Martinovy objednávkové fígle 1: dělejte průvodce nákupem, zákazníka nerozptylujte

Někdy zákazníka sami odvádíte od nákupu. Jindy neměříte, co byste měřit měli. Tak či tak, v obou případech se připravujete o peníze. 

Co s tím? Odpověď najdete v našem říjnovém mini seriálu „Martinovy objednávkové fígle“. Náš marketingový konzultant Martin Čtvrtníček si každý týden připraví několik tipů, které můžou vaše objednávkové skóre vylepšit.

1. Potvrzení o přidání do košíku

Jakmile návštěvník klikne na tlačítko pro přidání do košíku, měl by získat potvrzení, že se zboží do košíku opravdu přidalo. 

Nejčastěji se tak děje skrze:

  • Pop – up okno.
  • Vyjíždějící lištu, nebo jiný typ upozornění, které po chvilce zmizí.
  • Samostatnou stránku, kam je po kliknutí na tlačítko „do košíku“ návštěvník přesměrován.
  • Bublinu u ikony košíku.

Tyto prvky se hodí hlavně tehdy, pokud u vás návštěvníci nakupují nejčastěji jednu, nebo malé množství různých položek.

2. Proveďte návštěvníka nákupem

Návštěvníkovi byste měli nákup co nejvíc usnadnit. Má proto smysl, aby tlačítka pro přidání do košíku byla nejvýraznější na stránce.

Pamatujte na to, že:

  • Vstup do košíku by měl být na webu jasně viditelný a lehce rozpoznatelný.
  • Pokud používáte po přidání do košíku pop-up nebo samostatnou stránku, tlačítko pro další krok objednávky by mělo být výraznější než jiné prvky na stránce (například „pokračovat ve vybírání zboží“). Stejně tak by tlačítko dalšího kroku mělo být výše na webu, nebo ve směru objednávky, nejčastěji vpravo.

3. Nejasný postup košíkem

Nakupující přidá zboží do košíku. Začne vyplňovat formulář, postupuje na další objednávkové stránky, ale nikde není informace, kolik toho ještě zbývá vyplnit. Blíží se k cíli, nebo ne?

Dejte zákazníkovi vědět o průchodu košíkem, ať ví, kolik kroků má ještě před sebou.

4. Rušivé prvky odvádějící od hlavního cíle

U většiny e-shopů je hlavním cílem ve vztahu k návštěvníkům dokončená objednávka. Někdy se ovšem stává, že je spousta věcí rozptyluje

Například bannery, které jsou příliš výrazné, lákají k přihlášení newsletteru nebo upozorňují na slevovou akci. 

Jakmile se podobný rušivý prvek dostane do blízkosti tlačítka pro další krok objednávkového procesu, je vymalováno. Uživatel netuší, co má dělat. Kliká po bannerech a je zmatený, proč je najednou na úplně jiné stránce, kam ho přivedl proklik banneru.

Vždycky proto přemýšlejte nad tím, jestli zákazníka v nákupu podporujete, nebo rušíte.

Chcete mít přehled o tom, co je v Bestetu nového? Řekněte si o náš newsletter, rádi vám ho pošleme.

Přidat komentář