Marketingové novinky: LinkedIn končí se Stories, Twitter nabízí předplatné exkluzivního obsahu a Shoptet má vlastní platební bránu

Z marketingu u nás a ve světě

Facebook

  • Facebook zavádí nový štítek, který uživatelům a nakupujícím poskytne jistotu, že se jedná o obchod, kterému mohou důvěřovat. Spolu s ním přidává další tipy, které vás připraví na vánoční sezónu.
  • Facebook se pustil do testování nového procesu automatizace reklam. Novinka nese název Ad Strategies a pomůže inzerentům maximalizovat výkon facebookových kampaní.
  •  Chytré a k tomu stylové. Facebook uvádí na trh své Ray-Ban brýle a slibuje celou řadu užitečných funkcí. Mezi nimi je možnost nahrávat a sdílet video na sociálních sítích, nebo vyřizovat telefony bez toho, abyste vyndávali telefon z kapsy. 
  • Facebook poskytuje aktualizovaný přehled svých pokynů pro ověřování účtů na FB a Instagramu. Podívejte se, jestli toto ověření můžete získat i vy!
  • Facebook implementuje do Ads Manageru nové rozšíření cílení reklam. Jedná se o automatizaci, díky které inzerenti získají nové možnosti v souvislosti s omezeními, které vydala společnost Apple. Novinka je součástí nejnovější aktualizace API. 
  • Facebook testuje nový proces, který by limitoval přehled o tom, kdo zhlédl vaše Facebook Stories. Nově vám ukáže pouze uživatele, kteří na ně zareagovali anebo zanechali komentář. 

Instagram

  • Jaká je nejdůležitější metrika pro růst publika a engagement na Instagramu? Je to dosah, anebo imprese? A co počet sledujících nebo průměrná míra zaujetí? Sledování těch správných metrik je stěžejní, pokud chcete maximalizovat své marketingové úsilí. Ovšem není vždycky jasné, odkud začít nebo které konkrétní prvky jsou pro vaši značku a cíle vhodné.
  • Instagram začal testovat novinku s názvem Map Search, která umožní objevovat firmy a zajímavá místa v mapě integrované přímo do aplikace, zjišťovat informace o každém uvedeném podniku a také zveřejňovat příspěvky označené daným místem. 
  • Instagram chce, aby lidé a firmy používali videa Reels v takové míře, do jaké je to jen možné. Aby ne – krátká videa na sociálních sítích jsou totiž největším trendem dneška. Proto přichází s novou funkcionalitou, která tento cíl podpoří. Kromě ní pak testuje další novinku, díky které si lépe přizpůsobíte kanál příspěvků. 
  • Sociální síť Instagram má jen v Česku okolo 3 milionů uživatelů a naprostá většina značek a firem už na ní funguje a přispívá. Jak ale přistoupit k vizualizaci svého profilu (tzv. gridu) a odlišit ho od konkurence? Má to vůbec smysl? A jakou roli v tom hrají oblíbené Stories?
  • Studie: Počet sledujících se v České republice zvyšuje nejvíc na Instagramu

Ostatní sociální sítě

  • LinkedIn končí se stávající podobou Stories.
  • Po několika měsících testování TikTok zavádí možnost rychlé propagace příspěvků pro všechny firemní profily. Podívejte se, jak na to.
  • Twitter spouští předplatné exkluzivního obsahu.
  • Twitter zkouší skupiny po vzoru Facebooku.
  • Sociální síť TikTok globálně překonala miliardu uživatelů. V Česku ji používá 1,5 milionu lidí. 
  • Tvůrci na Twitteru dostanou zaplaceno. Fanoušci jim nově budou moci platit v bitcoinech.

Další zajímavosti

  • HolkyzMarketingu se mění na firmu. Z facebookové skupiny je projekt, který na pracovním trhu pomáhá tisícům žen.
  • Používáte prohlížeč Chrome? Google si na vás zkoušel nové metody sledování.
  • Shoptet chce konkurovat PayPalu a GoPay. Spouští vlastní platební bránu.
  • Google zveřejnil stránku s volebními trendy ve vyhledávání. Češi hledají hlavně Babiše a Piráty.
  • Nejdůležitější nákupní sezóna roku se blíží, a tak Google přidává nové možnosti vyhledávání a zobrazování produktů, díky kterým na Vánoce můžete více zaujmout zákazníky. 
  • Do kina nejen za bitcoin, ale i za ethereum. Síť multikin AMC nasadí kryptoměny pro placení lístků či popcornu. 
  • Xiaomi jde po vzoru Facebooku a vrhá se do módních doplňků. Láká na chytré brýle s pokročilým displejem. 
  • Špička e‑mailového marketingu mění majitele. Mailchimp za 12 miliard dolarů kupuje americký softwarový obr.
  • Rekordní pokutu 255 milionů eur, tedy zhruba 5,7 miliardy korun, dostal provozovatel komunikační aplikace WhatsApp. Udělila mu ji irská Komise pro ochranu dat (DPC). Podle ní porušuje provozovatel unijní pravidla v tom, jak zachází s daty uživatelů a dalších osob i jak je sdílí s ostatními aplikacemi, které vlastní Facebook.
  • Facebook přidává do aplikace WhatsApp nový nástroj pro lokální podniky. Ten usnadňuje objevování firem v okolí a jejich přímé kontaktování.
  • Bez zalévání. Český startup vyvinul celoroční zahrádku do domácnosti. 
  • A zase ten Apple. Evropská komise může přivést Apple k opuštění konektoru. Zcela bezdrátový iPhone má ale několik problémů. 
  • Oddych od digitálního obsahu. Český nástroj AppBlock vám omezí aplikace a weby, abyste se lépe soustředili. 

.

Ze života BESTETO

  • Po dlouhé nedobrovolné pauze od offline akcí jsme se zúčastnili Shopcampu v Praze. A bylo to super. 
  • Pokud chcete vidět všechny novinky za předchozí měsíc pohromadě, neváhejte si přečíst náš nový článek. Dozvíte se v něm například to, že Facebook mění přístup k personalizaci reklamy, Instagram prodlužuje délku Reels na 60 sekund a chystá změny ve Stories a populární síť Clubhouse, která zažila na jaře velký boom ještě není na odpis.
  • Máte rádi podcasty a zajímá vás marketing a věci okolo něj? Připravili jsme si pro vás seznam podcastů z českého marketingového prostředí, které stojí za poslechnutí. Najdete tam například podcast od freelancerů, ale i od známých e‑commerce osobností. 
  • Máme venku další díl Oranžády! Tentokrát jsme si s Tomášem Pauchem z advokátní kanceláře eLegal povídali o e‑mailingu. Ptali jsme se, jak dlouho je možné cílit na zákazníky, kteří nakoupili na e‑shopu a jaké hrozí pokuty v případě, že tato doba uplyne. Je tam toho ale mnohem víc!
  • Hurá, hurá, hurá! Uspořádali jsme PPC na stojáka! Přednášela Aneta Maytášová, která povídala o CSS programu Kvinono, který v BESTETO používáme u klientů. Kromě obecných věcí ukázala i praktickou část, a to výsledky, kterých lze s tímto programem dosáhnout. Všem zúčastněným moc děkujeme a těším se na příště!
  • Neustále se vzděláváme. Pavel z našeho PPC týmu úspěšně zvladl Digital Champions Programme a má další certifikát v kapse. Gratulujeme!
  • Máme nový web a jsme na něho pyšní!

Natálie Timčenková
Natálie Timčenková
04. 10. 2021
Natka pracuje v BESTETO jako obsahový specialista — píše články na blog, stará se o sociální sítě a organizuje akce pro markeťáckou komunitu a veřejnost. 

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.