Vytvoření kampaně není jedinou možností, jak prodávat svoje produkty na Instagramu. Můžete využít různé funkce, které se firmám nabízí. Jednou z nich je označování produktů v příspěvcích a příbězích. Ukažte všem svoje zboží a nabídněte zákazníkům pohodlnější a rychlejší nákup.
Kdo může zažádat o nakupování na Instagramu
Označovat produkty mohou jen majitelé firemních profilů, kteří splňují tyto podmínky:
- prodávají fyzické zboží,
- splňují obchodní zásady,
- má propojenou firemní Facebook stránku s Instagramem.
Účty tvůrců mají tagování produktů spuštěné pouze v US pro pár vybraných profilů. To se ale může brzy změnit.
Jaké jsou výhody prodejních příspěvků
Dostaňte zákazníky na váš e-shop
Uživatel Instagramu nemá mnoho možností prokliku na váš web. Označené produkty v příspěvku lze rozkliknout a v detailu se ukáže tlačítko Zobrazit na webu, které dostane uživatele na stránku produktu ve vašem e-shopu. Jediná další cesta na váš web je přes link v BIU.
Nicméně Instagram nerad pouští lidi ven z aplikace. Proto v loňském roce přišel s funkcí pokladny (IG Checkout). Hlavní rozdíl bude v tom, že zákazník nebude po zobrazení produktu nucený odejít na web, ale vloží si zboží do košíku, zaplatí a dokončí nákup přímo v Instagramu. Testování probíhá u velkých obchodů, jako jsou například Zara, H&M a podobně. Pro Česko zatím dostupná není.
Označte několik produktů v jednom příspěvku
Na jedné fotce může být označených až 5 produktů, proto se nebojte sestavovat různé kolekce a tvořit flatlay fotky. U carouselu (fotky za sebou) můžete označit celkově max. 20 výrobků. U Stories je to trochu jinak - k jednomu příběhu můžete přidat 1 samolepku produktu.
Buďte vidět na více místech v aplikaci
Kromě příspěvků nebo Stories mají produkty na vašem profilu i svoji speciální složku v uložených příspěvcích, takže se nemíchají mezi ostatní uložené. V záložce Prozkoumat (lupa) je Obchod také odděleně a hned na druhém místě. Navíc tady kromě uložených a již zobrazených produktů uvidíte také další zboží a to i od značek, které nesledujete. Obchod na firemním profilu najdete na úvodní stránce, přístup ke katalogu je opravdu rychlý.
Příspěvek poznáte na první pohled
U příspěvků, kde autor označil produkty, uvidíte v rohu ikonu košíku.
Máte 2 možnosti, jak si produkty zobrazit:
Klepnutím do příspěvku
Zobrazí se vám všechny produkty označené v příspěvku. Vidíte jejich popisek a cenu. Když si šipkou rozbalíte produkt, přejdete do dalšího okna s detaily o produktu.
Co se skrývá v detailu produktu:
- Nahoře je galerie obsahující fotky zboží z katalogu a další příspěvky, na kterých je výrobek označený.
- Hned pod obrázky uvidíte název, cenu zboží a jméno firemního profilu. Vedle nich jsou ikony pro sdílení (do Stories, nebo ostatním uživatelům) a uložení (do Seznamu přání, který je ideální třeba pro ukládání inspirace na vánoční dárky ;)).
- Pod galerií je tlačítko Zobrazit na webu, pomocí kterého se návštěvník dostane do e-shopu, kde dokončí nákup.
- Následují další informace, jako např. popis produktu, proklik do sekce Obchod v profilu, Doporučeno společně (další označené zboží v příspěvku), Víc z tohohle obchodu (další zboží seřazené od nejnovějšího přidaného produktu z katalogu) a jako poslední opět proklik do sekce Obchod.
- Uživatel má možnost produkt nahlásit, pokud obrázky neodpovídají zboží, jedná se o podvod, není to skutečná věc na prodej atd. Tato volba se skrývá v detailu produktu v pravém horním rohu pod ikonou s třemi tečkami.
Klepnutí na ikonu košíku u příspěvku
Po kliknutí vám vyjede spodní lišta, na které uvidíte všechny produkty označené na fotce a Víc od… (produkty z katalogu seřazené od nejnovějšího přidaného zboží). Opět si můžete kliknout na produkt a dostanete se na nové okno s detailem produktu, které jsme popsali výše.
Jak nastavit označování produktů
- Pro nastavení nákupů na Instagramu se neobejdete bez firemního účtu. Přepnutí z osobního na firemní profil je otázka pár (přesně šesti) ťuknutí.
- Dalším krokem je připojení účtu na Instagramu k vaší stránce v Business Manageru. Postup najdete v nápovědě.
- Trošku náročnější disciplínou je vytvoření katalogu produktů. V ideálním případě vaše e-shopové řešení bude podporovat propojení a produkty jednoduše naimportujete. Více se dozvíte v nápovědě.
- Přípravy máte za sebou, můžete v aplikaci Instagram zažádat o schválení účtu pro Nákupy. Tuto možnost najdete pod Nastavením v záložce Firma pod Nakupováním. Schválení může trvat několik dní, ale už se nám stalo i to, že jsme čekali celý měsíc. Stav si můžete v Nákupech průběžně kontrolovat.
- Vytvořte svůj první příspěvek s označenými produkty.
Co se chystá?
Na sociálních sítích se pořád něco děje. Facebook nedávno představil Facebook Shop a Instagram Shop. Využít by ho mohli především malí prodejci, kterým se třeba nevyplatí zakládat e-shop. Jsme zvědaví, jaké změny s sebou nová funkce přinese a jestli se rychle uchytí mezi uživateli.
Pokud s trendy na sociálních sítích nestíháte držet tempo, rádi vám pomůžeme a vezmeme si váš Instagram na starost.
Za BESTETO
Maruška
Přidat komentář