Využijte firemní Instagram jako internetovou výlohu pro váš e-shop

Vytvoření kampaně není jedinou možností, jak prodávat svoje produkty na Instagramu. Můžete využít různé funkce, které se firmám nabízí. Jednou z nich je označování produktů v příspěvcích a příbězích. Ukažte všem svoje zboží a nabídněte zákazníkům pohodlnější a rychlejší nákup.

Kdo může zažádat o nakupování na Instagramu

Označovat produkty mohou jen majitelé firemních profilů, kteří splňují tyto podmínky:

Účty tvůrců mají tagování produktů spuštěné pouze v US pro pár vybraných profilů. To se ale může brzy změnit.

Jaké jsou výhody prodejních příspěvků 

Dostaňte zákazníky na váš e-shop

Uživatel Instagramu nemá mnoho možností prokliku na váš web. Označené produkty v příspěvku lze rozkliknout a v detailu se ukáže tlačítko Zobrazit na webu, které dostane uživatele na stránku produktu ve vašem e-shopu. Jediná další cesta na váš web je přes link v BIU.

Nicméně Instagram nerad pouští lidi ven z aplikace. Proto v loňském roce přišel s funkcí pokladny (IG Checkout). Hlavní rozdíl bude v tom, že zákazník nebude po zobrazení produktu nucený odejít na web, ale vloží si zboží do košíku, zaplatí a dokončí nákup přímo v Instagramu. Testování probíhá u velkých obchodů, jako jsou například Zara, H&M a podobně. Pro Česko zatím dostupná není.

Označte několik produktů v jednom příspěvku

Na jedné fotce může být označených až 5 produktů, proto se nebojte sestavovat různé kolekce a tvořit flatlay fotky. U carouselu (fotky za sebou) můžete označit celkově max. 20 výrobků. U Stories je to trochu jinak - k jednomu příběhu můžete přidat 1 samolepku produktu.

Buďte vidět na více místech v aplikaci

Kromě příspěvků nebo Stories mají produkty na vašem profilu i svoji speciální složku v uložených příspěvcích, takže se nemíchají mezi ostatní uložené. V záložce Prozkoumat (lupa) je Obchod také odděleně a hned na druhém místě. Navíc tady kromě uložených a již zobrazených produktů uvidíte také další zboží a to i od značek, které nesledujete. Obchod na firemním profilu najdete na úvodní stránce, přístup ke katalogu je opravdu rychlý.

Příspěvek poznáte na první pohled

U příspěvků, kde autor označil produkty, uvidíte v rohu ikonu košíku.

bozan tag produkty

Máte 2 možnosti, jak si produkty zobrazit:

Klepnutím do příspěvku 

Zobrazí se vám všechny produkty označené v příspěvku. Vidíte jejich popisek a cenu. Když si šipkou rozbalíte produkt, přejdete do dalšího okna s detaily o produktu. 

Co se skrývá v detailu produktu:

  • Nahoře je galerie obsahující fotky zboží z katalogu a další příspěvky, na kterých je výrobek označený.
  • Hned pod obrázky uvidíte název, cenu zboží a jméno firemního profilu. Vedle nich jsou ikony pro sdílení (do Stories, nebo ostatním uživatelům) a uložení (do Seznamu přání, který je ideální třeba pro ukládání inspirace na vánoční dárky ;)).
  • Pod galerií je tlačítko Zobrazit na webu, pomocí kterého se návštěvník dostane do e-shopu, kde dokončí nákup.
  • Následují další informace, jako např. popis produktu, proklik do sekce Obchod v profilu, Doporučeno společně (další označené zboží v příspěvku), Víc z tohohle obchodu (další zboží seřazené od nejnovějšího přidaného produktu z katalogu) a jako poslední opět proklik do sekce Obchod.
  • Uživatel má možnost produkt nahlásit, pokud obrázky neodpovídají zboží, jedná se o podvod, není to skutečná věc na prodej atd. Tato volba se skrývá v detailu produktu v pravém horním rohu pod ikonou s třemi tečkami. 

Klepnutí na ikonu košíku u příspěvku

Po kliknutí vám vyjede spodní lišta, na které uvidíte všechny produkty označené na fotce a Víc od… (produkty z katalogu seřazené od nejnovějšího přidaného zboží). Opět si můžete kliknout na produkt a dostanete se na nové okno s detailem produktu, které jsme popsali výše.

Jak nastavit označování produktů

  1. Pro nastavení nákupů na Instagramu se neobejdete bez firemního účtu. Přepnutí z osobního na firemní profil je otázka pár (přesně šesti) ťuknutí. 
  2. Dalším krokem je připojení účtu na Instagramu k vaší stránce v Business Manageru. Postup najdete v nápovědě.
  3. Trošku náročnější disciplínou je vytvoření katalogu produktů. V ideálním případě vaše e-shopové řešení bude podporovat propojení a produkty jednoduše naimportujete. Více se dozvíte v nápovědě.
  4. Přípravy máte za sebou, můžete v aplikaci Instagram zažádat o schválení účtu pro Nákupy. Tuto možnost najdete pod Nastavením v záložce Firma pod Nakupováním. Schválení může trvat několik dní, ale už se nám stalo i to, že jsme čekali celý měsíc. Stav si můžete v Nákupech průběžně kontrolovat.
  5. Vytvořte svůj první příspěvek s označenými produkty. 

Co se chystá?

Na sociálních sítích se pořád něco děje. Facebook nedávno představil Facebook Shop a Instagram Shop. Využít by ho mohli především malí prodejci, kterým se třeba nevyplatí zakládat e-shop. Jsme zvědaví, jaké změny s sebou nová funkce přinese a jestli se rychle uchytí mezi uživateli.

Pokud s trendy na sociálních sítích nestíháte držet tempo, rádi vám pomůžeme a vezmeme si váš Instagram na starost. 

Za BESTETO

Maruška

Přidat komentář

Sledujte články v RSS