Využijte firemní Instagram jako internetovou výlohu pro váš e‑shop

Vytvoření kampaně není jedinou možností, jak prodávat svoje produkty na Instagramu. Můžete využít různé funkce, které se firmám nabízí. Jednou z nich je označování produktů v příspěvcích a příbězích. Ukažte všem svoje zboží a nabídněte zákazníkům pohodlnější a rychlejší nákup.

Kdo může zažádat o nakupování na Instagramu

Označovat produkty mohou jen majitelé firemních profilů, kteří splňují tyto podmínky:

Účty tvůrců mají tagování produktů spuštěné pouze v US pro pár vybraných profilů. To se ale může brzy změnit.

Jaké jsou výhody prodejních příspěvků 

Dostaňte zákazníky na váš e‑shop

Uživatel Instagramu nemá mnoho možností prokliku na váš web. Označené produkty v příspěvku lze rozkliknout a v detailu se ukáže tlačítko Zobrazit na webu, které dostane uživatele na stránku produktu ve vašem e‑shopu. Jediná další cesta na váš web je přes link v BIU.

Nicméně Instagram nerad pouští lidi ven z aplikace. Proto v loňském roce přišel s funkcí pokladny (IG Checkout). Hlavní rozdíl bude v tom, že zákazník nebude po zobrazení produktu nucený odejít na web, ale vloží si zboží do košíku, zaplatí a dokončí nákup přímo v Instagramu. Testování probíhá u velkých obchodů, jako jsou například Zara, H&M a podobně. Pro Česko zatím dostupná není.

Označte několik produktů v jednom příspěvku

Na jedné fotce může být označených až 5 produktů, proto se nebojte sestavovat různé kolekce a tvořit flatlay fotky. U carouselu (fotky za sebou) můžete označit celkově max. 20 výrobků. U Stories je to trochu jinak — k jednomu příběhu můžete přidat 1 samolepku produktu.

Buďte vidět na více místech v aplikaci

Kromě příspěvků nebo Stories mají produkty na vašem profilu i svoji speciální složku v uložených příspěvcích, takže se nemíchají mezi ostatní uložené. V záložce Prozkoumat (lupa) je Obchod také odděleně a hned na druhém místě. Navíc tady kromě uložených a již zobrazených produktů uvidíte také další zboží a to i od značek, které nesledujete. Obchod na firemním profilu najdete na úvodní stránce, přístup ke katalogu je opravdu rychlý.

Příspěvek poznáte na první pohled

U příspěvků, kde autor označil produkty, uvidíte v rohu ikonu košíku.

Máte 2 možnosti, jak si produkty zobrazit:

Klepnutím do příspěvku 

Zobrazí se vám všechny produkty označené v příspěvku. Vidíte jejich popisek a cenu. Když si šipkou rozbalíte produkt, přejdete do dalšího okna s detaily o produktu. 

Co se skrývá v detailu produktu:

  • Nahoře je galerie obsahující fotky zboží z katalogu a další příspěvky, na kterých je výrobek označený.
  • Hned pod obrázky uvidíte název, cenu zboží a jméno firemního profilu. Vedle nich jsou ikony pro sdílení (do Stories, nebo ostatním uživatelům) a uložení (do Seznamu přání, který je ideální třeba pro ukládání inspirace na vánoční dárky ;)).
  • Pod galerií je tlačítko Zobrazit na webu, pomocí kterého se návštěvník dostane do e‑shopu, kde dokončí nákup.
  • Následují další informace, jako např. popis produktu, proklik do sekce Obchod v profilu, Doporučeno společně (další označené zboží v příspěvku), Víc z tohohle obchodu (další zboží seřazené od nejnovějšího přidaného produktu z katalogu) a jako poslední opět proklik do sekce Obchod.
  • Uživatel má možnost produkt nahlásit, pokud obrázky neodpovídají zboží, jedná se o podvod, není to skutečná věc na prodej atd. Tato volba se skrývá v detailu produktu v pravém horním rohu pod ikonou s třemi tečkami. 

Klepnutí na ikonu košíku u příspěvku

Po kliknutí vám vyjede spodní lišta, na které uvidíte všechny produkty označené na fotce a Víc od… (produkty z katalogu seřazené od nejnovějšího přidaného zboží). Opět si můžete kliknout na produkt a dostanete se na nové okno s detailem produktu, které jsme popsali výše.

Jak nastavit označování produktů

  1. Pro nastavení nákupů na Instagramu se neobejdete bez firemního účtu. Přepnutí z osobního na firemní profil je otázka pár (přesně šesti) ťuknutí. 
  2. Dalším krokem je připojení účtu na Instagramu k vaší stránce v Business Manageru. Postup najdete v nápovědě.
  3. Trošku náročnější disciplínou je vytvoření katalogu produktů. V ideálním případě vaše e‑shopové řešení bude podporovat propojení a produkty jednoduše naimportujete. Více se dozvíte v nápovědě.
  4. Přípravy máte za sebou, můžete v aplikaci Instagram zažádat o schválení účtu pro Nákupy. Tuto možnost najdete pod Nastavením v záložce Firma pod Nakupováním. Schválení může trvat několik dní, ale už se nám stalo i to, že jsme čekali celý měsíc. Stav si můžete v Nákupech průběžně kontrolovat.
  5. Vytvořte svůj první příspěvek s označenými produkty. 

Co se chystá?

Na sociálních sítích se pořád něco děje. Facebook nedávno představil Facebook Shop a Instagram Shop. Využít by ho mohli především malí prodejci, kterým se třeba nevyplatí zakládat e‑shop. Jsme zvědaví, jaké změny s sebou nová funkce přinese a jestli se rychle uchytí mezi uživateli.

Pokud s trendy na sociálních sítích nestíháte držet tempo, rádi vám pomůžeme a vezmeme si váš Instagram na starost. 

Marie Krčková
Marie Krčková
03. 06. 2020
Maruška vytvářela pro BESTETO články a posty jako Content specialista. Nedávno ale posílila sestavu PPC týmu a svými texty láká k utrácení zákazníky v online světě. Nikdy ji neuvidíte zamračenou a bez jejího psa Morrise. 

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.