Jak by neměl vypadat, proč je důležitý a jak by měl být dlouhý meta description

Dnes máme v plánu zaměřit se na meta description. Už jste se o něm něco mohli dozvědět v článku Jaká klíčová slova použít a kam je na vašem webu umístit. Spolu se na něj podíváme více dopodrobna. 

Co je to vlastně meta description? Meta description ( = krátký úryvek textu) je popis stránky, který se zobrazuje ve výsledku vyhledávání (Obr. 1). Pomáhá hledajícímu uživateli se rozhodnout který web/e-shop navštívit.

Obr. 1: Meta description ve výsledcích vyhledávání

Nachází se v HTML kódu stránky v sekci head a vypadá nějak takto: 

<head>

<meta name= “description” content = “Získejte výkonový marketing pro svůj e-shop za rozumnou cenu. Jsme vám k dispozici na kontaktech….” />

<head/>

Proč je meta description důležitý?

1. Zvyšuje míru prokliku a návštěvy z organického vyhledávání

Představte si, že hledáte například zimní boty a do vyhledávače tuto frázi napíšete. Vyhledávače vám nabídnou výsledky vyhledávání (SERP), které jsou řazeny podle relevance k vyhledávacímu dotazu (Obr. 2).

Zkuste se zamyslet, na který odkaz byste klikli a proč. 

Obr. 2: Ukázky meta description ve výsledcích vyhledávání

Pokud je popis relevantní a pro daného uživatele zajímavý, s největší pravděpodobností na odkaz klikne.

2. Zvyšuje návštěvy ze sociálních sítích

Google a Seznam nejsou jedinou platformou, která zobrazuje meta description. Pokud například publikujete obsah na sociální sítích jako je Facebook, Twitter apod., doporučujeme si na web přidat Open Graph a Twitter Cards.

Open Graph a Twitter Card jsou obdobou meta značek pro jednotlivé sociální sítě, které pomáhají načtení informací jako jsou název stránky, popis, obrázky apod.

Pokud nemáte tento soubor HTML značek z nějakého důvodu na webu, je možnost použít jako dočasné řešení právě meta description.

Do budoucna máme v plánu sepsat pro vás článek, kde vám všechno vysvětlíme, takže si hlídejte BESTETO blog. 

Délka meta description

Můžeme se řídit obecnou poučkou, že ideální délka by měla zůstat v rozsahu 70 znaků až 155 znaků (430 - 920 px). 

Google a Bing ve většině případů tolerují i delší meta description, nicméně bychom se na to moc nespoléhali.

Je to ze dvou důvodů:

  • Pokud by byl text příliš krátký, mohlo by dojít k tomu, že se vyhledávače rozhodnou text nahradit za delší popis.
  • Naopak pokud by byl text příliš dlouhý, vyhledávače by text zkrátily.

Kromě délky jsou důležité další faktory, na které bychom neměli zapomenout:

  • Informace o obsahu: meta description by měl popisovat co je obsahem dané stránky a co uživatel po prokliku najde.
  • Klíčová slova: když se v meta description nachází vyhledávací dotaz, který uživatel hledal, tak se ve výsledcích vyhledávání ztuční a může zvýšit míru prokliku na váš web.
  • Relevantnost: pokud se uživatel proklikne jen díky zavádějícímu meta description, může se následně zvýšit míra odchodů (bounce rate), což může vést ke zhoršení pozic ve výsledcích vyhledávání.
  • Originalita: jestliže budeme mít stejný popis jako konkurence, ničím nevynikneme.
  • Výzva k akci: může zvýšit míru prokliku (CTR). 
  • Konkurenční výhody: např. doprava zdarma, dárek k nákupu, rychlé dodání nebo skladovost vám může zvýšit míru prokliku (CTR).

Jak by meta description vypadat neměl

Vyhledávačem vytvořený text

Na Obr. 3 si můžeme všimnout, že text je psaný strojově, postrádá originalitu a informativní hodnotu taky nemá.

Obr. 3: Vyhledávačem vytvořený text

Jak takový text vzniká? Je to z toho důvodu, že na webu chybí popis kategorie, ze kterého vyhledávače vybírají text do meta description. V tomto případě vyhledávače použijí text z produktů, které jsou obsažené na stránce.

Příliš dlouhý popis

Na Obr. 4 můžeme vidět, že popis má oproti příkladu textu vytvořeného vyhledávači (Obr. 3) informativní charakter.

Obr. 4: Příliš dlouhý meta description

I v tomto případě vyhledávače vybraly text z webu, nicméně tentokrát popis obsahoval text o kategorii. Jedna z nevýhod je, že text je příliš dlouhý. Může se stát, že důležité informace se k potenciálnímu návštěvníkovi nedostanou, protože jsou třeba v půlce popisu.

Jak by měl meta description vypadat

Na Obr. 5 můžeme vidět, že meta popis obsahuje klíčové slovo. Celkový text je relevantní, má informativní charakter, je originální a obsahuje výzvu k akci. Celková délka a čitelnost je v pořádku.

Obr. 5: Deichmann má meta description správně vytvořený

Kde najdu meta description?

Na platformách typu Shoptet a Eshop-rychle najdete meta description docela snadno.

U e-shopového nebo webového řešení na míru bude s největší pravděpodobností meta description v nastavení systému (pokud se jedná o globální nastavení).

Nějaké dotazy...?

Co vy a meta description? Pracujete s ním správně? Byl pro vás tento článek užitečný, nebo vám v něm naopak něco chybělo? Napište nám do komentářů.

Pokud máte pocit, že máte lepší věci na práci, rádi vám s meta description pomůžeme. Napište nám nebo zavolejte.

Za BESTETO

Tom

Přidat komentář

Sledujte články v RSS