Marketingové novinky: Facebook přináší inzerentům důležitou aktualizaci, Instagram zavádí nový typ reklamy a LinkedIn končí v Číně

Z marketingu u nás a ve světě

Facebook

  • Facebook od minulého roku umožňuje organické testování video příspěvků v Creator Studiu. Nyní zavádí aktualizaci, která dosavadní možnosti rozšiřuje.
  • Zatím je nabízel pouze Instagram, nyní přichází na řadu Facebook. Krátká videa Reels si nově budete moci užít také přímo na Facebooku. V souvislosti s nimi spouští sociální síť ještě novinky pro skupiny či bonusový program pro tvůrce.
  • Facebook testuje další způsoby, jak přidat více kontextu do placené propagace firem na sociální síti. Tentokrát se zaměřuje na doplňkové informace pod obrázkem reklamy, které se zobrazí při horizontálním scrollování. 
  • Facebook se pustil do testování dvou nových funkcionalit. První z nich se týká nové formy ocenění na podporu zapojení ve skupinách. Druhá uživatelům umožní efektivněji sdílet příspěvky do facebookových skupin, kde jsou členem.
  • Z nedávno uniklých dokumentů společnosti Facebook vyplynulo mimo jiné i zjištění, že používání Facebooku mladými lidmi prudce klesá. Přestal být Facebook cool platformou?
  • Facebook přináší inzerentům další důležitou aktualizaci. Pro účely reklamy začíná počítat uživatele, kteří nepropojili své Facebook a Instagram účty v Centru účtů, jako samostatné entity.
  • Facebook se snaží rozšířit používání reklam ve videích Reels, a proto toto umístění přidává i do svého Instagram Marketing API. Tím se platformám třetích stran zjednoduší vytváření reklamních kampaní zaměřených na krátké videoklipy.
  • Facebook rozšiřuje přístup k Live Audio Rooms a přidává novou speciální zvukovou kartu.
  • Facebook plánuje zaměstnat 10 tisíc lidí v EU. Budou pracovat na vývoji virtuálního vesmíru.
  • Facebook čeká rebranding. Plánuje změnit své jméno. 
  • Facebook bude investovat do 10 tisíců evropských talentů, které pomohou vybudovat virtuální ‘metaverse’.

Instagram

  • Do Stories brzy přibudou dvě novinky. První z nich nabízí novou možnost rychlé reakce na příběh, druhá pak umožní lépe vybrat uživatele, kteří mohou vidět váš obsah.
  • Instagram končí se samostatným používáním brandu IGTV. Platformu pro dlouhá videa sloučí s videi ve feedu do obecnějšího formátu. Nově ponesou jednoduše název Instagram Video. V souvislosti s tím se mění také název IGTV reklam.
  • Instagram zavádí nový typ reklamy, která usnadní propojení mezi ním a komunikační aplikací WhatsApp. WhatsApp Message Ads jsou již dostupné všem firemním účtům.
  • Instagram oficiálně spouští funkcionalitu pro zveřejňování obrázků a videí z desktopové verze platformy. Díky tomu správcům poskytne centralizovanější způsob, jak spravovat business profily na sociální síti. 
  • Instagram přidává novou možnost naplánovat v aplikaci živé vysílání Instagram Live. V den vysílání pak uživatelé obdrží připomínku, že se váš přenos blíží. Druhou novinkou je pak trénink naživo.

Ostatní sociální sítě

  • Čína pokračuje v trendu „digitální péče” o děti. Malým uživatelům zavádí TikTokovou večerku, omezuje hraní videoher a raději se pomocí vlastní aplikace se chystá vychovávat „věrného a vzdělaného” občana.
  • LinkedIn ukončuje činnost v Číně. Tamní vládní omezení byla přes čáru. 

Další zajímavosti

  • Google přidá nové možnosti vyhledávání.
  • EU začala zjišťovat, kdo skutečně vlastní média v členských zemích. 
  • V restauracích McDonald’s v České republice dochází k postupnému doprodeji současných hraček, které od příštího roku nahradí ekologické varianty.
  • Netflix koupil vývojáře videoher Night School Studios.
  • Alexa na kolečkách. Amazon představil vlastního domácího robota, který vám zjednoduší život.
  • Elon Musk připojí ke svému internetu i Čechy. Za jeho ambiciózní vizi si ale připlatíte. 
  • Google spouští dvoufaktorové ověřování pro miliony uživatelů.
  • „Být influencer není práce.” Dlouhodobý nešvar celosvětové i české scény dostává na frak na nové platformě „Fuck You, Pay Me”. Influenceři zde hodnotí firmy bez skrupulí a poukazují na ty, které nechtějí influencerům adekvátně zaplatit a nechovají se k nim příliš uctivě. 
  • Seriálový fenomén Squid Game mění trendy na sociálních sítích i chutě uživatelů.
  • Tesco přichází od října s řadou změn, které mají zjednodušit online nakupování. Nabízí doručení v den objednání, rozšiřuje nabídku a zjednodušuje aplikaci.
  • Bitcoin prolomil poprvé od dubna 60 tisíc dolarů. Roste i díky zprávám z USA a míří k historickým maximům.
  • Revoluce v přepravě. IKEA, Amazon a další chtějí do roku 2040 převážet zboží na uhlíkově neutrálních lodích.
  • SeznamZprávy chystají audio seriály a staví vlastní fotobanku.
  • Bitcoin je na novém historickém maximu. I díky dění na americké burze prolomil hranici 66 tisíc dolarů.

.

Ze života BESTETO

  • Četli jste marketingové novinky za minulý měsíc? Pokud ne, máme pro vás článek ve kterém se dozvíte, třeba to, že Facebook poskytl návod, jak získat ověření účtu, Instagram nabízí novinku Map Search a Ti kTok překonal hranici 1,5 miliardu uživatelů.
  • Uvažujete o startu kariéry v oblasti online marketingu? Máme pro vás tip na 7 nejoblíbenějších bezplatných vzdělávacích portálů, díky kterým se naučíte něco nového a navíc si doplníte své CV o další certifikáty. A to se vyplatí!
  • Chcete tvořit kvalitní obsah, ale není ve vašich silách si nafotit vlastní fotografie? Pak určitě sáhnete po fotobankách. Víte ale, které nabízí stáhnutí obrázků pro komerční i nekomerční účely zcela zdarma? To se dozvíte v našem novém článku.
  • Jakub Čižmař byl dalším hostem našeho podcastu Oranžáda. Společně jsme si povídali o tom, jak se tvoří a pro koho jsou vhodné e‑mailingové komunikační strategie. Dozvíte se v něm i to, na co se zaměřit při vyhodnocování e‑mailingových kampaní a zjistíte, že u vyhodnocování existuje spoustu zajímavějších čísel než jenom open-rate a click-rate.
  • Mít firemní profil na Pinterestu nebo ne? Pokud podnikáte a máte zajímavý produkt/​službu, tak se do toho určitě pusťte. Sepsali jsme pro vás souhrn, díky kterému se dozvíte, jak na této sociální vyniknout a zvýšit povědomí o své značce. 

Natálie Timčenková - BESTETO
Natálie Timčenková
29. 10. 2021
Natka pracuje v BESTETO jako obsahový specialista — píše články na blog, stará se o sociální sítě a organizuje akce pro markeťáckou komunitu a veřejnost. 

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.