Marketingové novinky: Facebook chystá změnu hodnocení obsahu, Instagram testuje nové samolepky ve Stories

Z marketingu u nás a ve světě

Facebook

  • Facebook přidává další způsob, jak si uchovat vaše data z platformy. Nově umožní přenos příspěvků a poznámek z Facebooku do dokumentů na Googlu a redakčního systému WordPress.
  • Facebook chystá změnu hodnocení obsahu v News Feedu. Chce zlepšit procesy hodnocení obsahu a zapracovat podněty, které vyplynou z nových průzkumů mezi uživateli, různých typů zpětné vazby a evaluací příspěvků na základě negativních reakcí.
  • Facebook umožní poslouchat podcasty a hudbu ze Spotify přímo v aplikaci.
  • Chcete sdílet na Facebooku článek? Facebook bude kontrolovat, zda jste si ho opravdu přečetli.
  • Facebook plánuje rozšířit nabídku nástrojů pro placené události. Nově bude k dispozici hostování lokálních sportovních eventů s platbou za zhlédnutí.
  • Facebook pokračuje v rozvoji ecommerce a spouští nový seriál Live Shopping Fridays, který se zaměří na nakupování na platformě. Zvát si bude vybrané obchodníky, kterým zákazníci mohou pokládat otázky ohledně produktů a možností nakupování. To vše během živého vysílání.
  • A je to tady! Volitelné skrytí lajků je dostupné na Facebooku i Instagramu.

Instagram

  • Instagram zveřejnil první vydání nového digitálního magazínu Instagram Insider, který přinese přehled největších trendů na platformě.
  • Instagram zavádí dva nové prvky do Instagram Live – možnost ztišit zvuk během živého vysílání a stejně tak vypnout video.
  • 45 % účtů na Instagramu je falešných.
  • Instagram testuje soukromé příběhy a duální obraz při sledování live videí.
  • Instagram testuje nové samolepky ve Stories - Link a Super mentions.
  • Update pro svět nejasných genderů: Instagram dovolí uživatelům přidat k účtům osobní zájmena.
  • Instagram se pustil do testování nové možnosti vytváření příspěvků z počítačové verze aplikace. Pro mnoho marketérů a správců profilů se jedná o vítaný krok kupředu.
  • Instagram dělá další krok v rozvoji e-commerce a dál usnadňuje přímý nákup v aplikaci. Aktuálně spustil novou možnost prezentace produktů s názvem Drops. Ta zvýrazní nejnovější produkty uvedené na trh, které uživatele již zajímaly nebo je zajímat mohou.
  • Instagram testuje novou audio funkcionalitu. Ve vyhledávání najdete záložku Audio, která umožní vyhledávat v aplikaci konkrétní hudební kusy a přidávat je do příspěvků.
  • Instagram testuje nový platební program, v rámci něhož mohou tvůrci Reels videí získat finanční odměnu. Chce tím motivovat k vytváření nových videí a zároveň k vlastní autorské tvorbě, která není pouhým přesdílením již existujícího obsahu.
  • Instagram testuje nahrávání příspěvků z desktopu.

Ostatní sociální sítě

  • Twitter chce lidem umožnit, aby mohli „platit“ ostatním uživatelům Twitteru za jejich cenné a úchvatné tweety.
  • Twitter svádí další boj s hejty: uživatele upozorní na závadnou reakci.
  • Čínská platforma TikTok se snaží být výrazně atraktivnějším místem pro značky a testuje nové virtuální prodejny.
  • TikTok plánuje spuštění HR platformy pro nábor lidí z generace Z.
  • Twitter poprvé od roku 2017 otevírá možnost získat ověření účtu. Toto ocení nejen celebrity nebo influenceři, ale také značky.
  • TikTok už nechce jen upozorňovat reklamou na možnost nákupu jinde, když jde prodej odbavit přímo u něj na platformě. Aktuálně testuje své e-commerce řešení zahrnující i nákupy přímo z videí.
  • LinkedIn uvádí 'boost' pro organické příspěvky a reklamy na události.

Další zajímavosti

  • WhatsApp umožní vytvářet Facebook reklamy. Z těchto reklam se pak uživatelé dostanou zpět na profil dané firmy.
  • Apple vyžaduje souhlas se sběrem dat pro reklamu.
  • Seznam chystá audio platformu, která by měla obsahovat podcasty vzniklé v Česku.
  • Netflix oficiálně představil funkci pro náhodný výběr přehrávaného pořadu podle vašich preferencí.
  • Aktualizujte si svůj Mac. Apple chyboval a jeho počítače jsou teď pro hackery snadnou kořistí.
  • Chatovací aplikace zaměřená na ochranu soukromí svých uživatelů Signal se pokusila rozjet na Instagramu nebezpečně personalizovanou kampaň ukazující, kolik toho o vás mainstreamové sociální sítě skutečně ví.
  • Burger King bojuje o udržitelnější budoucnost. Zavádí pilotní program ekologických obalů.
  • Google oznámil aktualizaci recenzí produktů pro lepší zobrazení ve výsledcích vyhledávání.
  • Apple opět investuje do Gorilla Glass. Od prvního iPhonu poslal výrobci odolných skel už skoro půl miliardy dolarů.
  • Microsoft konečně vymění ikony z éry Windows 95 - Windows 10 čeká výrazná vizuální obnova.
  • Itálie viní Google z monopolních praktik. Kvůli aplikaci pro řidiče elektromobilů dostal pokutu přes 100 milionů eur.
  • Teslu už si za bitcoiny nekoupíte, Elona Muska znepokojilo využívání fosilních paliv pro těžbu.
  • Spotify spouští funkci pro stahování hudby i podcastů do Apple Watch.
  • Technologický gigant Google uzavřel partnerství se společností Shopify a po vzoru Pinterestu přichází s vizuálním vyhledáváním.
  • Tesla přestala přijímat bitcoiny. Začalo jí vadit, jak oteplují planetu.
  • Legendární prohlížeč Internet Explorer jde po více než 25 letech do důchodu.
  • Renáta Kellnerová převzala vlastnictví PPF i titul nejbohatšího Čecha.
  • Twisto kupují Australané. Zip chce s českým startupem dobývat Evropu a zaplatí za něj přes 2 miliardy.
  • Bulánci se prostříleli na vrchol. Vybrali přes 5 milionů korun a jsou nejúspěšnějším projektem Startovače.

Ze života BESTETO

  • Vybudovat úspěšnou skupinu na Facebooku vyžaduje spoustu volného času a úsilí. Pokud se to ale povede, stojí to opravdu za to. A právě na toto téma jsme se v našem podcastu bavili s Lenkou Coates, která je zakladatelkou skupiny Canva - Grafika Lehce na Facebooku.

  • Nová sociální síť Clubhouse zažívala na začátku roku velký BOOM. Na první pohled to vypadalo, že se jedná o sociální síť pouze pro vyvolené, kteří mají operační systém iOS. To už ale neplatí, Clubhouse chystá aplikaci i pro ty, co mají operační systém Android!
  • Už jste slyšeli o nové appce Scraping Camel, která je vhodná pro marketéry? Že vám to uniklo? Tak si nasaďte sluchátka a pusťte si náš nový díl Oranžády, ve kterém jsme vyzpovídali Tomáše Gregoroviče, který nám prozradil, jak aplikace funguje.

  • Každý, kdo se pohybuje v online marketingu má přehled o téměř každé socální síti. Tentokrát se společně podíváme na Instagram, přesněji na firemní profil na Instagramu. Takže pokud si chcete založit profil na této sociální síti, přečtete si, jak na to.

 

Za BESTETO

 

Natka

Přidat komentář

Sledujte články v RSS