Marketingové novinky: Balík pošlete i přes Zásilkovnu a fotky vašich dětí na Facebooku se vám můžou vymstít

Z marketingu ve světě a u nás

  • ZOOT má plán, jak přežít a vymanit se ze svých dluhů. Kromě nového webu má i nového majitele - Natland. V současnosti ZOOT dluží přes 700 milionů korun.
  • Českou poštu zřejmě čekají krušné časy. Zásilkovna do toho šlape: lidé už nemusí s posíláním balíku chodit na poštu. Využijí Zásilkovnu, kde balík odevzdají a předtím si veškeré potřebné údaje vyřeší přes mobilní aplikaci. Má to být rychlé a jednoduché. Tato služba funguje od 24. dubna.
  • Facebookové děti. Tak by se dali označit ti, kteří se narodili po roce 2004 a jejich rodiče na Facebooku nelenili - sdíleli fotky svých ratolestí o sto šest. Přitom se často jedná o dost nelichotivé fotky, které by se nelíbily asi nikomu, třeba na nočníku. Jedna německá blogerka se rozhodla na tento problém upozornit dost netradiční cestou. Mrkněte se.
  • Snapchat hlásí, že už není tak ztrátový a dokonce mu přibývají uživatelé - celkově jich má 190 milionů. Pomohly mu hlavně příjmy z reklamy.
  • Na Netflixu přibyde denně 10 pořadů s českými titulky. Celkem jich je na této platformě téměř 600.
  • Digisemestr, který založil Jindra Fáborský v roce 2015, míří i na Slovensko. Zájemci se na něj můžou přihlásit v Košicích. Celkem tímto kurzem prošlo více než 1 000 účastníků.
  • Facebook v boji proti fake news přichází s metrikou Click - Gap. Ta by měla vyhodnocovat odkazy vedoucí na Facebook i z Facebooku - zda nejsou fake.
  • Podle studie agentury Ogilvy markeťáci v Česku málo cílí na skupinu lidí starší 50 let. Přitom to jsou lidé, kteří podle autorů výzkumu mají peníze a chuť utrácet.

Newsfeed DAY 2019

Naši PPC mástři vyrazili na Newsfeed DAY 2019. Článek plný užitečných postřehů si přečtete tady.

Novinky z BESTETO life

Nekonference 2019

To je za minulý týden vše. 

Mějte se!

Za BESTETO

Nikča

Komentáře

Dění kolem Zootu bude ještě zajímavé. Jednak nám připomíná, že firmy mohou zkrachovat, jednak bude zajímavé sledovat konání "ostrých" hochů a děvčat, kteří budou chtít na oslabeném lovebrandu vydělat.

To máš pravdu, Michale. Lovebrand ZOOT je, to jo. Jen to očividně nestačí k tomu, aby se mu dařilo. Já mu držím palce, v Česku přišel s úplně novým konceptem podnikání v e-commerce (třeba formou výdejen radosti a obecně dost prozákaznickým přístupem) a měl prostě odvahu se vydat jinudy. Tak uvidíme :)

Já na tohle slyšel zajímavý slogan. Byl o Zetoru, když letos ohlašoval propouštění. Autor článku psal "...se stal obětí vlastního marketingu..". A snažil se rozvinout myšlenku, že je špatně, když se firmě v problémech daří držet image úspěšného, stabilního, podniku. A tak nějak nebyl pozitivní vůči marketérům, že "klamou". Jenže ona nálepka neúspěchu je spolehlivý způsob jak i prosperující podnik do těch potíží nakonec dostat. Copak si někdo bude chtít koupit traktor od firmy v problémech? Copak si někdo bude chtít koupit dražší hodinky od prodejce v úpadku s rizikem že nebude kam např. reklamovat?

Na druhou stranu jsem zrovna dnes mluvil o roli novinářů. Je možné, že autor toho článku vlastně ani nevěděl, jaké to je řídit podnik. Možná měl vzdělání i životní zkušenost úplně jinde a v redakci mu řekli "...piš o ekonomice...". To pak takoví autoři dnes Zoot sborově zatracují. A to taky není dobře. Ta zpráva má vždy více stránek. Včetně "lesku a bídy" Zootu.


PS: poslední stanovisko, co jsem četl, zmiňovalo reorganizační plán, dle kterého by věřitelé získali zpět cca 10 % svých investic. Tak uvidíme, zda u ních bude i nadále brand Zootu "love".

Kdo by si chtěl číst, tak tady je reorganizační plán (kopie lokálně zde).

Přidat komentář

Sledujte články v RSS