, že “MAX_CPC neovlivňuje vůbec nic.” Mělo by ovlivňovat speciální pozici, která se zobrazuje pouze na mobilních zařízeních a vypadá to podobně jako karta Zboží, ale není to karta Zboží :) Lze to ovlivnit podobně jak je psané k MAX_CPC_SEARCH v adminu v části úprav CPC, spodní tabulka pod nadpisem Vyhledávání na Seznam.cz, řádek Detail produktu — TOP
Odpovědět
Petra Mikulášková15. 8. 2022, 10:39
To nastavení UTM parametrů v URL adrese produktu přestane být funkční v momentě, kdy si nastavení CPC řídí v administraci Skliku. V ten moment se též v GA začne vše objevovat tak, jak je nastaveno v tagování v Skliku — tj. přenechání biddingu na úrovni Skliku přináší do analytiky problémy s vyhodnocováním dat pro Zboží.cz. Prostě lahůdka :-)
David Velechovský, Seznam.cz22. 8. 2022, 5:48
Petro, inzerentům nabízíme obě varianty — 1) možnost sledovat oba zdroje dohromady, což může dávat smysl, pokud inzerci spravuje jeden člověk, je placeno z jedné Peněženky, obojí se zobrazuje ve vyhledávání na Seznam.cz atd. 2) Možnost mít tagování nadále oddělené a to i když se rozhodnete bidovat na Zboží.cz prostřednictvím rozhraní Skliku. Jak na to, se dočtete v nápovědě: https://napoveda.sklik.cz/mereni-uspesnosti/sledovaci-url/tagovani-url-pro-seznam-nakupy/
Odpovědět

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.