Martinovy objednávkové fígle 4: podívejte se košíku na zoubek

Udělejte si pořádek ve vašem e-shopovém košíku. A to tak, aby u vás zákazníci nakupovali zase o něco raději.

Inspirujte se tipy od našeho marketingového konzultanta Martina Čtvrtníčka.

1) Košík si pamatuje zákazníka

Docela běžná situace: návštěvník si vybírá zboží, přidá ho do košíku, možná vyplní část objednávkových údajů. Nákup však nedokončí a zavře prohlížeč.

Zboží mu i přesto leží v hlavě a říká si, že by tu novou televizi vážně chtěl. Vrátí se na e-shop, kde ji přidal do košíku, ale ten je najednou prázdný. Možná se bez zboží nakonec obejde a nenakoupí.  Přitom stačilo, aby si košík zapamatoval už jednou vyplněné údaje.

2) Rychlá podpora

Zákazníkovi není během nákupu něco jasné. Nebo se chce ujistit, že vybrané zboží je opravdu to, které potřebuje. Jaké je pro něj nejjednodušší řešení? Obrátit se na podporu e-shopu. Právě z tohoto důvodu je dobré mít na webu online chat. Pokud není napříč celým e-shopem, nastavte ho aspoň v košíku. 

3) Dostupnost je všude

Návštěvník potřebuje, abyste ho neustále ujišťovali, že zboží je opravdu dostupné. Tuto informaci je nutné mít nejenom v košíku, ale také v detailu a kategorii produktů.

4) Jednoduchá změna množství

Pokud u vás lidé často nakupují více kusů stejného zboží, je dobré, aby šlo množství lehce změnit. Dobře funguje tlačítko plus a mínus, nebo šipka nahoru a dolů (více a méně). Vymazávat obsah políčka a ručně vypisovat počet kusů je pro návštěvníka nepříjemná práce navíc.

5) Odstranění zboží z košíku

Odstranit zboží z košíku by mělo jít jednoduše. Použít můžete buď text „odstranit“ nebo symbol křížku.

Na některých e-shopech najdete funkci „odstranit všechno zboží z košíku“. To má ale většinou nepříznivý vliv na tržby.

6) Aby to bylo vidět

Během nákupu je nejdůležitější, aby si zákazník:

  • vybral zboží,
  • vyplnil údaje,
  • dokončil objednávku.

Tyto kroky se dějí přes různé prvky na stránce. Jdou dobře vidět po načtení stránky? Nebo jsou někde schované? Musí se návštěvník nejdřív probrat nedůležitým obsahem, než se dostane k tomu podstatnému?

Odpovězte si tyto otázky pro různé zařízení a displeje. Problém často nastává u průchodu košíkem na mobilech, kdy si zákazníci nemůžou libovolně přejít mezi jednotlivými kroky košíku.

Příklad:

Na obrázku 1 je jasně vidět tlačítko, které umožňuje zákazníkovi překliknout mezi jednotlivými kroky v košíku. Obrázek 2 takové tlačítko nemá, zákazník scrolluje až úplně dolů. Lze sice kliknout přímo na ikonky samotné (1. košík, 2. doručení a platba...), ale to návštěvníka nemusí napadnout. Jasné tlačítko s výzvou „další krok“, které nepřehlédne, je proto jistější. Navíc u některých e-shopů nejsou takové ikony vůbec proklikávací.

Obrázek 1                                                                           Obrázek 2

                                             

Důležité je, aby zákazníci při nákupu viděli seznam kroků, které je při průchodu košíkem čekají. Někdy se stane, že zabírají moc místa (viz obrázek 2). Nakupující nevidí důležité údaje (například tlačítko „další krok“). Co prvky této navigace neumisťovat pod sebe, ale vedle sebe (viz obrázek 1)?

7) Jasná konečná cena objednávky

Netrapte návštěvníky zdlouhavým hledáním cen dopravy, aby si mohli zjistit konečnou cenu objednávky. Nakupující nezajímá cena zboží samotného, ale celková cena včetně dalších výdajů spojených s objednávkou. Čím jednodušší jsou všechny náklady na pochopení, tím lépe.

Cena za dopravu se nejčastěji uvádí v:

  • kategoriích produktů,
  • detailu produktu,
  • nákupním košíku,
  • na samostatné stránce o dopravě a platbě (odkaz na tuto stránku by měl být dobře viditelný z patičky či menu),
  • v hlavičce (například upozornění na dopravu zdarma).

Další informace, které by měly být jednoduše dostupné:

  • reklamační podmínky, 
  • obchodní podmínky,
  • ochrana soukromí.

Líbil se vám Martinův článek? Mrkněte se na předchozí díly:

Chcete mít přehled o tom, co je v Bestetu nového? Řekněte si o náš newsletter, rádi vám ho pošleme.

Přidat komentář