Facebook odstraní funkci rozpoznávání obličeje a Instagram plánuje předplatné

Z marketingu u nás a ve světě

Facebook

  • Facebook pokračuje ve vývoji nástrojů pro e‑commerce a tentokrát přidává nové možnosti dopravy na Marketplace. Tím rozšiřuje nabídku položek, které si lidé mohou pořídit, a podněcuje větší aktivitu v oblasti prodejů i nákupů na platformě.
  • Z Facebooku se stává Meta. Bude se soustředit na tvorbu virtuálního vesmíru, který má v mnohém nahradit realitu. 
  • Facebook připravuje několik nových nástrojů, které firmám usnadní navázat spojení se zákazníky a podpoří jejich propagaci na sociální síti. Chystá například novinky pro hovory, rezervace schůzek přístupné všem a řadu dalších. 
  • Facebook spustil nové certifikované kurzy. Takže pokud si chcete zvýšit kvalifikaci nebo udržet náskok před konkurencí, můžete se přihlásit do dvou nových kurzů, které Facebook právě nabízí. První se zaměřuje na pokročilou marketingovou analýzu a druhý na tvorbu a vývoj rozšířené reality. Právě po těchto oblastech je a do budoucna bude stále větší poptávka.
  • Facebook představil nejnovější řadu řešení, která mají kompenzovat ztráty dat a umožnit optimalizaci výkonu reklamy pomocí lepšího odhadu a dalších nástrojů. Změny jsou spíše technického rázu a většina z nich je zaměřena na inzerenty s většími výdaji.
  • Facebook, respektive jeho mateřská firma Meta, se nadále snaží zlepšovat svůj obrázek na veřejnosti a přispívá k tomu i novým oznámením. Na největší sociální síti světa totiž zmizí funkce, která na fotkách umožňovala rozpoznávat obličeje lidí. Data, která za dobu své existence posbírala o více než miliardě lidí, budou smazána.
  • Facebook obchází poplatky určené Applu.
  • Ubude možností, jak na Facebooku či Instagramu cílit reklamu podle údajně citlivých kritérií typu etnicita nebo politické přesvědčení.
  • Facebook rozšiřuje působnost svého e‑commerce nástroje. Tentokrát se na obchody mohou těšit správci a členové Facebook skupin. Přibyde sem totiž řada možností pro nakupování i objevování produktů.
  • Facebook podniká další kroky, aby se přizpůsobil předpisům o ochraně osobních údajů. Nově odstraní další tisíce podrobných kategorií cílení reklam, které se týkají potenciálně problematických a citlivých témat. 
  • Facebook zavádí více způsobů, jak lidé mohou ovlivnit, co se v News Feedu zobrazuje. Kromě toho umožní značkám vybrat si témata, vedle kterých nechtějí, aby se jejich příspěvky zobrazovaly. 

Instagram

  • Instagram testuje nové možnosti pro partnerství tvůrců a značek. Nově ukáže nabídky spolupráce prostřednictvím zpráv, nabídne novou digitální výlohu a zavede reklamy značkového obsahu do Reels.
  • Instagram přidává do přehledů nové metriky a údaje, které vám poskytnou více informací o výkonnosti vašeho obsahu. Dozvíte se například konkrétněji, kdo se zajímá o váš obsah nebo jaký je celkový dosah vašich příspěvků. Analytické novinky chystá sociální síť i pro partnerství tvůrců a značek.
  • Hurá, hurá! OdkazyInstagram Stories jsou dostupné už pro všechny. 
  • Instagram přidává do videoklipů Reels další audio nástroje. Nyní tu přibyde funkcionalita, která pomocí umělého hlasu přečte jakýchkoliv text. Mezi novinkami je i možnost měnit hlas.
  • Instagram testuje nový způsob, jak můžete spolupracovat na příspěvcích ve feedu a videoklipech Reels. Kromě toho přidává nové funkcionality zaměřené na hudbu a rozšířenou realitu, které mají podpořit zapojení uživatelů.
  • Instagram spustil v příbězích novou nálepku Vlastní, která vám umožní vyzvat ostatní, aby na vaše Stories zareagovali svým vlastním obsahem. Cílem je podpořit zapojení uživatelů. 
  • Instagram chystá systém předplatného. Za exkluzivní obsah budete platit až stovku měsíčně. 
  • Reklamní výnosy Instragramu mají být letos poprvé na americkém trhu vyšší než v případě sesterské sítě Facebook, uvádí eMarketer. Instragram z pohledu reklamních investic také roste rychleji než Facebook. 
  • Kolik hashtagů je na Instagramu tak akorát pro největší engagement a dosah? 
  • Instagram spouští delší Stories a mazání příspěvků v carouselu.

Ostatní sociální sítě

  • TikTok je nejrychleji rostoucí mobilní aplikací všech dob a předpovídaný rozlet bude velmi pravděpodobně pokračovat i příští rok. Dle odhadů společnosti AppAnnie by mohl navýšit počet uživatelů na 1,5 miliardy. 

Další zajímavosti

  • Google for Creators radí tvůrcům, jak na strategii digitálního obsahu.
  • Apple už není nejhodnotnější firma světa. Předběhl ji Microsoft, kterého tolik netrápí nedostatek čipů.
  • Mall Group koupilo za 23 miliard polské Allegro.
  • Netflix zpřístupnil předplatitelům z celého světa prvních pět mobilních her. Zatím si je mohou stahovat uživatelé s operačním systémem Android. 
  • Český McDonald’s začal na sociálních sítích využívat gify. Počet jejich zhlédnutí přesáhl hranici miliardy.
  • Google oznámil konec rozšířených textových reklam.
  • Google neuspěl s odvoláním proti pokutě EU za monopol, má platit miliardy. Kvituje to i česká Heureka, která se s ním soudí.
  • Kus technologické historie ve dřevě. Za více než 12 milionů korun se prodal jeden z prvních počítačů Applu. 
  • Přesnější mapa světa, umělý tuňák i nový typ těstovin. Magazín Time vybral 100 nejlepších inovací letošního roku.
  • Google podepsal s francouzskou tiskovou agenturou Agence France-Presse (AFP) pětiletou smlouvu na dodávání obsahu.
  • Netflix nabídne nový pohled na sledovanost svých pořadů v jednotlivých zemích.
  • Rohlík Tomáše Čupra vyjede s novým jménem Sezamo do dalších tří evropských zemí.
  • Apple uživatelům oficiálně umožní opravovat si iPhony doma. Poskytne jim i součástky či návody. 
  • Spotify chce být domovem i pro audioknihy. Kupuje firmu, co je vytváří, a nabídne u sebe stovky tisíc titulů.
  • Oblíbená značka přírodní kosmetiky Lush opouští sociální média. Nechce zákazníky vodit do míst, které jim škodí. 
  • Špehování je konec. Apple žaluje izraelskou firmu, jejíž spyware měl sledovat novináře i světové lídry. 
  • Daňový ráj poblíž vulkánu. Salvador postaví město, které bude poháněno bitcoiny.
  • Spotify už nebude alba standardně přehrávat v náhodném pořadí. Poděkovat za to můžeme zpěvačce Adele. 
  • Národ kyberchondrů. Češi si diagnózy googlí, rizika by měla snížit umělá inteligence.

.

Ze života marketingové agentury BESTETO

  • Vánoce se už pomalu, ale jistě blíží. A proto je potřeba se na toto období pořádně připravit a nenechat nic náhodě. Protože jak jistě víte, vánoční sezona je taková velká zkouška pro všechny e‑shopaře. Připravili jsme si pro vás menší seznam toho, na co si dát pozor. 
  • Když už se blíží ty Vánoce, mohla by vám přijít vhod 20% sleva za inzerci v Google Nákupech díky CSS programu Kvinono. S tímto programem získáte jednoduše nižší ceny za proklik, předběhnete konkurenci a budete mít vyšší šanci získat více konverzí. A to zní fajn, co myslíte? 
  • Pokud se na sociálních sítích pohybujete už nějaký ten pátek, tak jste se určitě setkali s pojmem bio neboli životopis. Sepsali jsme pro vás 6 tipů, díky kterým získáte pozornost publika.
  • Protože se stále rozrůstáme, podnikli jsme týmové focení. Musíme říct, že fotky se fakt povedly. Mrknout se na ně můžete v O nás.
BESTETO tým
BESTETO tým
  • Zajímá vás, jak vytěžit ze srovnávačů zboží maximum? Patrick, který se denně stará klientům o srovnávače zboží, sepsal 5 tipů, díky kterým to zvládnete levou zadní.
30. 11. 2021

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.