Internet Marketing 2013 aneb co zaznělo na konferenci.

9.2.2013 to byl přesně rok, co vznikl projekt JsmeMarketing, u jehož zrodu stál Jindra Fáborský. Přesně tento den, kdy JsmeMarketing slavil svoje první narozeniny, se odehrálo několik přednášek, padlo spoustu dotazů a také řečnických perliček. Rád bych se s vámi o ně podělil.

V průběhu jednotlivých přednášek se konaly dva workshopy, a to první z názvem Elevator pitch a druhý s názvem Umění zkratky. Nicméně na závěrečnou půl hodinku celé akce se sešli všichni přednášející včetně těch z workshopů a z publika začaly zaznívat dotazy. Každý přednášející měl pouhé 2 minuty na odpověď. Občas byly odpovědi zajímavé:

Účastník: Jak napsat reklamu na FB?

Martin Šinkovský:  Pokud možno dobře. Aby byl klient spokojený... Odpověděl jsem vůbec na otázku?

A co přinesly jednotlivé přednášky a jejich přednášející?

Sociální media – revoluce už nastala a my jsme si jí nevšimli

Adam Zbiejczuk zmínil, že pravá podstata sociálních sítí, respektive FB, už byla odhalena, ale nikdo jí nevyužívá naplno. Proč? Odpovědí vám je tato myšlenka: „Není podstatný počet „like“, ale počet lidí, kteří o tom mluví. Můžete mít tisíce liků, ale pokud o vás nikdo nemluví, jste na tom hůře, než ten, co má pár stovek liků a mluví o něm pár stovek lidí. Zaměřte se to na to, abyste zvyšovali počet lidí, kteří o tom mluví.“

Intelektuální marketing

Pokud se chcete stát veřejně uznávanou osobností, intelektuálem, člověkem, kterého společnost zná, tak se zeptejte Roberta Vlacha, jak si počínat a co pro to dělat.

Co znamená SEO dnes?

Miroslav Rojek poodhalil, jaké praktické kroky provedl, když připravoval SEO analýzu pro senátní a krajské volby v roce 2012 a z jeho slov bylo patrné, že SEO se vlastně nezměnilo, pouze lidé jej začali vnímat jinak. Jak? Tak, že už není tolik technickou disciplínou jako kdysi, ale mnohem více zasahuje do marketingu.

Vachrlaté metriky v Google Analytics

Honza Tichý nasměroval celou přednášku zejména na dvě metriky z Google Analyticsmíra opuštění a její vliv na průměrnou dobu strávenou na stránce, dále pak noví versus vracející se návštěvníci. Co slovo, to brilantní a hodnotné závěry. Co bychom si z toho měli odnést? Zejména to, že tyto metriky nemáme brát plně v potaz, protože měří ne špatně, ale spíše hodně nedokonale. Skutečná čísla jsou mnohem a mnohem jiná. A na textovou prezentaci Honzy se podívejte níže.

 

Rok 2013 a budoucnost

Luboš Louženský řekl spoustu trendů a inspirací, co přijdou v roce 2013. Co se ale nemění, je to, že věci máme dělat srdcem. Zákazníci to poznají, budou nadšení a vracejí se.

V nouzi poznáš copywritera

Zcela zásadní poznatek byl ten, že copywriter by měl ke vzniku webu přistupovat ještě dříve, než vlastně web vznikne. Ale praxe je podle Jana Ambrože často jiná – firmy si zvou copywritera v momentě, kdy zjistí, že jejich web neprodává, a potřebují nové texty. A to je špatně. Copywriter musí k dílu přistoupit ještě dříve, než vlastně vznikne.

9 tipů, jak získáte zákazníka levněji

Tak toto bylo opravdu 9 tipů, které měly hlavu a patu. Petra Větrovská jednoduše a srozumitelně vysvětlila, jak upravit PPC, aby nám z kapes braly méně peněz. Snad nejzajímavější tip byl tento - Maximalizujte sitelinky. Ty totiž dokážou upoutat zákazníkovu pozornost a navíc posunují inzeráty konkurence směrem dolů. Více tipů se dočtete na Petřiných stránkách.

Přidat komentář