Marketingové novinky: Instagram omezuje své nákupní funkce a TikTok už není jen pro mladé

Marketingové novinky u nás a ve světě

Facebook

  • Meta spustila nový model umělé inteligence, který je schopný automaticky skenovat stovky tisíc citací webových stránek najednou. Díky tomu dokáže ověřit, zda skutečně podporují tvrzení, která sdílíte na své stránce.
  • Tvůrci budou moci používat ve svých videoklipech širší škálu hudby. Meta chce zároveň nabídnout další zdroj příjmů hudebníkům. Proto spustila nový program, který umožní přidávat do videí licencovanou hudbu, přičemž držitelé hudebních práv si budou brát procenta z následně generovaných příjmů z reklamy. 
  • Facebook na své přihlašovací stránce dlouho všechny ubezpečoval, že vždy zůstane zdarma. Do budoucna chce ale některé funkce zpoplatnit.
  • Meta umožnila na Facebooku a Instagramu sdílet NFT.
  • Téměř 10 miliard korun. Taková pokuta hrozí Meta za porušování GDPR při nakládání s daty nezletilých na Instagramu.
  • Meta zavedla komunitní chaty ve Facebook Messengeru. 
  • Meta se začala více zaměřovat na tvůrce – konkrétně na to, aby jim poskytla co nejlepší možnosti, jak budovat publikum na Facebooku. A právě pro ně zavádí řadu nových prvků. Těšit se můžete na nová oznámení o podpoře kolegů tvůrců, nové šablony, které pomáhají rozpoznat nejlepší fanoušky, exkluzivní příspěvky pro odběratele a další.
  • Meta zavádí nový typ reklam, který značkám umožní spolupracovat s místními retailovými partnery, kteří prodávají jejich produkty. Takzvané Collaborative Ads pomohou maximalizovat přímou odezvu na reklamy na Facebooku a Instagramu.
  • Nové API umožní sdílet Facebook Reels přes aplikace třetích stran.
  • Meta spouští nový formát reklam pro služby na doručování jídla.

Instagram

  • Instagram začne testovat novou funkcionalitu, která vám umožní přesdílet jakýkoliv příspěvek. Ten se pak objeví vašim sledujícím ve feedu. 
  • Sociální sítě začínají šetřit. Zbavují se funkcí, které přímo nesouvisejí s jejich hlavním byznys modelem. Vidět je to teď na Instagramu, podobným směrem jde i Snapchat. 
  • Poslední fáze plánu integrace zpráv se posunula zase o krok blíže. Některým uživatelům se nyní na Instagramu zobrazuje vyskakovací okno s upozorněním, že mohou zapnout šifrování ve svých chatech IG Direct.
  • Instagram plánuje výrazněji omezit své nákupní funkce. Těžiště svého úsilí v oblasti e‑commerce přesouvá na prvky, které přímo podporují reklamu.
  • Meta v Česku spustí na Instagramu nové bezpečnostní funkce pro rodiče a teenagery. Reels uživatelům připomenou, že je čas dát si pauzu. 

Ostatní sociální sítě

  • TikTok už dávno není jen pro náctileté.
  • Nemluví, velké peníze mu generují gesta. Khaby Lame za video na TikToku inkasuje i přes 18 milionů. 

Další zajímavosti

  • McDonald’s prodává ve Španělsku hamburger, který neexistuje.
  • Online marketplace Kauflandu přijde od roku 2023 do Česka i na Slovensko. Prodejcům nabídne také snadný přístup na německý trh.
  • Netflix zvažuje prodávat asi čtyři minuty reklam v hodině. 
  • Netflix otevřel ve Varšavě centrálu pro střední a východní Evropu. 
  • Dm drogerie spouští nový formát živého nakupování.
  • WhatsApp umožňuje prvním uživatelům nakupovat přímo z chatu. Potenciál retailu si aplikace patřící společnosti Meta testuje v Indii.
  • Kampaň Googlu má zvýšit odolnost lidí vůči dezinformacím. Funguje jako očkování. 
  • Dámejídlo má nový inzertní prostor v aplikaci i na webu. 
  • Nemůžeš? Tak přidej! Google připomíná 100 let od narození manželů Zátopkových.
  • YouTube upřesnil, jak chce monetizovat svou kopii TikToku.
  • McDonald’s otevírá svou nejekologičtější restauraci v ČR. 
  • Alespoň jednou nakoupila nějaký produkt nebo službu na základě doporučení influencerů na sociálních sítích polovina internetové tuzemské populace. 

.

Ze života marketingové agentury BESTETO

  • Cílová skupina je určitý okruh lidí, které se snažíte oslovit a zaměřit na ně svou propagaci a vizuální podobu značky či produktu. Tuto skupinu si můžete definovat na základě socio-demografických parametrů. V našem článku se dozvíte, jak správně takovou skupinu definovat a na co si dát pozor. 
  • Máte e‑shop a zajímá vás, kdo jsou vaši konkurenti a jak komunikují na sociálních sítích? Pak pro vás máme par tipů, jak na to přijít!
  • Říkáte si, že na Firmy.cz téměř nikdo nechodí a že nemá cenu věnovat této službě svůj čas? Zkusíme vám ukázat, že opak může být pravdou. Věděli jste například, že kromě bezplatné verze existují i placené tarify? V článku se dočtete nejen to, jaké to jsou a v čem jsou jejich hlavní rozdíly, ale i jaké typy kampaní můžete využít a jak vyhodnotit jejich přínos pro vaši společnost. 
  • Performance Max, responzivní nebo DSA kampaň? Ke každému cíli se hodí jiná kombinace typů reklamy. Připravili jsme menší přehled reklamních kampaní, které můžete využít pro Google a Sklik.
  • PPC inzerce na B2B trhu je téma, o kterém se moc nemluví. Od klasické inzerce se malinko liší, ovšem ne o tolik, jak si spousta firem myslí. Hostem našeho podcastu je tentokrát Tomáš Sýkora ze společnosti Safetica. Dozvíte se, jak kampaně v B2B fungují, jakou mají úspěšnost a jak je vyhodnotit. Pokud vás tento díl Oranžády zajímá, nenechte si ho ujít.
  • Hurá, hurá! Máme za sebou další offline akci, kterou jsme si nemohli nechat ujít. Ve čtvrtek 22. září 2022 jsme se zúčastnili PPC Restartu v Praze, celodenní konference o placené internetové reklamě v roce 2022. Už z programu bylo jasné, že tato akce bude nabitá informacemi. Za realizací konference stála agentura Taste, která to dle nás zvládla na jedničku. Co nás na akci zaujalo se dozvíte v našem článku.
Natálie Timčenková
Natálie Timčenková
03. 10. 2022
Natka pracuje v BESTETO jako obsahový specialista — píše články na blog, stará se o sociální sítě a organizuje akce pro markeťáckou komunitu a veřejnost. 

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.