Jak by neměl vypadat, proč je důležitý a jak by měl být dlouhý meta description

Dnes máme v plánu zaměřit se na meta description. Už jste se o něm něco mohli dozvědět v článku Jaká klíčová slova použít a kam je na vašem webu umístit. Spolu se na něj podíváme více dopodrobna. 

Co je to vlastně meta description? Meta description ( = krátký úryvek textu) je popis stránky, který se zobrazuje ve výsledku vyhledávání (Obr. 1). Pomáhá hledajícímu uživateli se rozhodnout který web/​e‑shop navštívit.

Obr. 1: Meta description ve výsledcích vyhledávání

Nachází se v HTML kódu stránky v sekci head a vypadá nějak takto: 

<head>

<meta name= “description” content = “Získejte výkonový marketing pro svůj e‑shop za rozumnou cenu. Jsme vám k dispozici na kontaktech….” />

<head/​>

Proč je meta description důležitý?

1. Zvyšuje míru prokliku a návštěvy z organického vyhledávání

Představte si, že hledáte například zimní boty a do vyhledávače tuto frázi napíšete. Vyhledávače vám nabídnou výsledky vyhledávání (SERP), které jsou řazeny podle relevance k vyhledávacímu dotazu (Obr. 2).

Zkuste se zamyslet, na který odkaz byste klikli a proč. 

Obr. 2: Ukázky meta description ve výsledcích vyhledávání

Pokud je popis relevantní a pro daného uživatele zajímavý, s největší pravděpodobností na odkaz klikne.

2. Zvyšuje návštěvy ze sociálních sítích

Google a Seznam nejsou jedinou platformou, která zobrazuje meta description. Pokud například publikujete obsah na sociální sítích jako je Facebook, Twitter apod., doporučujeme si na web přidat Open GraphTwitter Cards.

Open GraphTwitter Card jsou obdobou meta značek pro jednotlivé sociální sítě, které pomáhají načtení informací jako jsou název stránky, popis, obrázky apod.

Pokud nemáte tento soubor HTML značek z nějakého důvodu na webu, je možnost použít jako dočasné řešení právě meta description.

Do budoucna máme v plánu sepsat pro vás článek, kde vám všechno vysvětlíme, takže si hlídejte BESTETO blog. 

Délka meta description

Můžeme se řídit obecnou poučkou, že ideální délka by měla zůstat v rozsahu 70 znaků až 155 znaků (430 — 920 px). 

Google a Bing ve většině případů tolerují i delší meta description, nicméně bychom se na to moc nespoléhali.

Je to ze dvou důvodů:

  • Pokud by byl text příliš krátký, mohlo by dojít k tomu, že se vyhledávače rozhodnou text nahradit za delší popis.
  • Naopak pokud by byl text příliš dlouhý, vyhledávače by text zkrátily.

Kromě délky jsou důležité další faktory, na které bychom neměli zapomenout:

  • Informace o obsahu: meta description by měl popisovat co je obsahem dané stránky a co uživatel po prokliku najde.
  • Klíčová slova: když se v meta description nachází vyhledávací dotaz, který uživatel hledal, tak se ve výsledcích vyhledávání ztuční a může zvýšit míru prokliku na váš web.
  • Relevantnost: pokud se uživatel proklikne jen díky zavádějícímu meta description, může se následně zvýšit míra odchodů (bounce rate), což může vést ke zhoršení pozic ve výsledcích vyhledávání.
  • Originalita: jestliže budeme mít stejný popis jako konkurence, ničím nevynikneme.
  • Výzva k akci: může zvýšit míru prokliku (CTR). 
  • Konkurenční výhody: např. doprava zdarma, dárek k nákupu, rychlé dodání nebo skladovost vám může zvýšit míru prokliku (CTR).

Jak by meta description vypadat neměl

Vyhledávačem vytvořený text

Na Obr. 3 si můžeme všimnout, že text je psaný strojově, postrádá originalitu a informativní hodnotu taky nemá.

Obr. 3: Vyhledávačem vytvořený text

Jak takový text vzniká? Je to z toho důvodu, že na webu chybí popis kategorie, ze kterého vyhledávače vybírají text do meta description. V tomto případě vyhledávače použijí text z produktů, které jsou obsažené na stránce.

Příliš dlouhý popis

Na Obr. 4 můžeme vidět, že popis má oproti příkladu textu vytvořeného vyhledávači (Obr. 3) informativní charakter.

Obr. 4: Příliš dlouhý meta description

I v tomto případě vyhledávače vybraly text z webu, nicméně tentokrát popis obsahoval text o kategorii. Jedna z nevýhod je, že text je příliš dlouhý. Může se stát, že důležité informace se k potenciálnímu návštěvníkovi nedostanou, protože jsou třeba v půlce popisu.

Jak by měl meta description vypadat

Na Obr. 5 můžeme vidět, že meta popis obsahuje klíčové slovo. Celkový text je relevantní, má informativní charakter, je originální a obsahuje výzvu k akci. Celková délkačitelnost je v pořádku.

Obr. 5: Deichmann má meta description správně vytvořený

Kde najdu meta description?

Na platformách typu ShoptetEshop-rychle najdete meta description docela snadno.

U e‑shopového nebo webového řešení na míru bude s největší pravděpodobností meta description v nastavení systému (pokud se jedná o globální nastavení).

Nějaké dotazy…?

Co vy a meta description? Pracujete s ním správně? Byl pro vás tento článek užitečný, nebo vám v něm naopak něco chybělo? Napište nám do komentářů.

Pokud máte pocit, že máte lepší věci na práci, rádi vám s meta description pomůžeme. Napište nám nebo zavolejte.

06. 11. 2019

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.