Případová studie: 4x vyšší návštěvnost e-shopu z Heureky díky opravě názvů produktů

Na to, aby se výrazně zlepšily výsledky inzerce e-shopu, někdy stačí malý zásah. Jeden takový vám teď ukážeme.

Oslovil nás klient, který chtěl zlepšit inzerci svého e-shopu na slovenské Heurece. Když jsme se podívali do administrace Heureky, zjistili jsme, že jeden z největších problémů byl stav zařazení produktů do katalogu Heureky, tzv. „spárovanost“ (viz obr. 1). Z tabulky je na první pohled jasné, že klient měl zařazených pouze 61 produktů, dalších 32 čekalo na posouzení a více než 1 400 nebylo zařazených vůbec.

Co znamená, když jsou produkty zařazené

Pokud máte své produkty zařazené do katalogu Heureky, tak se pro nich v jednotlivých kategoriích vytvoří produktové karty, anebo se váš e-shop přidá (spáruje) k už existující produktové kartě a tím pádem i k ostatním e-shopům, které ho prodávají.

V našem případě měl klient v nabídce produkty, které prodával jen jeho e-shop, a tak zařazením do katalogu vznikly produktové karty, kde byl jediným prodejcem. Takovéto produktové karty se ve vysoko konkurenčních kategoriích (kde hodně prodejců nabízí jeden velmi populární produkt) často nedostanou na přední příčky ve výpise produktů. Pokud ale uživatel použije filtrování podle parametrů a konkrétní produkt je splní, tak se můžou zobrazovat na prvních pozicích. E-shop tak může využít, že je jejich jediným prodejcem. O tom, proč používat parametry, jsme psali v článku Jak předběhnout konkurenci? Používejte parametry na Heurece.

Obrázek 1: Počáteční stav zařazení produktů

Jak jsme postupovali

Zjistili jsme, že překážkou pro správné zařazení produktů bylo to, že v XML feedu chyběl výrobce přímo v názvu produktu. Je to jeden z povinných údajů, které Heureka vyžaduje. Ačkoliv náš klient měl výrobce uvedeného v elementu MANUFACTURER, bylo potřeba ho doplnit i do názvů.

Protože e-shop používal Mergado, jednoduše jsme přidali pravidlo, aby se hodnota z MANUFACTURER převedla i do tagů (PRODUCTNAME a PRODUCT). Tím jsme doplnili výrobce do názvu. Tato úprava umožnila správné zařazení produktů do katalogu Heureky, vznikly produktové karty a produkty se začaly zobrazovat. Výsledky této optimalizace jsou na obrázku č.2.

Dalším krokem optimalizace bylo doplnění požadovaných parametrů produktů do XML feedu také s Mergadem.

Obrázek 2: Finální stav zařazení produktů po optimalizaci

Výsledek

Obrázek 3: Tabulka ukazuje údaje e-shopu za rok 2017 a 2018 v období leden - březen.

V tabulce (viz obr. 3) jde vidět, že naším zásahem se návštěvnost čtyřnásobně zvedla. Stejně tak narostl zisk e-shopu, který se oproti roku 2017 zvýšil dvojnásobně. 

Čísla v tabulce ukazují momentální stav, e-shop ale bude ze zařazení produktů do katalogu Heureky těžit i do budoucna

Pokud byste i vy potřebovali pomoct se zařazením produktů nebo optimalizací inzerce na Heurece, ozvěte se nám.

Přidat komentář