4 hlavní výhody firemního profilu na Instagramu

Držet tempo s trendy na sociálních sítích se může zdát jako nemožné. Článek, který pro vás píšeme teď, může být už zítra neaktuální, protože se všechno mění ze dne na den. Ale i tak věříme, že firemní účet na Instagramu je užitečný spojenec. 

Ptáte se, v čem se firemní profil odlišuje od osobního? Pojďme se na to podívat společně.

Profil (BIO + profilový obrázek)

 Jako profilový obrázek nahrajte ideálně logo. Zvolte si vhodné uživatelské jméno - pod tím vás pak bude možné označit v příspěvku nebo příběhu. Web je dobré využít, když potřebujete někam umístit proklik na článek na blogu, nebo konkrétní produkt. Odkaz můžete jakkoli často měnit, využijte toho. Určitě pak nezapomeňte napsat, že link je v BIU. Do popisku pod profilem si jako firma vybíráte kategorii (obor), vyplňujete kontakty (e-mail, telefon, adresa) a máte prostor pro vlastní text (životopis - ten je i v osobním profilu).

TIP! Do životopisu můžete označovat @účty a psát #hashtagy.

 

Statistika (Přehledy)

 U firemního účtu získáte zajímavá čísla o obsahu, aktivitě uživatelů a okuhu uživatelů. Pokud nevyužíváte jiné nástroje pro správu vašeho profilu, budou se vám čísla hodit. 

  • Obsah

Celkový přehled vám říká, kolik jste vytvořili příběhů, příspěvků a propagací za týden a vidíte i srovnání s týdnem předchozím. Hned pod ním je sekce příspěvky. Tady už můžete zjistit víc věcí. Když zvolíte Zobrazit vše, uvidíte přehled příspěvků, který si pomocí filtrů upravíte podle toho, co vás zajímá. Měnit můžete typ příspěvku, časové období a interakci. Jako poslední jsou v obsahu příběhy. Taky tady si můžete o příbězích zjistit, jaké s nimi proběhly interakce a za jaké obodobí.

  • Aktivita

Pod názvem Objevování se skrývá sada přehledů, které vám napoví, jak je vás vidět. Dosah prozradí, kolik lidí váš příspěvek vidělo a Zobrazení ukazuje celkový počet zobrazení (jeden člověk může váš příspěvek vidět vícekrát). Opět vidíte i porovnání s předchozím týdnem. Pokud vám nestačí graf a rádi byste viděli čísla, stačí na něj klepnout.

  • Okruh uživatelů

Chcete se dozvědět něco víc o tom, kdo jsou vaši sledující? Jste na správném místě. V této části se dozvíte, kolik lidí vás začalo, ale i přestalo sledovat. Dále dostanete informace o jejich lokalitě, věku a pohlaví.

Instagram Přehledy

Z toho získáte poměrně dobrý základ pro představu o vaší cílové skupině. Úplně na konci jsou ukryté detaily o tom, kdy jsou vaši sledující nejvíce aktivní v rámci týdne i dne. Podle těchto dat se můžete řídit při rozhodování o tom, který den a čas je nejlepší pro zveřejňování příspěvků.

Plánování příspěvků z počítače

Častým dotazem je možnost používání Instagramu z počítače. Původně Instagram vznikl za účelem sdílení fotek pořízených mobilním telefonem, takže se na počítači přes prohlížeč můžete k účtu přihlásit a nově i odpovídat na zprávy, ale nemáte zpřístupněné všechny funkce (právě plánování příspěvků a příběhů není možné). Užitečnou možností je zveřejňování příspěvků pomocí plánovacích nástrojů. Některé z nich mají základní neplacenou verzi, nebo zdarma nabízí testovací období. O naší cestě k ideálnímu řešení si můžete přečíst článek. Spoiler: vyhrál Later :)

Nástroj pro správu sociálních sítí

Pro automatické zveřejňování příspěvků pomocí těchto nástrojů musíte mít firemní účet nebo účet tvůrce. Pro osobní účty Instagram nepovolil možnost zveřejňování napřímo z počítače. 

Existuje i možnost, jak oklamat Instagram. Spustíte si prohlížeč Google, přejdete na stránku Instagram.com a kdekoliv na stránce kliknete pravým tlačítkem. Z možností vyberete Prozkoumat. Otevře se vám nové okno a v něm úplně nahoře je druhá zleva ikonka ikonka, pomocí které zobrazíte stránku ve verzi pro mobilní telefon (stačí si zvolit třeba iPhone 6/7/8). Potom stačí obnovit stránku a objeví se lišta s přidáním příspěvku, jakou máte při otevření aplikace přes svlůj mobil. Pokračujete už stejně, jako při vytváření příspěvku. 

Nákupní příspěvky

Swipe up InstagramNákupním příspěvkem teď nemyslíme reklamní kampaň, pro kterou nepotřebujete firemní profil na Instagramu. Nákupní příspěvek můžete vytvořit tak, že využijete katalog produktů z Business Manageru. Díky němu se vám odemknou možnosti označování produktů v příspěvcích a nálepka Produkt v příbězích, kdy si produkty nejprve prohlédnou v Instagramu a pokud se rozhodnou nakoupit, tak se přes tlačítko Zobrazit na webu uživatel proklikne do vašeho e-shopu. Pak je tu ještě Swipe Up (Zobrazit další) v příběhu, který je dostupný většinou pouze účtům, které mají přes 10 000 sledujících.

 

Rozhodli jste se, že firemnímu profilu dáte šanci? 

Přepnutí na firemní účetPřepnutí z osobního na profesionální profil je docela jednoduché. Přihlašte se do účtu a v Nastavení pod volbou Účet najdete úplně dole možnost Přepnout na profesionální účet. Instagram vám nabídne dvě možnosti - Tvůrce (ideální pro veřejně známé osobnosti, umělce a influencery) nebo Firma (pro prodejce, místní firmy, značky, poskytovatele služeb a organizace). Pokud máte e-shop, nebo podnik, vyberete si firmu a je to. Můžete se pustit do zkoumání nových funkcí, které jsme vám popisovali. 

Jste na Instagramu úplní nováčci? Možná se vám bude hodit základní návod Instagram for Business – průvodce pro začátečníky.

 

Nemusíte se bát, že by tato změna byla trvalá. Kdykoliv se z firemního účtu můžete vrátit zpět na osobní, ale přijdete o vaše data z Přehledů.

Jestli vás zajímá něco, co v článku chybělo, napište nám. Chcete pracovat na povědomí o vaší značce, ale na tvorbu příspěvků vám nezbývá čas? I s tím vám rádi pomůžeme.

Za BESTETO

Maruška

Komentáře

Cool pointy! Neznal jsem ten trik s přepnutím na mobilní zařízení v desktopu :)

Přidat komentář

Sledujte články v RSS